fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אישה בורחת מהדת

גם כשחיה בעולם החרדי, אוסקר בר מכרכור תמיד שאפה להיות אישה עצמאית. אלא שהחיים תחת מגבלות הדת פגעו ברוחה ולאחר שבע שנות נישואים ושני ילדים, היא החליטה להתגרש ולהפוך לחילונית. כיום היא פעילה בארגון יוצאי המגזר החרדי, שמסייע לנשים וגברים כאחד לעשות את המעבר, שלא תמיד כרוך בעזיבה מוחלטת של דת, קל ככל האפשר
"בשלב הקשה, נראה היה לי שאין מוצא מזה". בר (צילום: הילה אייזינגר)

 

אוסקר בר, בת 33, תושבת כרכור, התחתנה בגיל 19.5, הייתה לאם בגיל 21.5 (כיום בני 12 ו-9) וכעבור שבע שנים הייתה בהליכי גירושים. "נולדתי למשפחה חרדית וגרתי שנים רבות בבני ברק", היא מספרת, "היה לי שם עסק לייצור פאות נוכריות. היו לי הרבה דילמות בתוך העולם החרדי. כאישה עצמאית, חוויתי המון חסמים ומרפקים. זה לא משהו שעובר חלק שם, והחברה החרדית לא כל כך מקבלת את זה".

"בסופו של דבר, הסיפור שלי הוא סיפור הצלחה". אוסקר בר (צילום: הילה אייזינגר)
"בסופו של דבר, הסיפור שלי הוא סיפור הצלחה". אוסקר בר (צילום: הילה אייזינגר)

למה? פאות הן מוצר נדרש בחברה החרדית.

"נכון, אבל נדרש שמישהו אחר ינהל את זה, וממני כאישה ציפו שאהיה מעין 'בובה על חוטים' של הבוס. לא קיבלתי את זה. תמיד רציתי להיות עצמאית במלוא מובן המילה. הצלחתי להגשים את עצמי בסופו של דבר, אבל זה היה קשה, ולא רק בתחום המקצועי. אלה חיים בחברה סגורה, והרגשתי שבמובן מסוים שוללים ממני דעה משלי ואת היכולת לבטא את כל היכולות שלי".

הקרע שחשה התבטא בתחילה בחיי הנישואים, כשהוביל לגירושיה מבעלה החרדי. "בנישואים בחברה שבה חייתי, לא הייתה לי זכות החלטה בכלום. הייתי צריכה לעשות את מה שהרבנים אומרים. היה לי קשה עם זה. עזבתי את בני ברק בגיל 26, עם שני ילדים, אחרי שהחלטתי להתגרש מבעלי".

בתחילה משפחתה תמכה בה בתהליך הגירושים. "גרתי אצל הוריי תקופה מסוימת בדרום הארץ, אך שאפתי לעצמאות בכל תחום, ובשלב מסוים עזבתי ושכרתי דירה לי ולילדיי. התלוו לזה המון קשיים כלכליים, ולא היה לי למי לפנות. פרט למספר חברים בודדים שכיוונו אותי ויעצו לי מעט, לא הייתה לי כתובת לפנות אליה".

הכתבה המלאה מחר, שישי, בעיתון "כל הפרדס" ובמהדורה הדיגיטלית

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות