fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אם סג'רה הייתה נופלת הגליל היה נראה אחרת"

יענקל'ה רגב, מנציח את קרבות סג'רה (צילום: דורון גולן)
יענקל'ה רגב, מנציח את קרבות סג'רה (צילום: דורון גולן)
יענקל'ה רגב, מנציח את קרבות סג'רה (צילום: דורון גולן)
יענקל'ה רגב, מנציח את קרבות סג'רה (צילום: דורון גולן)

בחדר עמוס מהרצפה עד התקרה עוסק יענקל'ה רגב, 71, מקרית מוצקין, בהנצחת קרבות השיחרור של סג'רה במלחמת העצמאות והנציח את זכרם של עשרות הלוחמים שנפלו בקרבות.

רגב, נשוי ואב לשני ילדים וסב לשישה נכדים, נולד בסג'רה, שכיום מוכרת בשם אילניה, ועם פרוץ הקרבות פונה לקרובי משפחה במרכז הארץ. זה 42 שנים שהוא מקדיש כל רגע פנוי לשחזור קרבות סג'רה במקביל לעבודתו כמדריך טיולים ומרה דרך.

"זו החוויה האישית שלי" הוא אומר "בהיותי בן למשפחה חקלאית זה עניין של ידיעת הארץ. אני לא עוסק במהלכים הצבאיים של הקרבות, אלא בצד האנושי של הקרבות, באנשים שהיו שם, לחמו ונפלו על שיחרור המדינה. צה"ל היה אז בחיתוליו וכמעט כל יום אני חושף סיפור חדש".

בחדר העבודה מחזיק רגב אוצר של מאות שעות הקלטה עם הלוחמים שהשתתפו בקרבות, מכתבים ואלפי מסמכים שהצליח לאסוף במשך השנים. את החיפוש אחר היסטוריית הקרבות הוא החל עוד בטרם הגיח האינטרנט לעולם וכל שעמד לרשותו היה טלפון וקשרים עם אנשים שחיברו אותו עם אנשים אחרים. "ליבי בסג'רה, בסיפורם של האנשים שנשכחו וחשפתי" אומר רגב שזוכר בעל פה שמות ותאריכים של האירועים סביב סג'רה "זה פרק סוער בחיי המדינה כי אם סג'רה הייתה נופלת כל הגליל היה נראה אחרת".

השבוע צוין הפרק השני המכריע בקרבות סג'רה, קרבות שהובילו לכיבוש הכפר הערבי לוביה ופתיחת הכביש המוביל לטבריה.

המעוניינים להשתתף במדור מתבקשים לפנות לדורון גולן, טל': 054-3337313, או בדוא"ל: doronphoto@gmail.com

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות