fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איגוד ערים: מפגעי הריח בקריות הם תוצאה של שריפות פירטיות

שריפת פסולת. מטה אשר (צילום: משרד להגנת הסביבה)
שריפת פסולת. מטה אשר (צילום: משרד להגנת הסביבה)

בעקבות תלונות תושבי הקריות על מפגעי ריח קשים המופיעים בשעות הערב והלילה (שני), החל איגוד ערים מפרץ חיפה, בשיתוף המשרד להגנת הסביבה והמשטרה הירוקה, במבצע לאיתור וטיפול במקורות הריח. במהלך הסריקות זוהו שריפות פסולת וגזם לא חוקיות, מזרחית לקריות בשטחים פתוחים שהיוו את מקור הריח. הפסולת אינה נמצאת בשטח סמכותו של האיגוד ולכן הטיפול הועבר לגורמים הרלוונטיים, ובהתאם הרשויות שבתחומן הושלכה הפסולת נדרשו לשלם את הוצאות הכיבוי והן יטופלו במישור המשפטי.

במהלך מבצע האיתור זוהו בשטחים הפתוחים עשרות מוקדים של פסולת מוכנה לשריפה ושל הצתות פירטיות. לאור ריבוי הפסולת ונקודות הבערה הוחלט על מבצע אכיפה מתמשך בשטח, עם נוכחות של צוותים באזור 24/7 במשמרות של שמונה שעות. הצוותים מגיבים לכל תלונה המתקבלת מהמוקד של המשרד להגנת הסביבה, ופועלים לאיתור עצמי בשטח של הצתות חומרי בניין, אשפה ביתית ופסולת חקלאית.

מנכ"ל איגוד ערים ד"ר עופר דרסלר: "בעקבות תלונות תושבי הקריות פעלנו לאיתור מפגעי הריח, ולצערנו מדובר בצבר פסולת פיראטית בשטחים שאינם בתחומי האכיפה של האיגוד. אנו פועלים באופן שוטף מול המשטרה הירוקה על מנת לתת מענה לתושבים ולפנות את המפגע הסביבתי בהקדם. האיגוד רואה בחומרה את שריפות הפסולת ופועל אל מול המשטרה והמשרד להגנת הסביבה על מנת לוודא שהנושא מטופל בחומרה המתאימה".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות