fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אם ראש הממשלה שכח את המצביעים שלו בצפון אז נעלה לירושלים להזכיר לו"

הפגנת ענק של תושבי הפריפריה מול משרד ראש הממשלה. מחר צפויים להגיע אלפי תושבים מכ-200 יישובים בצפון ובדרום כדי להפגין מול משכן הכנסת על הקפאת מתווה הטבות המס לפריפריה. לאחר ההפגנה, עשרות ראשי הרשויות יקימו מאהל מחאה מול משרד ראש הממשלה וישהו בו עד לאישור מפת הטבות המס
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: אדריאן הרבשטיין)
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: אדריאן הרבשטיין)

40 ראשי הרשויות בצפון ובדרום החליטו היום (ראשון) להעביר את המאבק לירושלים. מחר (שני) יעלו להפגנה מול משכן הכנסת ולאחר מכן יקימו אוהל מחאה מול משרד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: אדריאן הרבשטיין)
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: אדריאן הרבשטיין)

זהו צעד נוסף במאבק המתמשך של יותר מ- 200 יישובים לטובת אישור מתווה המס בפריפריה לאחר הפגנות שקיימו בשבוע שעבר בצמתים מרכזיים בארץ. מפת הטבות המס גובשה בחודשים האחרונים בוועדת הכספים ובה נכללות כ-400 יישובים, לעומת 182 שנכללו עד היום. שר האוצר משה כחלון אשר נדרש לעניין, הסכים להגדיל את התקציב עבור הטבות המס, מ-800 מיליון בשנה, ל- 1.3 מיליארד שקלים על מנת להסדיר קריטריונים שוויוניים ואחידים לכלל הרשויות.

ישיבת החירום של ראשי הרשויות בשבוע שעבר (צילום: ששון תירם)
ישיבת החירום של ראשי הרשויות בשבוע שעבר (צילום: ששון תירם)

ח"כ טלי פלוסקוב (כולנו), ראש עיריית ערד לשעבר וממובילות מתווה הטבות המס לפריפריה מסרה: "ראשי הרשויות עדכנו אותי על הצעדים המתוכננים במאבק ועל כך שהם לא מתכוונים לוותר על הטבות המס . אני מבינה את ראשי הרשויות, בכל שנה הסיפור הזה חוזר. מאות אלפי תושבים בצפון ובדרום מרגישים שהממשלה פשוט זונחת אותם. המתווה מוכן, יש הסכמה כללית של כלל ראשי הרשויות לגביו. כל מה שצריך הוא להביא אותו לאישור. אני קוראת לראש הממשלה, להסתכל לתושבי הצפון והדרום בעיניים ולהביא לאישור את מתווה הטבות המס של ועדת הכספים".

ראשי הרשויות מסרו לאתר "בלינקר": "לא נאפשר לראש הממשלה להתעלם מ-750 אלף תושבים בפריפריה. אם ראש הממשלה שכח את המצביעים שלו בצפון ובדרום אז אנחנו נגיע לירושלים כדי להזכיר לו"  אנחנו מתכננים להביא אלפי מפגינים מטבריה, כרמיאל, צפת, קצרין, בית שאן, ערד, גליל עליון, רהט, ירכא, יישובי הערבה ועוד עשרות יישובים. לאחר ההפגנה, נתכנס כל ראשי הרשויות באוהל מחאה מול משרד ראש הממשלה, עד אשר יסכים להביא לאישור את מתווה הטבות המס של גפני. חבל שבמקום להתעסק בפיתוח וניהול הערים שלנו אנחנו צריכים להילחם על מה שאמור להיות ברור מאליו".

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות