fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אני חי בשביל לכתוב"

בימים אלה יוצא לאור ספרו של אלון אשתר, הפלך הנסתר, השני בסדרת ספרי הפנטזיה. אשתר, יקיר ספריות וחנויות יד שנייה, צרכן אדוק של שירה ופרוזה ואגרן של פתקים קטנים עם רעיונות גדולים, מספר על תהליך היצירה ועל הקשר בינו לבין מורטגו, גיבור הסדרה
אלון אשתר. חולם על רב מכר (צילום: יח"צ)
אלון אשתר. חולם על רב מכר (צילום: יח"צ)

בימים אלה יוצא לאור ספרו של אלון אשתר, הפלך הנסתר, השני בסדרת ספרי הפנטזיה. אשתר, יקיר ספריות וחנויות יד שנייה, צרכן אדוק של שירה ופרוזה ואגרן של פתקים קטנים עם רעיונות גדולים, מספר על תהליך היצירה ועל הקשר בינו לבין מורטגו, גיבור הסדרה

'הפלך הנסתר', שיצא זה עתה לאור, הוא הספר השני בסדרת ההרפתקאות והפנטזיה שרוקח הסופר אלון אשתר. אשתר (33), יליד חדרה ותושב העיר, פורש בספרו החדש את המשך עלילותיו של מורטגו עיני חתול, גיבור אהוב עבור קוראי הספר הראשון בסדרה, עיר הפנינה.

אלון אשתר. חולם על רב מכר (צילום: יח"צ)
אלון אשתר. חולם על רב מכר (צילום: יח"צ)

בספר הפנטזיה החדש, מורטגו מתחיל את מסעו כאדם שאיבד כמעט הכל: "את הכבוד שרחשו לו, את כספו, השי מטאחוס אסירת התודה שנעלם בכיסי פונדקאים ושחקני מזל מוצלחים ופיכחים ממנו. כך נוצר אצלו מחסור חמור בהרפתקאות, לחם יומו".

נראה כי הכמיהה להרפתקאות, לאקשן, לאנשים המחוספסים וליצורים הדמיוניים שמופיעים בספריו של אשתר אינה מקרית. אשתר, שמצליח במשיכת קולמוס לברוא עולמות חדשים ומאתגרים, חי חיים שגרתיים ביום, עובד בעבודה משרדית באזור התעשייה קיסריה, ובורא ספירות חדשות בהינף מקלדת בלילות.

"כנער קראתי ספרות בדיונית ופנטזיה וכבר אז ההערצה שמילאה אותי כלפי אותם סופרים שהצליחו ולרתק אותי כמו גם הקינאה, הניעו אותי לרצות לכתוב טקסטים מקוריים משלי", מודה אשתר.

ספרו הראשון של אשתר, ספר השירה "תמונות נפש", יצא לאור לפני שנתיים ולפני שנה יצא לאור הספר הראשון בסדרת ארבעת ספרי ההרפתקאות של מורטגו עיני חתול.

איך התחלת לכתוב סדרה של ארבעה ספרים? זו לא משימה פשוטה…

"הרעיון המקורי התחיל אצלי כבר בגיל 18 אבל לא תכננתי לכתוב סדרה, אלא סיפור ארוך. עם הזמן גיליתי שיש לגיבור שלי הרפתקאות נוספות לעבור, וכך זה התגלגל הלאה. התחלתי לצייר את מפת האיזור בה מתרחשת העלילה, להמציא שמות של ממלכות, ערים, נהרות והרים. בהמשך, יצרתי היסטוריה ומיתולוגיה לכל ממלכה ובניתי עולמות דמיוניים שלמים".

כיצד אפיינת את הגיבור, מורטגו עיני חתול, ומה הקשר בינך ובינו?

"אין בינינו קשר, הוא ההיפך הגמור ממני", משיב אשתר בצחוק. "מורטגו הוא הרפתקן, לא מחפש להשתקע בשום מקום, אוהב סכנות, אוהב חברת בני אדם ועם זאת אין לו שום בעיה להיות לבדו. רוב הזמן אין לו משפחה וחברים הוא ברשות עצמו. אני מאוד אוהב את הדמות שנוצרה".

מאין קיבלת השראה?

"אחד מספרי הפנטזיה שהרשימו אותי מאוד הוא טרילוגיית "רשומות רומח הדרקון" של מרגרט וייס וטרייסי היקמן. השראה קיבלתי באופן כללי מכל ספרי הפנטזיה שקראתי. מאוד נהניתי בתהליך הכתיבה להמציא שמות לטיפוסים, לגיבורים, לממלכות. אהבתי את החופש לצרף אותיות בשילובים חדשים ומעניינים".

בין המקלדת לסיר

הכתיבה של אשתר אינה רציפה וכוללת הפסקות. בתקופות אלה הוא מרבה לבשל ולאפות ולשתות הרבה נס קפה… "בתקופות שאני לא כותב אני חייב לפרוק את התסכול שלי במקומות אחרים, המטבח הוא אחד המקומות האלה", מתוודה אשתר. "אני מבשל ואופה ואוהב את זה מאוד". בתקופות אלה מרבה אשתר גם לקרוא: "בזמן האחרון אני מגיע כל שבוע לספריה העירונית ומשתדל לבקר פעם בשבוע בחנויות הספרים כדי ולהתעניין בספרים חדשים שיצאו לאור".

אתה קורא סיפורת ישראלית?

"לאחרונה אני קורא הרבה יותר סיפורת ישראלית מבעבר. הייתה לי התנגדות לא מובנת ולא מפוענחת לספרות ישראלית ואני שמח לגלות שחלק מן הספרים טובים, חלקם פחות וחלקם מצוינים. לאחרונה גם התרגלתי לפורמט הספר האלקטרוני. זו התנגדות נוספת שהתגברתי עליה. אני עדיין מעדיף ספרים מודפסים, אבל עצם הקריאה היא זו שחשובה והיא זו שמעניקה לסופר כלים ללמוד כתיבה וכלים להשתפר בתחום".

מה אתה אוהב בתהליך הכתיבה?

"זו שאלה קשה. יש הרבה דברים שאני אוהב לעשות, אבל הכתיבה היא יותר מתחביב, אני חי בשביל לכתוב. הרבה יותר קל לי לומר מה קשה לי בכתיבה, קשה לי להתחיל מאפס, כשאני יודע שיש לי עוד הרבה עבודה, עוד בניין שלם לבנות בין מקשי המקלדת".

כסופר פנטזיה, אתה יכול לשתף אותנו בפנטזיה האישית שלך?

"הייתי שמח אם הספרים שלי היו הופכים לרבי מכר. אני אשמח לקבל מכתבים מקוראים מסורים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות