fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אלו הם מדליקי המשואות בחדרה

את אירועי יום העצמאות בחדרה יפתח טקס הדלקת 12 משואות, כנגד 12 שבטי ישראל, ומשואה נוספת לציון השנה ה-125 לחדרה. מדליקי המשואות נבחרו כמייצגים את מרקם החיים בחדרה לאורך שנותיה מיום הקמתה ועד היום
אתי בורקין
אתי בורקין

 

את אירועי יום העצמאות בחדרה יפתח טקס הדלקת המשואות, שיתקיים השנה בסימן 125 שנה לעיר. את 12 המשואות, כנגד 12 שבטי ישראל, ידליקו תושבי העיר שנבחרו כמייצגים את מרקם החיים בחדרה לאורך שנותיה. משואה נוספת, משואת השנה ה-125 לחדרה, תודלק בידי ראש העיר צביקה גנדלמן שגם ייפתח רשמית את חגיגות העצמאות בעיר. 

ואלה מדליקי המשואות בחדרה ביום העצמאות ה-68 למדינת ישראל:

שלומה בובה – יליד הולנד, ניצול שואה. עלה לארץ לאחר מלחמת העולם השנייה, וכיום פעיל ומתנדב קהילתי בעיקר למען ניצולי השואה והנצחתה. בין היתר מתנדב בעמותה למען הקשיש, במועדון ליצולי שואה "קפה אירופה", ומוביל קבוצה של מתנדבים מגרמניה הפועלים בחדרה לשיפוץ בתי קשישים ומועדוני ניצולי שואה. מסמל את המעבר משואה לתקומה.

אתי בורקין –ילידת חדרה, מורה ומחנכת. מתנדבת ופעילה בתחומי קליטת עלייה, קידום והעצמה נשית. הייתה יו"ר ויצו חדרה וכיום  מכהנת בהתנדבות כיו"ר האגף לקידום מעמד האישה בויצו ישראל. מסמלת את נחישותן ועוצמתן של החלוצות ושל נשות חדרה מיום הקמתה ועד היום.

גרשון גפני –  חבר אצ"ל שנתפס ועונה על-ידי הבריטים. היה אסיר בכלא הבריטי, ונדון למוות בגיל 15.הצליח להשתחרר, וגם לאחר שחרורו המשיך להילחם בשורות אצ"ל. עם הקמת צה"ל התגייס לשורותיו ונלחם במלחמות ישראל. נפצע במלחמת ההתשה ומוכר כנכה צה"ל. מאז צאתו לגמלאות פועל לקידום הקהילה ולשימור והנחלת ההיסטוריה והמורשת.  מייצג את לוחמי המחתרות שפעלו להקמת המדינה שבדרך  ולבניין הארץ.

יוליה בן משה – אם לילד עם צרכים מיוחדים, פועלת למען קבלת האחר והשונה למען קהילה סובלנית יותר בחדרה. מסייעת להורים אחרים למצות את זכויותיהם, פעילה בקואליציות הורים הפועלים לשיפור החקיקה לרווחת ילדים עם צרכים מיוחדים. מסמלת את חלוצי העיר ותושביה, מאז הקמתה ועד היום, אשר לא נכנעו לאתגרים, לקושי ולמחלות, והפכו את מאבקם האישי למקור של עוצמה עבור רבים אחרים.

דנט רפפורט – לחם נגד הנאצים בצבא בעלות הברית. מאז עלייתו לישראל תורם לקהילה ומארגן אירועים לעולים ולוותיקים יוצאי חבר העמים. יושב-ראש ארגון הווטרנים בחדרה, וזוכה אות "איש השנה" של ארגון הווטרנים הארצי והסוכנות היהודית על פעילותו רבת השנים. מסמל את המאבק בנאצים והעלייה לארץ ישראל, ומדליק את המשואה לכבוד ותיקי מלחמת העולם השנייה שהקימו בעיר את מוזיאון הגבורה המתעד ומשמר את מורשת הווטרנים ואומץ ליבם.

ורד עלמה ושני בן אשר – תלמידות ופעילות מצטיינות בתחומי עזרה לקהילה וקידום בני נוער. ורד עלמה תלמידת י"ב בבית הספר "מבשרת ברוך" ומדריכה בארגון המד"צים ביחידת הנוער בגבעת אולגה. זכתה בפרס שר החינוך לנוער מתנדב לשנת תשע"ה. שני בן אשר, תלמידת כיתה י' בתיכון חדרה. יו"ר הוועדה האתית משפטית במועצת התלמידים והנוער העירונית, ופעילה בארגון המד"צים העירוני.  ביחד הן מייצגות את הנוער האיכותי של חדרה ומסמלות את דור העתיד.

אסתר בר ששת – אשת חינוך והוראה, פיתחה פרויקטים חינוכיים וכמתאמת עולים. הקימה מרכז השתלמויות לעובדי הוראה בנושאי יהדות ותנ"ך. מייסדת הכוללה לנשים להנחלת היהדות לחילוניות ודתיות, ותיקים ועולים כאחד. מסמלת את קירוב הלבבות בעיר וצוהר לעולמו של האחר. מדליקה משואה לכבוד תושבים שהגיעו מתרבויות שונות וידעו לגשר על השוני וּלשלב כוחות למען מטרה משותפת: להמשיך את דרכם של החלוצים והחלוצות להקמת עיר ואם בארץ ישראל.

עו"ד שלמה נשר –  לוחם פלמ"ח, שנפצע בקרבות מלחמת השחרור. היה חבר מועצת העיר במשך 12 שנה בשנות ה-70 וה-80. יו"ר עמותת בית הספר למדעים ואמנויות אשר מעניקה מלגות לתלמידים.  בוגר הפקולטה למשפטים של האוניברסיטה העברית בירושלים, מראשוני עורכי הדין בעיר, איש ציבור ופעיל למען הציבור. מדליק משואה לכבוד לוחמי פלמ"ח במלחמת השחרור שהיו שותפים להקמת המדינה, ומאז ועד היום פועלים לקידומה בתחומי השכלה ופעילות ציבורית וקהילתית.

אסנת דגו
אסנת דגו (צילומים: דוברות עיריית מוצקין)
אלי סעדה
אלי סעדה
אתי בורקין
אתי בורקין
אסתר בר ששת
אסתר בר ששת
גרשון גפני
גרשון גפני
ורד עלמה
ורד עלמה
דנט רפפורט
דנט רפפורט
עופר שושני
עופר שושני
ניר יוסף
ניר יוסף
שלמה בובה
שלמה בובה
שלמה נשר
שלמה נשר

 

 

שני בן אשר

אוסנת דגו – מחלוצות העלייה מאתיופיה. עלתה במבצע משה ואיבדה בדרך רבים מבני משפחתה. חברה בוועד שכונת גני אלון ומתנדבת פעילה במועדוני קשישים של מוקד קליטה חדרה ואגף הרווחה. מתנדבת בביטוח לאומי כמתרגמת לבני העדה, כולל מתן מענה טלפוני לאוכלוסייה האתיופית בכל הקשור לזכויותיהם הסוציאליות. מסמלת את קיבוץ הגלויות וקליטת העלייה לאורך שנותיה של העיר.

אלי סעדה –  ניצול פרעות לוב, נפגע בראשו וניצל. יוצא מעברת אגרובנק ושותף לבניין העיר. הקים בית ומשפחה לתפארת. מזה שנים הוא מאבטח במתנ"ס קלור, ומשמש אוזן קשבת, כתף חמה ואיש סודם ויועצם של ילדי וצעירי השכונה, ומסייע להם בדרכים רבות. סמל לתקופת המעברות ורוחה של חדרה לאכפתיות ואהבת הזולת.                                                               

עופר שושני– יליד חדרה, יוצא צה"ל. ממייסדי ארגוני החסד "חכמה ודעת לב-חם" ואיחוד "הצלה". מנהל את ארגון "יד שרה" בחדרה, ופעיל בהתנדבות למען החלש והנזקק בקהילה. מהווה דוגמה וסמל לעזרה ההדדית בעיר. מדליק משואה לכבוד תושבים המאמינים שנתינה היא זכות גדולה, ומקיימים בכל ליבם את הפסוק "ואהבת לרעך כמוך".

חנה מלסה וניר יוסף – פעילים במרכז הצעירים העירוני למען קהילת הסטודנטים והצעירים בכלל. חנה מלסה בוגרת חיל חינוך ושליחת הסוכנות לאתיופיה כדי ללמד עברית את שארית בני הקהילה היהודית לקראת עלייתם ארצה. כיום סטודנטית ופעילה במרכז הצעירים העירוני, וחברה בקבוצת מנהיגות המקדמת פרויקטים למען צעירי העיר. ניר יוסף, יליד חדרה, תרם שנת שירות למען הקהילה, לפני שהתגייס ליחידה קרבית בה מילא שורה של תפקידים פיקודיים. כיום סטודנט ופעיל במרכז הצעירם העירוני. ביחד הם מסמלים את המנהיגות הצעירה המעצבת את פניה היפות של חדרה לעתיד לבוא.

בתום הדלקת 12 המשואות תודלק משואה נוספת, משואת השנה ה-125 לחדרה. את המשואה ידליק גנדלמן  לכבוד החלוצים, מייסדי העיר וראשוניה. לכבוד קיבוץ הגלויות, אנשי העליות השונות שהגיעו לחדרה לאורך שנותיה ובנו כאן את ביתם. לכבוד בניה ובנותיה של העיר, חיילי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון, שבזכותם אנו זוכים לחגוג את יום העצמאות, זו השנה ה-68, במדינה עצמאית ואיתנה.

לכבוד העיר חדרה ולתפארת מדינת ישראל.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות