fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אני לא מאוכזב, מקבל את תוצאות הבחירות"

כל שתצטרכי. יהב וקליש (צילום: ראובן כהן, עיריית חיפה)
כל שתצטרכי. יהב וקליש (צילום: ראובן כהן, עיריית חיפה)

ראש עיריית חיפה היוצא יונה יהב בילה את השבוע שעבר בפרידות מעובדי העירייה והמועצה. בישיבת המועצה האחרונה שהתקיימה ביום שלישי, בירך את ראשת העיר הנכנסת וחיבק אותה חיבוק מרגש.

כל שתצטרכי. יהב וקליש (צילום: ראובן כהן, עיריית חיפה)
כל שתצטרכי. יהב וקליש
(צילום: ראובן כהן, עיריית חיפה)

יום חמישי שעבר, עיריית חיפה. יונה יהב עושה את המסלול הקבוע שלו מחניית העירייה לתוך ההיכל, וכשהוא נכנס הוא מופתע לגלות כאלף מעובדי העירייה, שגודשים את הלובי והמדרגות של העירייה ומוחאים לו כפיים. אחרי דקות ארוכות של מחיאות כפיים ובכי, אמר יהב בעיניים דומעות: "היה שווה להפסיד בבחירות, רק בשביל זה".

השבוע האחרון של יהב היה מלא בפרידות מעובדי העירייה. בנותיו שירן ואורטל יושבות לידו, אולי כי החליטו להעניק לו את כל התמיכה לה יזדקק בימים האחרונים שלו כראש עיריית חיפה.

"ברחוב ניגשים אלי אנשים ומתחילים לבכות", הוא אומר, "אני לא יודע להסביר את זה, זו תופעה. היום בדיוק אני סוגר  40 שנים בבניין, עם הפסקה של חמש שנים בכנסת ומעולם לא ראיתי בכי, אבל זה נותן המון חוזק האהבה והערכה".

השאלה הכי מעניינת היום היא אם יהב יחליט לפרוש או שיישאר חלק ממועצת העיר. "אני עדיין לא יודע להגיד אם אשאר במועצה או לא, כל דבר יוחלט בעתו", הוא אומר, אבל ניכר כי החליט לעבור לפרק אחר בחייו.

"אני לא מאוכזב, אני מגיב הכי טוב מכל הסביבה שלי", הוא אומר ובנותיו מאשרות שהן בוכות כבר שבוע. "היום אני לא מתעסק בבחירות, אני מקבל את התוצאות. הלוז שלי ריק ואין ספק שיש הקלה, פתאום אני פנוי לכל הטלפונים שמצלצלים. להיות ראש עיר זו עבודה מאוד דרשנית ואני הייתי פרפקציוניסט, אני מאמין שאלוהים נמצא בפרטים הקטנים, תמיד אמרתי את זה לעובדים וחלק הרגישו את זה טוב טוב. הכי אתגעגע לעשייה, לקום בבוקר עם רעיון משוגע ככל שניתן, אבל לדעת שיש לי פה קאדר עובדים מצוין, ושאני מסוגל להוריד למטה את ההנחיות והפרויקט יוצא לפועל".

יהב לא מסתיר את הכאב שגרם לו קמפיין הבחירות של קליש שהיה מבוסס על בסיס שנאה כלפיו וגבל בהסתה. הוא גם לא מבין איך יכול להיות, שאחרי 15 שנים של עשייה בהם תרם אינספור פרויקטים משמעותיים לחיפה, תושבי העיר האמינו שהוא לא עשה דבר בעיר. "הייתי די מופתע לגלות במערכת הבחירות את חוסר הידיעה של התושבים על המהפך הקולוסאלי שנעשה בעיר. זה נגד הטבע, כי המהפך היה בכל סוגי השטחים שאדם נוגע, בספורט, בתחבורה, בחינוך, אבל היה חוסר ידיעה מוחלט לגבי המהפך שנעשה בעיר. הם נשבו מהר מאוד באגדות ובסיפורים שסיפרו להם כמו הסיפור על עזיבת הצעירים את חיפה. הרי זה לא נכון בכלל, רק בשלוש השנים האחרונות פתחתי 93 גני ילדים חדשים ומי עושה ילדים, הזקנים?".

בערב התקיימה ישיבת המועצה האחרונה של המועצה ה-14 של עיריית חיפה, ישיבת מועצת העיר האחרונה של יהב. למליאת העיר הגיעו חברי המועצה ותפסו את מקומותיהם, אך לישיבה הגיעו גם אנשים שבזכות הבחירות בשבוע שעבר יהפכו בעוד שבועות מספר לחברי מועצה.

יהב פתח את הישיבה ואמר לקליש: "אני רוצה לברך אותך ראשת העיר החדשה, לומר שגם אני וגם האדמיניסטרציה העירונית עומדים לרשותך, בכל זמן ועניין. לכל מקום שתרצי אבוא כדי להעביר בצורה מסודרת את התפקיד. חיפה היא של כולנו והיא אהבת חיי, הפרויקט של חיי וכך אני מאמין שיהיה איתך, תצליחי בכל מה שתעשי ואנחנו כאן לצידך".

יהב נפרד מחברי המועצה ומעובדי העירייה והודה להם על 15 שנות עשייה משותפת בחיפה. יהב התרגש, כשחברי המועצה נפרדו ממנו והודו לו על שלל פרויקטים שהשאיר מאחוריו בעיר חיפה. חברי המועצה חלקו סיפורים אישיים מעבודתם לצד יהב והודו לו על העובדה שתמך בהם לאורך כל הדרך. היחידה שלא דיברה בין כל חברי המועצה, הייתה ראשת העיר הנכנסת.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות