fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אפשרות לחקירה פלילית נגד עיריית נהריה ומטה אשר

העירייה והמועצה האזורית הגיעו לשימוע במשרד להגנת הסביבה לאחר שלא עמדו בהתחייבות לשדרג את מתקן טיהור השפכים
מכון לטיהור שפכים צילום אילוסטרציה: פוטוליה
מכון לטיהור שפכים צילום אילוסטרציה: פוטוליה

 

לפני כחודש ערך המשרד להגנת הסביבה שימוע לעיריית נהריה, למועצה האזורית מטה אשר ולחברה המפעילה את המתקן טיהור השפכים (מט"ש), לאחר שהגופים לא שידרגו את המערכת מזה ארבע שנים, בניגוד לחוק. מסיכום השימוע עולה שעיריית נהריה היתה אמורה לשלוח עד 17 ביולי הסכם גג חתום, הכולל את מימון ושדרוג המט"ש. הסכם הגג לא נחתם. עתה דורש המשרד התחייבות להסכם הגג וכן במידה והוא לא ייחתם עד סוף החודש, הרשויות ישדרגו את המט"ש.

מכון לטיהור שפכים צילום אילוסטרציה: פוטוליה
מכון לטיהור שפכים צילום אילוסטרציה: פוטוליה

כבר בשנת 2013 כתב מבקר עיריית נהריה לוי יורם בדוח ביקורת שהעירייה לא עומדת בדרישות החוק וצפויה לסנקציות: "העירייה היתה חייבת לשדרג את המכון לרמת טיהור שלישונית. אם התאגיד היה קיים, העירייה היתה מקבלת מענקים והלוואות לביצוע השדרוג. כיום רמת הטיהור הינה שניונית והעירייה איננה עומדת בדרישות החוק לגבי רמת הטיהור הנדרשת. עקב זאת, העירייה צפויה לסנקציות נוספות".

בשימוע טענו  נציגי מטה אשר, כי מי הקולחין במט"ש מיועדים עבור שימוש חקלאי, בכפוף להיתרי השקיה. יצוין כי ב-2012 נבחרה במכרז חברה לשדרוג המט"ש, שאושרה על ידי המועצה. עוד נודע שראש המועצה יורם ישראלי דחק עם כניסתו לתפקיד בעיריית נהריה לאשר את השדרוג.

בדיון במשרד להגנת הסביבה טען היועץ המשפטי החיצוני של נהריה עו"ד אבי גולדהמר שהעירייה מנהלת משא ומתן להסכם גג לבניית 9,000 יחידות דיור, ובמסגרת זו המדינה היא זו שתשדרג את המט"ש בשווי המוערך ב-25 מיליון שקל, כשצפי הזמן להשלמת העבודה הוא בין שנה לשנה וחצי.

לדברי מקורות, דן ראש העירייה ז'קי סבג בפגישתו בשבוע שער עם שר הבינוי יואב גלנט בין השאר בתוכנית לקידום הסכם הגג ושדרוג המט"ש בדחיפות.

מעיריית נהריה נמסר: "שדרוג המת"ש דורש תקציב ענק, של עשרות מיליוני שקלים. על כן עיריית נהריה נוהגת באחריות תקציבית. הסדרת הנושא הינה חלק מהסכם הגג המתגבש".

ממטה אשר נמסר בתגובה: "המועצה אישרה את ההשקעה הנדרשת לצורך שדרוג המט"ש. בימים אלו מנוסח ההסכם משפטי".

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר: "בתחילת השימוע הוזהרו עיריית נהריה, מועצת מטה אשר וחברת ת.ג.א תשתיות שזהו הליך רשמי, שמטרתו קבלת החלטה בנוגע להמשך הליך אכיפה מינהלית ופלילית כנגדם. בממצאי השימוע קבע המשרד כי הגופים נדרשים להגיש מסמכים כיצד בכוונתם ליישם את שדרוג המט"ש, כולל לוח זמנים מתוכנן עד לתחילת אוגוסט".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות