fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אמן החושים הכי צעיר בישראל

נבו אבוטבול מגוד טאלט (צילום יוסי גנון)
נבו אבוטבול מגוד טאלט (צילום יוסי גנון)

תבחרי מספר", הוא אומר, "אבל שיהיה מספר קשה, לא מאה, מספר בן שלוש ספרות. עכשיו אני אראה לך איך כוחו של התת מודע עובד". הוא מציג תמונות רצות בטלפון והעין לא קולטת כלום. כעבור שניות מציג תמונה שלו בטלפון עם  המספר 565 שבדיוק עליו חשבתי. ההלם גדול איך באמת עשה את זה.

אמן חושים זו חוויה יוצאת דופן, מהפנטת,  שואו  שמשאיר את הצופה המום מהיכולת לקרוא מחשבות ולהפנט, אבל  כשזה מגיע מנער בן 13 שחגג בר מצווה רק לפני חודשיים הסיפור הופך לרציני יותר.

נבו אבוטבול מגוד טאלנט (צילום יוסי גנון)
נבו אבוטבול מגוד טאלנט (צילום יוסי גנון)

נבו אבוטבול מנהריה תלמיד כיתה ח' בתיכון גליל מערבי הוא אמן חושים  שנחשף לפני שבועיים בתוכנית הריאלטי 'גוד טאלנט' והפך בין רגע לכוכב. בשישי שעבר  נפגש אבוטבול עם האומן העל חושי אורי גלר בבית קפה תל אביבי. פגישה שאליה התלוו הוריו: הילה ועודד, וגם הם נדהמו אכיצד האיש המפורסם בעולם בתחום המנטליזם מקדיש מזמנו לנער עם חלומות ומראה לו כיצד לכופף כפיות. גלר מאמין מאד באבוטבול וחושב שיהיה אחד מאומני החושים הגדולים במדינה, עבורו זו לא תופעה חולפת או גימיק של ילד שאוהב קסמים. עם השנים התחביב התפתח, חושיו של אבוטבול התחדדו והוא הבין שיש לו משהו שאין לאחרים.

כיום אבוטבול מופיע בפני ארגונים ובמסיבות פרטיות ומקדיש את זמנו לתרומה לקהילה. בזמן שרוב הילדים בני גילו ניסו להשיג השבוע כרטיס להופעה של עומר אדם, אבוטבול  התנדב ליום המעשים הטובים  והופיע בהתנדבות לעובדי התברואה בעיריית עכו, העובדים השקופים, אלה שעושים את המלאכה הקשה וזוכים להרבה כיף בהופעותיו.

"נשק בידיים". אבוטבול צילום יוסי גנון
"נשק בידיים". אבוטבול צילום יוסי גנון

 אבוטבול גם מקפיד ללכת לשמח ילדים שמאושפזים בבתי חולים בהתנדבות. בפורים שימח ילדים במרכז הרפואי לגליל המערבי בנהריה ובחג הקרוב יעשה זאת גם ברמב"ם. "כשאני מעלה באנשים חיוך אני מרגיש שזכיתי.  אני משתמש בכישרון שלי לשמח אנשים והמסר שלי הוא אחד: בכל נער ונערה יש כישרון כשהוא שצריך לבוא לידי ביטוי". מסביר אבוטבול בטבעיות.

"הבן שלי שונה"

 אבוטבול נולד בנהריה, אימו מורה ללשון ואביו עובד באלביט. בבית הספר הוא לומד במסלול של מצוינות במגמת תקשורת ובחר בתחום מאד חבוי ולא פופולרי. הוא מופיע לקהל מבוגרים ומצליח לייצר שיח שמגשר על פערי השנים. לפעמים המטרה שלו היא גם להחזיר את הקהל לילדות ובהופעותיו גם הכין קטע מיוחד בו הצליח להחזיר אותם לתקופת הגן ללא כישורי קריאה.

"נמשכתי לקוסמים כמו כל הילדים אבל אז ראיתי את חזי דין , ליאור מנור, ליאור סושרד ונדהמתי", ממשיך אבוטבול", יש לי מנטור: אליאן אגיאן והוא ההשראה שלי. מאד סיקרן אותי עולם החושים ומצאתי את עצמי יושב ומכופף כפיות במשך שעות. ניסיתי גם לחקור את קריאת המחשבות.  בהמשך גם ההורים הבינו שאני מאד נחוש להצליח והם תמכו בי גם כלכלית כי האביזרים מאד יקרים.  לפני כשנה התקבלתי לאגודת הקוסמים אחרי המון מבחנים. החברות באגודה פתחה לי את הצוהר לעולם המנטליזם ועד כמה הוא פופולרי בעיקר למבוגרים. פתאום יש שיח עם אנשים שמבינים אותי".

 אורי גלר מאמין בו. אבוטבול צילום יוסי גנון
אורי גלר מאמין בו. אבוטבול צילום יוסי גנון

אבוטבול מספר כי בקרב העוסקים בתחום יש חילוקי שעות האם ילד בן 13 צריך להתעסק עם קריאת מחשבות, אבל הוא מאמין שזה חוש שישי שנולד עימו, ואולי  יש החוששים מילד שיכול לגנוב את ההצגה.

הילה אימו: "בשלב מסוים ראיתי שהבן שלי שונה בהגשה של הדברים.  הייתי חושבת על משהו והוא מיד היה אומר את זה.  הוא היה מתעקש שאשתתף בקסמים. ראיתי שהילד חולם להצליח. האמת שחששתי כמו כל אמא כי לא רציתי שיושפע מהחשיפה. אבל כל אודישן שעבר רק חיזק אותו יותר ולהופיע בימי הולדת מול קהל של מבוגרים ולסחוף אותם, לרגש ולהצחיק אותם זה משהו מיוחד".

עודד: "אני מסתכל על נבו בדבקות שלו במשימה ובמטרות, הוא פשוט משקיע כדי להשיג אותם ומתאמץ ולומד שעות על גבי שעות".

סלפי וחתימות

  אבוטבול שמר בסוד את השתתפותו בתוכנית. "איש לא ידע חוץ מהסביבה הקרובה ומרגע הפרסום אני מוצף בפניות בעיקר מבני נוער. תוך שניות עלו כאלף עוקבים באינסטגרם.  אני מטייל בקניון ומבקשים ממני חתימות וסלפי ושאדגים עליהם קסמים. ההרגשה מאד כיפית גם כשההורים הסבירו שמדובר ב-15 דקות של תהילה.

"קסמים זה לגמרי נשק והוא בידיים שלי", מוסיף אבוטבול. אני יכול לעבור ברחוב לראות אדם ולכוון את מחשבותיו. בחופשות אני נוסע לתל אביב לצלם סרטונים כדי להתאמן. חלמתי שתגיע תוכנית כזאת לארץ ואני אוכל לגרום לקהל לראות  להאמין בי ידעתי שאהיה שם.  באודישן הראשון גרמתי  למלהקים להאמין במשהו שאינו קיים ומאחת מהן ביקשתי שתחשוב על האיש שהכי חשוב לה בחיים, כשאמרתי את שמו היא החלה לבכות. מנטליזם מוציא המון רגשות.  גם הייתה  לי חברה ונפרדתי ממנה כי קראתי לה מחשבה שלא הייתי צריך. באודישן השני הכנתי קטע על חוש הטעם והעברתי חפץ מבלי לגעת בו. לקחתי השראה מאמן החושים נמרוד הראל. בתוכנית כבר חיברתי קטע משלי והצלחתי להדהים את השופטים.  בשבילי לעמוד על הבמה זה משהו מאד טבעי. האתגר הוא לחדש בתחום וליצור ליצור סיפור מסביב לטכניקה".

אבוטבול משתף שהמפגש עם אורי גלר חיזק אותו מאד. "יש תחושה של המון גאווה שמישהו מוכן להקריב למען האחר מהניסיון והידע שלו.  גלר אמר לי לסיים את הלימודים בהצטיינות, לעשות שירות משמעותי כקצין בצבא, ללמוד לתואר ראשון ורק לאחר מכן להתמקצע בתחום המנטליזם.  הוא אמר לי כן לחלום אבל גם להישאר עם רגליים על הקרקע".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות