fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איפה תשיגו דירות יוקרה לא יקרות?

ככל שנבנים יותר ויותר פרויקטים באזורים מתחדשים וככל שתחום ההתחדשות העירונית הולך והתפתח, ניתן היום למצוא דירות פרימיום במחירים של דירת שלושה חדרים בתל אביב
שרביב, גבעת אלונים צילום: אסף הבר
שרביב, גבעת אלונים צילום: אסף הבר

קצב הבנייה בארץ בשנים האחרונות העלה את הביקוש לדירות פרימיום, הנחשבות לדירות יקרות ורחוקות מהישג ידם של רוב רוכשי הדירות בישראל, אולם, בשנים האחרונות, ככל שנבנו יותר ויותר פרויקטים באזורים מתחדשים וככל שתחום ההתחדשות העירונית הלך והתפתח, ניתן למצוא דירות פנטהאוז ודירות פרימיום אחרות שבנויות בסטנדרט יוקרתי ובמחירים של דירת שלושה חדרים בתל אביב.

גבעת אלונים
גבעת אלונים (צילום: וידאו רפי)

שמאי המקרקעין, עו"ד חיים מסילתי, מציין כי כיום מחיר ממוצע של דירה חדשה בישראל עומד על  כ~1.62 מיליון שקלים, אך ניתן למצוא היום דירות פנטהאוז רבות במחירים של 2_1.5 מיליון שקלים. המעניין בתמחור הפנטהאוזים ודופלקסים בשכונות המתפתחות הוא שהמחיר למ"ר זהה למחיר למ"ר של דירה רגילה, ולעיתים אף נמוך ממנו. "מכיוון שהדירות המבוקשות ביותר בפרויקט הן בדרך כלל הדירות הקטנות, המחיר למ"ר שלהן עולה ואילו המחיר למ"ר של דירות הפרימיום לא עולה בשיעור דומה", מסביר מסילתי.

בקרית אתא, העיר היחידה בקריות, המציעה דירות ענקיות למגורים בפרויקט גבעת אלונים של חברת שרביב, ייבנו 610 דירות בבנייה רוויה וצמודי קרקע. נכון להיום ניתן למצוא בפרויקט פנטהאוזים עם מפרט עשיר במחיר של החל מ~2 מיליון שקלים. מרוב הפנטהאוזים נשקף נוף מרהיב, ושטחם הואו 141 מ"ר פלוס מרפסת של 87 מ"ר.

גם כרמיאל ומעלות~תרשיחא הן ערים אטרקטיביות לדירות יוקרה במחיר זול. חברת פרץ בוני הנגב, למשל, מציעה דירות פרימיום בשכונת מכוש היוקרתית בכרמיאל בפחות מ~2 מיליון שקלים.

במעלות~תרשיחא ניתן להבחין לאחרונה במגמה חדשה. עד לפני כשנה לא נמכרו כלל דירות פרימיום בעיר, וכיום חברות בנייה כמו משה חדיף, משהב ומעלות הירוקה, הבונות בגבעת האורנים, מדווחות על ביקושים גוברים לדירות גן, דופלקסים, ופנטהאוזים. בפרויקט נופי אורנים של חברת חדיף נמכר פנטהאוז, חמישה חדרים, 134 מ"ר, וארבע מרפסות של 50 מ"ר ב~1.35 מיליון שקלים. חברת משהב מוכרת בפרויקט משכנות אורנים דירת גן של חמישה חדרים בשטח של 122 מ"ר, עם מרפסת של 22 מ"ר וגינה בשטח של 100 מ"ר, ב~1.265 מיליון שקלים.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות