fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נקבע מותו של אמיר פיי גוטמן

אמיר פיי גוטמן צילום יחצ
אמיר פיי גוטמן צילום יחצ

עדכון: "הנהלת רמב"ם מודיעה בצער רב שלמרות כל המאמצים הרפואיים נקבע מותו של אמיר פרישר גוטמן. תנחומינו למשפחה".

"אפסו הסיכויים להציל את אמיר פרישר -גוטמן", כך מסר היום (ראשון) פרופ' בר- לביא מנהל מחלקת טיפול נמרץ בבית החולים רמב"ם בחיפה, בו מאושפז פרישר -גוטמן מאתמול בצהריים. פרישר -גוטמן טבע בחוף נווה ים בעתלית, לאחר שנכנס לים עם אחייניתו בת השמונה וחברה נוספת. השלושה נסחפו בזרם. גוטמן הציל את אחייניתו, אך טבע ונמצא מחוסר הכרה.  צוות מד"א ביצע בו פעולות החייאה. במחלקת טיפול נמרץ ברמב"ם הצליחו לייצב לו דופק, אך מסרו כי מצבו קריטי ביותר.

פרישר גוטמן אירגן ביום שישי מסיבה לחברים ובני משפחה בחוף הים, ביום השנה להחלמתו, אותה כינה כ"יום הולדתו השני". מאז המקרה הרצה פרישר- גוטמן להורים לילדים חולי סרטן ונחשב לפורץ דרך.

גוטמן (40) זמר, כוריאוגרף, שחקן ובמאי נולד וגדל בקרית חיים והיה בטוח שיהיה עיתונאי. הוא פרץ לתודעה עם ההרכב המצליח "היי פייב" וגרר אחריו היסטריה. לאחר פירוק הלהקה הוציא את אלבום הבכורה שלו בשם מנטרה. פיי גוטמן השתתף במספר מחזות זמר, ביניהם הברווזון המכוער,  עמי ותמי, ספיד וגלגלי הקסם, פיטר פן ושיר נולד. הוא שיחק גם בתפקידים ראשיים במחזות הזמר המוצלחים של תיאטרון הבימה, ביניהם מרי לו, לצדה של יעל בר זוהר והלהקה, בתפקיד דני, לצדה של שירי מיימון. הוא נישא לבן זוגו ינאי פרישר וביחד השניים הביאו ילד לעולם. בשנים האחרונות הוא מביים ובין היתר ביים את המופע של 'פאות קדושות'. לפני שנה וחודש נאמר כי התגלה בגופו סרטן והוא אושפז. את יום הולדתו ה-40 בילה בבית החולים כשהוא מוקף באלפי ברכות ממעריצים. כחודשיים לאחר מכן האבחנה התגלתה כשגויה, לאחר שעבר סדרת טיפולי כימותרפיה.  

אמיר פיי גוטמן צילום יחצ
אמיר פיי גוטמן צילום יח"צ

לפני חמישה חודשים התארח פרישר – גוטמן בתיכון קרית חיים, בו למד במסגרת אירוע 'יום ישראל צומחת", בדגש על גאווה מקומית. פרישר – גוטמן התרגש לדבר בפני כל באי בית הספר על ניצחונו את כל המוסכמות, מלחמתו בדעות הקדומות ובמערכת הבריאות.

בחודש אפריל 2014 התראיין פרישר גוטמן לכתבת הילה מלמד בעיתון "הד הקריות" בכותרת: "דו קרב עם משבר גיל ה-40". הוא הגדיר את עצמו כפריק של חדשות ואקטואליה. אבל אהבתו לבמה ניצחה. "גרנו ברחוב כברי בקרית חיים, בין ארבעת הבניינים הגבוהים מול אצטדיון קרית חיים, יחסית לאותן שנים, בניין של שמונה קומות היה פאר היצירה. היום, בדיעבד זה היה כור היתוך אחד גדול", סיפר בראיון.

אמיר פרישר גוטמן לפני חמישה חודשים בתיכון קרית חיים (צילום באדיבות בית הספר)
גאווה מקומית. פרישר- גוטמן (צילום באדיבות תיכון קרית חיים)

לגוטמן שני אחים. הוא ילד הסנדוויץ'. הוריו התגרשו כשהיה בן 13 ,כמי שידע כבר בגיל די צעיר לאיזה כיוון הולכות הנטיות המיניות שלו, לא היה לו קל עם עצמו ועם הסביבה. "את ההפסקות הייתי מבלה בשיחות פילוסופיות עם מורים", הוא סיפר בראיון, "אני לא רוצה לפגוע באף אחד, אבל היתה לי מורה להיסטוריה שהייתי מדבר אתה שעות, אבל השיא היה עם המורה לתנ"ך חוה רייטן, שלימדה אותי מכיתה י'. היא ליוותה אותי בכל השנים בהן גיליתי שאני גיי. היא בנאדם שטיפל בי ברמה הכי פסיכולוגית. כשאתה מגלה שאתה גיי, יש רגעים
דרמטיים, וכילד קרייתי אתה לא רואה את האופק.

"האייקונים היחידים שהיו לי כדוגמה היו דנה אינטרנשיונל ועוד כמה דמויות מהקהילה שהם הגורם שהפחיד את ההורים, כי היו דמויות קיצוניות. לא ראית את החיים הנורמליים, את הזוגיות והשמחה ואת הגייז שעושים ילדים. היום זה מאוד פשוט לראות את הדברים האלה, אבל עדיין קשה לילדים. אני חבר היום בבית דרור, עמותה שמאמצת ילדים שזרקו אותם מהבית בגלל הנטייה המינית שלהם. נכון שנהוג לחשוב שהיום יש יותר פתיחות, אבל זה עדיין לא קל לכולם. 40 אחוזים מהעם שלנו הם קיצוניים".

הראיון הסתיים במשפט שמקבל היום משמעות כפולה. "עכשיו יש לנו את רוי ובעזרת השם יהיו לו אחים, בוודאי שיהיו, יהיה עוד סיבוב אחד בטוח, אני לא יודע מתי, כי צריך לאסוף כסף, אבל אחרי הילד השני, אסיים את החלומות הגדולים שלי בחיים", הוא אומר, "כל השאר יהיו חלומות קטנים כמו להיות באוסטרליה בסילבסטר. אני לא יודע אם יהיה משבר גיל 40. אני לא יכול להגיד שכל מה שרציתי שיקרה, קרה, אבל היו הרבה דברים שתכננתי וקרו, והרבה דברים שלא צפיתי", סיכם גוטמן.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות