fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איזו שכונה הכי יקרה בנתניה?

מדובר בשכונה מבודדת בסמוך לקו החוף והודרה כך: 'שכונה למי שמחפש לברוח מהבלגן של עיר ימים'
קומפלקס לגון דיזנגוף סחר נתניה (צילום: יח"צ)
קומפלקס לגון דיזנגוף סחר נתניה (צילום: יח"צ)

 

שוק היוקרה בישראל משתנה בתכיפות, בהתאם לטרנדים מקומיים וגלובליים. אם בעבר האזורים הנחשקים ביותר בקרב עשירי ישראל היו שכונות וילות, הרי שבשנים האחרונות המגמה התהפכה, והמגדלים תופסים את רוב שוק היוקרה – הן מבחינת היקף העסקאות והן מבחינת הבולטות בשוק הנדל"ן. לא רק בערי היוקרה הקלאסיות ת"א, הרצליה וירושלים, אלא גם בערי חוף מתפתחות כמו בת ים, אשדוד וכמובן נתניה.

הבולטות של נתניה בשוק היוקרה הינה חסרת תקדים. בהתאם למחקר שערך אלון גרינברג – מתכנן ערים ואזורים ומנכ"ל סביבות מגורים  -בשנת 2014 נמכרו בעיר 144 דירות בבניה רוויה במחיר גבוה מ-3 מיליון שקלים. נתון זה מציב את נתניה במקום השלישי בארץ (לאחר ת"א וירושלים), ומעיד על חוזקתה של "רצועת היוקרה" לאורך החוף, בין עיר ימים בדרום לכיכר העצמאות בצפון.

המחקר שנערך על ידי גרינברג כלל דירוג מקיף של שכונות היוקרה בנתניה. לשני מתחמי היוקרה הקלאסיים הצמודים לחוף הים, נת-600 ועיר ימים, צורפו במחקר שלוש שכונות איכותיות נוספות: קרית השרון, רמת פולג ואגמים.

לצורך הדירוג חושב ציון משוקלל עבור כל אחת מהשכונות, אשר נקבע על יגי פרמטרים שונים החיוניים בשוק היוקרה – מיקום, מאפייני תכנון, בניה ואדריכלות והפרמטר האחרון – רמה סוציואקונומית.

קומפלקס לגון דיזנגוף סחר נתניה (צילום: יח"צ)
קומפלקס לגון דיזנגוף סחר נתניה (צילום: יח"צ)

במסגרת המחקר שנערך הגיע למקום הראשון מתחם נת-600, שמהווה יעד מועדף למשפרי דיור מבוססים מכל אזור השרון וגוש-דן. מחיר ממוצע של דירת 4 חדרים עומד על כ-2.7 מיליון שקלים. לאחרונה נמכרה בשכונה דירת פנטהאוז 5 חדרים בשטח של 220 מ"ר, ב-5.98 מיליון שקלים היצע שירותי הציבור בנת-600 נמוך ביחס לעיר ימים הסמוכה, אך בשוק היוקרה עובדה זו מהווה דווקא יתרון, לפחות עבור אוכלוסיית יעד בוגרת שמעדיפה אזור שקט צמוד לים ואינה צורכת שירותים נלווים כגון מוסדות חינוך, מרכז קהילתי וכיו"ב. כך יוצא שחלקם של משקי הבית עם ילדים נמוך יותר בנת-600 ביחס לעיר ימים. נת-600 עונה על החלום העדכני של המאיון העליון בישראל – גובה, נוף, ים וסטנדרט בניה גבוה.

סמנכ"ל השיווק בחברת דיזנגוף סחרחנן סגל  המקימה בשכונת נת-600 את קומלפקס לגון הכולל 2 מגדלי מגורים מפוארים בני 34 ו-37 קומות מציין, כי: "הביקושים הרבים לדיור יוקרה על קו החוף ופיתוח שכונת "נת 600", הממוקמת במערב העיר, מדרום למלון כרמל לאורך המצוק ועל קו החוף, מביאים לכך שמגדלי היוקרה יצאו משכונת עיר ימים לאזורים יוקרתיים נוספים בנתניה כמו מתחם נת600. מדובר בשכונה מבודדת בסמוך לקו החוף כך שמי שמחפש "לברוח מהבלגן" של עיר ימים, יכול למצוא את השקט בשכונת נת 600.

"בנוסף חשוב לציין, כי השכונה נמצאת בסמוך לכביש החוף, ובקצהו השני של העיר עובר כביש 4 וכביש 6 כך שהכבישים הראשיים מאפשרים לתושבים להגיע לכל חלקי הארץ בנוחות ובמהירות יחסית. מבחינת אוכלוסייה בשכונה חברה בוגרת, מבוססות של משפחות וילדיהם המתבגרים הנמצאים בשנות ה-20 לחייהם, משפרי דיור ויהודים מחו"ל אשר רובם מצרפת ומחבר העמים. בסופו של דבר ניתן לומר כי שכונת נת-600 מושכת אליה אוכלוסייה חזקה שמעוניינת לרכוש דירות במחירים סבירים, על קו החוף ובמרחק של כ- 20 דקות נסיעה מתל אביב".

עיר ימים, המדורגת במקום השני, גם כן מושכת אוכלוסייה מבוססת מכל אזור המרכז. השכונה מצויה בהליכי אכלוס מתקדמים וצפויה לכלול 4,640 יח"ד במגדלים של עד 35 קומות, לצד 3,150 חדרי מלון. בחודשים האחרונים ישנה ירידת מחירים של כ-4% במחירי הדירות בעיר ימים, וכיום דירות 5 חדרים חדשות נמכרות בכ-2.6 מיליון שקלים בממוצע. בחודש ספטמבר האחרון נמכרה דירת 4 חדרים עם נוף לים בקומה 22 ב- 5.8 מיליון שקלים

רמת פולג, שבעבר נחשבה למובילה בנתניה איבדה מזוהרה עם הפיתוח המאסיבי לצד החוף, אך היא עדיין נחשבת לאיכותית ביותר ודורגה על ידנו במקום השלישי. אחד היתרונות הבולטים של רמת פולג הינו תמהיל בניה מגוון הכולל רבי קומות לצד צמודי קרקע יוקרתיים. לאחרונה נמכר קוטג' 7 חדרים ברחוב המרגניות במחיר של 4.3 מיליון ש"ח. בקוטג' 7 חדרים בשטח בנוי של 320 מ"ר.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות