fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אשת הברזל של כרמיאל

אחרי 24 שנות כהונה רציפות כיו"ר נעמ"ת במרחב כרמיאל, אדית אבוד פרשה לגמלאות. שנייה לפני שהיא מקדישה את זמנה למשפחתה, היא מסכמת: "חיזקתי את מעמד הארגון בכרמיאל"
אדית אבוד צילום אלכס הובר
אדית אבוד צילום אלכס הובר

אדית אבוד היא דמות מוכרת בעיר ולו רק בשל העובדה שכרבע מאה, כיהנה בתפקיד יו"ר נעמ"ת במרחב כרמיאל. אבוד התחילה את דרכה כמטפלת ואחר כך אף ניהלה מעון של נעמ"ת, אך ב-24 השנים האחרונות, עמדה בראש ארגון הנשים הגדול במרחב כרמיאל, המפעיל בין השאר מעונות לגיל הרך ומרכז קהילתי פעיל, אך לא רק.

אבוד נחשבת למוערכת מאוד במסגרת הנהלת נעמ"ת הכלל ארצית ובמוסדות מפלגת העבודה וסיבות רבות לכך נעוצות בפעילותה הענפה במסגרות השונות. כתושבת כרמיאל, מזה ארבעה עשורים, אין ספק כי אבוד נחשבת לאחד מהנשים הבולטות והמשפיעות בעיר, היא דוגמא ומופת לנשים שהתחילו את דרכן המקצועית למטה והגיעו עד למעלה, בזכות עבודה קשה ומיצוי היכולות. בשנת 2014 זכתה אבוד בתואר יקירת ה~50 לעיר, כשקיבלה אות הוקרה על פועלה במשך כל השנים.

כשהחלו לנשב רוחות הבחירות לנעמ"ת וההסתדרות, לפני מספר חודשים, החליטה אבוד שלא להתמודד עוד ופרשה לגמלאות. אבוד נולדה בסנטיאגו, בירת צ'ילה וכבר בתור נערה, הפגינה כישורי מנהיגות, כשהדריכה בתנועת הנוער היהודי. בשנת 1970 נישאה  לבן ציון (בני) ומתוך אידיאולוגיה ציונית, החליטו בני הזוג לעלות לישראל.

בינואר 1971 הגיעו השניים לישראל, אבוד, בת 18 וחצי, נשאה ברחמה את בנה הבכור אילן, שייולד חודש לאחר מכן בארץ. בני הזוג החליטו לקבוע את ביתם בכרמיאל, אז עיירה קטנה, שמנתה בשנותיה הראשונות 3000 תושבים בלבד. בכרמיאל נולדו גם שני בניה הנוספים, איתן ואלי.

אדית אבוד צילום אלכס הובר
אדית אבוד צילום אלכס הובר

"בבחירות שהתקיימו ב- 1994 החלטתי להתמודד לתפקיד מול מי שהייתה אז יו"ר נעמת ותיקה וחזקה רחל תירוש", מספרת אבוד השבוע. "ההתמודדות לא הייתה קלה. בפריימריס שהתקיימו בסניף המקומי גברתי על תירוש בהפרש זעום של שלושה קולות, אבל מבחינתי זה היה הישג שכן ידעתי מראש שסיכויי נמוכים".

בשנים שלאחר בחירתה עסקה בפיתוח נעמ"ת במרחב, חיזוק המרכז הקהילתי, פיתוח מעונות יום, השתלמויות, סדנאות לנשים, שיתוף פעולה יהודי ערבי, פיתוח של מרכז לייעוץ משפטי לנשים, פעילות חוגים והכל תוך רשת ענפה של שיתופי פעולה עם כל הגורמים בעיר ומחוצה לה. בזכות כל אלו קנתה לה שם של יושבת ראש מהשורה הראשה שביניהן. אבוד חיזקה את מעמד נעמת כתנועת הנשים המובילה בכרמיאל והאזור בפרויקטים שונים. בימים אלו היא עוסקת בהקמת מרכז בריאות לאישה והרחבת בניין המרכז הקהילתי שאמור להכפיל כמעט את שטחו.

"גולת הכותרת היא היכולת לבצע שיתופי פעולה פנים עירוניים ועם תורמים על מנת להגדיל ולפתח את הפעילות לרווחת תושבות ותושבי כרמיאל והאזור", היא אומרת. "כך הצלחתי להקים בתקופת כהונתי חמישה מעונות יום חדשים, להקים מרכז לבריאות האישה ולהכפיל את גודלו ופעילותו של המרכז הקהילתי של נעמת.

אני יכולה להעיד על תקופת כהונתי כתקופה בה חיזקתי את מעמד הארגון בכרמיאל. השתדלנו לגעת בכל רובדי האוכלוסייה על כל גווניה".

בין הנושאים הנמצאים על סדר היום של נעמ"ת, מלבד לניהול מעונות היום, נמצאים גם פיתוח פעילות קהילתית חוגים, סדנאות, הרצאות יעוץ משפטי, הדרכות, עיסוק בנושא הטרדות מיניות, הקמת קבוצות חברתיות לגמלאיות, מתן שירותים והגברת מודעות בנושא בריאות האישה בתחומים שונים, ימי הדרכה, שותפות במאבקים ארציים לקידום מעמד האישה, טיפול בנושא המשפחה.

היום, לאחר שאבוד יצאה לפנסיה, היא מתכננת להקדיש את הזמן הפנוי למשפחתה. "אחרי שנים רבות של עשייה במגזר הציבורי אני לוקחת לי פסק זמן לנוח ולהתפנות למשפחתי, לילדי ולנכדי. אקח לי מספר חודשים לחופשה ואז אחליט מה לעשות בהמשך".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות