fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אל אל כרמיאל

יום שלישי שעבר, השעה 18:30, אני מגיע אל אולם הספורט הורוביץ' המיתולוגי שכבר ראה ימים יפים בעבר. שולחן ערוך בכל טוב עומד בכניסה אל חדר ההלבשה של השחקנים ולאט לאט מתחילים לזרום פנימה אנשים שהוזמנו לחגיגות העלייה של הקבוצה לליגה הארצית.

עונת 2012/13 הייתה העונה אחרונה בה כרמיאל ביקרה בארצית ומאז היא נכשלה שנה אחרי שנה בניסיונות העלייה שלה. "למרות שלאורך השנים שהייתי מחתים שחקנים מהשורה הראשונה, תמיד היינו מפסידים את המשחקים נגד הילדים שלא היה להם על מה לשחק", מספר מנכ"ל הקבוצה יוסי אסדו, "העונה התחבר לנו ואיך אומרים, לפעמים צריך יותר מזל משכל".

למרות שהכל התחבר, העונה הכל קרה הפוך מספר אסדו. בתחילת הקיץ התלבטו האם לתת למאמן מארק בריסקר עוד עונה ועד שקיבלו החלטה, הבינו שהזמן הולך ודוחק בהם ואף שחקן לא חתום בסגל.

ריסקר
מארק בריסקר

אסדו: "כששחררנו את השחקנים מהעונה הקודמת, התחלנו לחפש שחקנים ולא היה הרבה בשוק וכולם התחילו להגיד שהזמן אוזל ולא תהיה קבוצה ואוי ואבוי. פתאום נפלו לנו לידיים דניאל ליברמן ודודי אדלר שעזבו את נשר וחטפנו אותם ומכאן הכל התחיל להתחבר ובפחות מחודש העמדנו קבוצה".

"כשהבנתי אילו שחקנים יהיו לי ידעתי שיש לנו קבוצה טובה", אומר מאמן הקבוצה מארק בריסקר, "אבל לחלוטין לא תיארתי לעצמי שננצח 18 משחקים ברציפות. יש לנו המון כישרון בקבוצה והדאגה היחידה שהיתה לי איך לחבר את כולם ביחד וזה לא פשוט כשיש בסך הכל 2 אימונים בשבוע. לא היו לנו בעיות אגו בקבוצה אני בטוח שכולם הבינו שהקבוצה מעל הכל. זאת הרגשה נהדרת לזכות באליפות לא משנה מתי ובאיזו ליגה. אני מאד מרוצה וגאה בשחקנים שלי".
דוד לוי, מארק בריסקר ויוסי אסדו
דוד לוי, מארק בריסקר ויוסי אסדו

פעם אמר לי מאמן בכיר, שאם אתה רוצה לעלות ליגה, אתה צריך שחקנים ברמה של הליגה אליה אתה שואף להגיע. אז זה מה שעשו בכרמיאל. דניאל ליברמן, דודי אדלר וגל ויינריך הגיעו אחרי שנים טובות בליגה הארצית ובועז גלט הותיק הוחזר לעוד קדנציה אחרי שבעונה שעברה רשם עליה עם מעלות ובלי לשים לב עשה באקט טו באק. אליהם בריסקר צירף את מתן זילברמן ואסף פטיה וגיא בר שלום, אבי טקיאר, יואב סלמה שנשארו מהעונה שעברה.

קפטן הקבוצה בועז גלט: "לא ידענו באמת מה מצפה לנו העונה. לפי השמות בסגל הכתירו אותנו כאלופים, אבל אסור היה לזלזל באף קבוצה וליגה א' ידועה כליגה לא צפויה. אני שמח שידענו להיות מאוחדים עד הסוף ולא נתנו למלחמות אגו להפריע לנו בדרך. מבחינה אישית כיף גדול לעלות ליגה. בשביל הרגעים האלה אנחנו בספורט ובמיוחד זה כיף גדול לרשום עליה שנה שניה ברציפות".

למרות הסגל הנוצץ במובנים של ליגה א', לא מיהרו לצאת בהצהרות על עלייה. אסדו: "לא יצאתי בהצהרות למה יש לי כבר כמה שיערות לבנות. יש מציאות לחוד ויש שאיפות לחוד. תמיד שואלים אותי אם אני רוצה לעלות גם בעונות חלשות יותר. העונה לא ידענו לאן זה יילך ופתאום ראינו שהכל מתחבר ואנחנו לא מפסידים".

ראש העיר עדי אלדר לוחץ את ידו של בועז גלט
ראש העיר עדי אלדר לוחץ את ידו של בועז גלט

מתחילת העונה נראה היה שהכל התחבר בכרמיאל והשילוב בין בריסקר לשחקנים היה לא פחות ממושלם. "אני מאד שמח ומאושר שעשינו עונה מדהימה והגענו מחויבים כל משחק", אומר שחקן הקבוצה דודי אדלר, "בהתחלה לא היה פשוט לרדת לליגה א'. יש הבדלי רמות בכל המובנים, אבל היה בסך הכל בסדר גמור. החיבור בין כולם קרה הרבה בזכות החומר האנושי של השחקנים שידעו כולם להתחבר למטרה ואף אחד לא בא עם אגו. עם מארק היה חיבור מדהים הוא מאמן מצוין ובנאדם מדהים, מאד מקצועי, אני מאד נהניתי לשחק אצלו".

ומה לגבי העונה הבאה? שאלה גדולה. מבחינת מכבי כרמיאל, חובות העבר שהעיקו על ההתנהלות השוטפת של הקבוצה כוסו לחלוטין והיום הקבוצה לא חייבת לאף אחד ויכולה בראש שקט להתחיל לבנות את עצמה לליגה הארצית. השאלה הגדולה היא האם היא תקבל את תמיכת העירייה.

הצוות מאחורי הקלעים, הראל מגי ועידן
הצוות מאחורי הקלעים, הראל מגי ועידן

מ"מ ראש העירייה רינה גרינברג: "אנחנו גאים שהם עלו לליגה הארצית ויש לנו במי להתגאות. אנחנו עכשיו נמצאים בתהליך רה-ארגון בספורט ויש לנו לא מעט מוקשים. צריך ליישם את ההמלצות של ד"ר שוקי דקל ובוא נחכה ונראה. מכבי היא קבוצה ותיקה והיא מקבלת מאיתנו תקציב מוגדל קרוב ל-230 אלף שקל בשנה ונראה מה יהיה הלאה. אני מברכת אותם בהצלחה ושימשיכו להצליח".

כמו שזה נראה כרגע, בכרמיאל לא יכולים לישון טוב בלילה ויהיו חייבים לעשות עבודת שטח כדי לקבל את מבוקשם. כמו כן, בתקופה האחרונה עלה רעיון איחוד בין אגודת מכבי כרמיאל לאגודת הישגי, דבר שיכול לעקב דברים ולגרום ללא מעט קשיים.

קבוצתיצילומים: יניב לני.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות