fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אם כך נגזר, אנחנו מקבלים את הדין"

אם ובתה נהרגו בתאונת דרכים בהפרש של עשרה ימים האחת מן השנייה
רבקה טולידאנו. צילום באדיבות המשפחה
רבקה טולידאנו. צילום באדיבות המשפחה

שתי טרגדיות נחתו האחת אחרי השנייה על משפחת טולידאנו מקרית אתא בתוך עשרה ימים, בעקבות תאונת דרכים שבה נפגעו שלושה מבני המשפחה. התאונה אירעה בכביש מספר 70, במהלך נסיעה לחגיגת בת מצווה משפחתית במושב מעונה.

שתי ההרוגות, הסבתא-רבא רבקה טולידאנו, 83, ובתה אסתר אסייג, 57, היו במכונית עם בעלה של אסתר, סמי. השלושה היו בדרך למושב מעונה להשתתף בחגיגת בת המצווה של הנינה הבכורה של טולידאנו אולם סמוך לצומת שייח דנון אירעה תאונה חזיתית עם רכב מסחרי. נסיבות התאונה עדיין נחקרות. מותה של טולידאנו נקבע תוך זמן קצר. אסייג פונתה במצב אנוש לבית החולים נהריה עם בעלה שנפצע בינוני. עשרה ימים הייתה מאושזת אסייג במחלקת טיפול נפרץ עד שנפטרה מהפציעות הקשות מהן סבלה.

אסתר אסייג. צילום באדיבות המשפחה
אסתר אסייג. צילום באדיבות המשפחה
רבקה טולידאנו. צילום באדיבות המשפחה
רבקה טולידאנו. צילום באדיבות המשפחה

"אנחנו אנשים מאמינים, יודעים שכל מה שהקדוש ברוך עושה לטובה הוא עושה ואם כך נגזר, אנחנו מקבלים את הדין" אומר אחד מבני המשפחה הקרובה "אנחנו נמצאים בימי הרחמים והסליחות עכשיו והיום הפיוטים של הסליחות קיבלו משמעות נוספת. מעבר לזה זה הלם גדול".

התאונה אירעה בעת שרוב בני המשפחה כבר היו באירוע או בדרכם אליו ואיש לא חשב על הנורא מכל. "היינו בדרך לאירוע" משחזר בן המשפחה "תוך כדי נסיעה קיבלנו הודעה בוואצאפ המשפחתי שיש תאונה בכביש 70. הכביש כבר היה חסום לתנועה וה"ווייז" לקח אותנו בדרך מפותלת והגענו באיחור עם עוד אורחים שהגיעו לאירוע". בתחילה לא קישרו בני המשפחה בין התאונה לבין השלושה שהיו בדרך. "אף אחד לא רוצה לחשוב על דברים כאלה. כשהגענו התחלנו לחבר את הפאזל מכל מיני שיחות עם אנשים והתחלנו להבין שיש טרגדיה ותוך דקות היינו בדרך לבית חולים נהריה. ההלם הזה אוחז בנו מאותו לילה. המעבר משמחה לאבל הוא קורע לב".

אסתר עברה לדירה חדשה רק לפני חצי שנה, הבן הצעיר שלה אמור להתחתן עוד כחודש וחצי. על פי החלטת המשפחה החתונה תתקיים במועדה אם כי השמחה תהיה מאופקת וצנועה יותר מהמתוכנן. "רבקה ואסתר מלמעלה רוצות שהחתונה תתקיים במועדה" אמר בן המשפחה והוסיף "המסר המרכזי של המשפחה לכל עם ישראל: סעו בזהירות. אפשר לחכות עם הוואצאפ, עם הטלפון, לא להתעסק עם דברים שמסחירים את הדעת מהנהיגה. לשמור על כללי הנהיגה.להיות בני אדם גם על הכביש".

רבקה הותירה אחריה חמישה ילדים, 17 נכדים ו-30 נינים. אסתר הותירה אחריה ארבעה ילדים ושבעה נכדים.

המכונית המשפחתית שהייתה מעורבת בתאונה בצומת שייח דנון. צילום: דוברות כבאות מחוז חוף
המכונית המשפחתית שהייתה מעורבת בתאונה בצומת שייח דנון. צילום: דוברות כבאות מחוז חוף

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות