fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איפה האוטובוסים לתחנת קיסריה פרדס חנה?

תחנת הרכבת קיסריה פרדס חנה (צילום: נירית שפאץ)
תחנת הרכבת קיסריה פרדס חנה (צילום: נירית שפאץ)

פרדס חנה כרכור התברכה בתחנת רכבת, מה שאמור להלכה לשפר את הנגישות של היישוב לשאר חלקי הארץ. אך נוסעי הרכבת מהמושבה נתקעים בקשר התחבורתי המוגבל מאוד בין הישוב לתחנת הרכבת. קו 4 נוסע מהרכבת לפרדס חנה וכרכור ועובר בכל חצי שעה, ובשעות הערב גם פחות מזה. אפשרויות זולות ואמינות אחרות של תחבורה ציבורית כמעט שלא קיימות. ארגון "תחבורה היום ומחר", העוסק בנגישות תחבורתית, הכין, על בסיס נתוני משרד התחבורה מאוקטובר 2018, גרף שממנו עולה כי בתחנת הרכבת קיסריה-פרדס חנה עובר מספר הנוסעים היחס הגבוה ביותר מבין תחנות הרכבת בארץ ביחס למספר האוטובוסים המגיעים לתחנה בשעת השיא בבוקר. אם מישהו היה צריך את ההוכחה למחסור בתחבורה ציבורית יעילה לרכבת מהיישוב ואליו, נתון זה מספר את הסיפור.

מנהלת "תחבורה היום ומחר", תמר קינן, תושבת פרדס חנה כרכור, אומרת: "לאור הנתונים, מועצת פרדס חנה יכולה וצריכה לדרוש תגבור משמעותי של קווי התחבורה הציבורית אל תחנת הרכבת. מהיחס בין הנוסעים לאוטובוסים ברור שיש לכך ביקוש גבוה, ודרושים שני מהלכים: לקצר את מסלול הנסיעה כך שהאוטובוסים יגיעו מצד התחנה של פרדס חנה, (כיום כל האוטובוסים עושים עיקוף ומגיעים לתחנה רק מכיוון קיסריה), ולהוסיף עוד נסיעות של אוטובוסים בשעות העומס. כך תהיה אלטרנטיבה להגעה לתחנת הרכבת, והנוסעים ישאירו את הרכב בבית ויבואו באוטובוס. בשנים עברו, המועצה פעלה בנושא הזה בצורה מינורית יחסית, וכעת אני בטוחה שראש המועצה החדשה והאנרגיות החדשות שהמועצה מביאה איתה יביאו לשינוי דרמטי בנושא".

ממועצת פרדס חנה כרכור נמסר: משרד התחבורה לתקצב את הסדרת צומת דרך הים באמצעות התקנת רמזור בצומת זה. צומת דרך הים היה בשנים האחרונות חסם מרכזי להפעלת מסוף האוטובוסים בצד של פרדס חנה כרכור, וכעת עם הסדרתו תוכל המועצה להתחיל ולהפעיל את פרויקט "שילובים" באופן יעיל, רציף ומוצלח. בנוסף, קיימו נציגי המועצה, ישיבות בנושא עם משרד התחבורה ועם המפעיל המקומי (חברת אגד) כדי לקדם מעברם של קווי האוטובוס למתכונת של שירות בקווים דו-כיווניים במקום קווים מעגליים. מתכונת זו תייעל ותקצר את משך ההגעה ליעדים הנדרשים, לרבות לתחנת הרכבת.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות