fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אחת משש: לוחמת חי"ר מכרמיאל הפכה לקצינה

אירוע חדירת המחבלים בגבול מצרים, בה נפצעה המ"פ של צליל, סרן אור בן יהודה, השפיע על החלטתה לצאת לקצונה

 

ביום חמישי שעבר הסתיים  קורס קציני יבשה לוחמים בבה"ד 1. בין מסיימי הקורס, שקבלו את דרגות הקצונה על רחבת המסדרים בטקס מרגש, בלטה  הצוערת צליל כהן, בת 20 מכרמיאל.

כהן נמנית על ששת לוחמות החי"ר היחידות שסיימו את הקורס המאתגר. השלמת הקצונה ללוחמים, גפן, מתקיימת בבה"ד 1 מהווה את חלקו השני של פרק היסוד להכשרת מפקדי מחלקה בזרוע היבשה. ההשלמה המתמקדת בלוחמי חיל הרגלים והיחידות המיוחדות.

סג"מ כהן התגייסה במרץ 2014 לגדוד המעורב קרקל,  מתוך שאיפה אישית  להיות בתפקיד משמעותי וקרבי. אירוע חדירת המחבלים בגבול מצרים, בה נפצעה המ"פ של צליל, סרן אור בן יהודה, השפיע על החלטתה לצאת לקצונה. בפתח הדברים היא אומרת: "הדרך הייתה לא פשוטה אבל אני מאמינה שלוחמת יכולה לעמוד בכל מה שמוטל על לוחם". סג"מ כהן ילידת כרמיאל בת לאחת המשפחות הוותיקות בעיר סיימה את לימודיה התיכוניים בבית הספר אורט פסגות במגמת פיזיקה מדעית הנדסית.

סגמ צליל כהן
צילום דובר צהל

למה קרקל?

בתחילה רציתי קורס טיס, אך לא התקבלתי. מאחר ועמדתי על כך שאני רוצה שירות משמעותי, קרבי, בחרתי בקרקל. בדיעבד אני מאוד מרוצה מהבחירה, כי גדוד קרקל משלב נשים במערך הלחימה באופן שיוויוני.

מה כולל מסלול ההכשרה של חיילים וחיילות בקרקל?

הגדוד מונה ארבע פלוגות ותיקות: רובאית, פלחו"ד (פלוגת חוד), פלוגה מבצעית ופלוגה מסייעת, שלצידן פלוגות מסלול שהן פלוגות ההכשרה. כלל המחזורים עוברים הכשרה של שנה הכוללת טירונות ואימון מתקדם. לאחר מכן ממשיכים לפעילות מבצעית בפלוגות הוותיקות.

סג"מ כהן סיימה את המסלול, והוצבה במשך שמונה חדשים בתפקיד מכי"ת. בתום התקופה, עברה מבדקי קצונה והתקבלה לקורס הנחשב בין הקשים והיוקרתיים שבין קורסי הכשרת קצינים.

כמה קשה היה הקורס?

פיזית זה היה קשה אבל לא לי,  כי אני אוהבת ולכן לא הרגשתי. זה דורש הרבה אבל אין לי בעיה עם כך ואני יכולה להעיד על חברותי שגם עברו ללא קשיים.

כמה בנות הייתן בקורס?

שש בנות. אני היחידה מכרמיאל, היתר מהקריות , זיכרון יעקב ומהמרכז והדרום. כל הבנות במסלול חי"ר הגיעו מקרקל. יש לכך יתרון שכן היינו ביחד כל הזמן מה שהקל . איך היה היחס של הבנים, שכן חלק גדול מהם הגיעו מסיירות ויחידות מובחרות ופתאום הם פוגשים בנות המקיימות את אותו מסלול כמוהם? הבנים היו בשוק בהתחלה, הם לא ידעו מה להגיד, איך לדבר אתנו, איך להתנהג. אפילו היו כאלה שזרקו הערות שוביניסטיות, אבל עכשיו אחרי הקורס הם מעריכים את מה שאנחנו עושות.

לאחר סיום הקורס חוזרת סג"מ כהן לגדוד, כמפקדת מחלקת טירונים. בתפקיד זה היא רואה אתגר גדול, לצד הכשרת החייל והחיילת לתפקידי לחימה, היא מאמינה בלימוד ערכים, והעברתם הלאה. כל אותם ערכים חשובים שהיו חלק חשוב במסלול הכשרת הקצינים.

תכניותיה כוללות המשך שירות צבאי, בנוסף למה שהיא חתומה כרגע הכולל שירות של ארבע וחצי שנים.

לסג"מ כהן מסר חשוב למערכת החינוך בעיר כרמיאל ובכלל: "הייתי רוצה שתהיה פתיחות גדולה יותר במסגרת בתי הספר התיכוניים, שיאפשרו לקצינות כמוני לבוא להציג את תפקידי הלחימה והקצונה לבנות. לצערי אני ניסיתי בשנה שעברה אך לא הצלחתי להגיע להרצות מסיבות שונות. אני רוצה לראות יותר לוחמות המגיעות לבתי הספר ומספרות. אני כבר יכולה להקדים ולספר שהיום נפתחים גדודים נוספים לבנות לוחמות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות