fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אחרי 70 שנה: נחנכה מחלקת יולדות בנהריה

החלום הפך למציאות. אחרי 70 שנה מאז הקמתו של בית החולים לגליל המערבי בנהריה נחנך בשעה זו במעמד שר הבריאות יעקב ליצמן, אגף הנשים החדש והמפואר בצפון ליולדות.

המרכז החדש הוא הטוב מסוגו עם 12 חדרי לידה חדשניים ותנאים וברמה גבוהה. כמו כן נבנו גם חדרי לידה ממוגנים לשעת חירום.

image
פרופ' יעקב בורנשטיין מנהל מחלקת נשים ויולדות, פרופ' דניאל הרשקוביץ נשיא אוניברסיטת בר אילן, רעיה שטראוס וד"ר מסעד ברהום מנהל המרכז הרפואי לגליל.

image
רעיה שטראוס, ד"ר ברהום, השר ליצמן צילום: אדריאן הרבשטיין

מנכ"ל אגודת הידידים מיכאל אילוז הוסיף כי בגליל חסרות עוד 200 מיטות אשפוז למען תושבי הצפון.

ראש עיריית מעלות תרשיחא שלמה בוחבוט: "ייבנו 26 אלף יח"ד בחמש שנים בגליל המערבי, כלומר תוספת של 100 אלף תושבים וצריך להתכונן מבחינת תשתיות. אנחנו לא ניתן לראות פקקי תנועה עוד חמש שנים בגלל עיכוב כביש 6.

"אנחנו נתייצב לידכם ונילחם שכל בית החולים יראה כמו המרכז החדש שבית החולים חונך היום".

רעיה שטראוס בן דרור: "היום זו הגשמת חלום. אני לא נולדתי בנהריה, כי לא היה בית חולים. אמא שלי ילדה אותי בחיפה. שנהריה היתה נצורה אי אפשר היה לנסוע לחיפה, בשנות ה- 50 הוקם בית החולים כבית יולדות. הפריפריה היתה מוזנחת ושכחו אותנו הרבה שנים. זו זעקת הפריפריה ואני רואה בגאוה את המבנים והתנופה.

ד"ר ברהום: "זו סגירת מעגל. עלות הבנייה של המרכז חדש נאמדת ב-130 מיליון שקלים. לפני פחות משנה שב השר ליצמן לתפקידו אחרי שנתיים של הפסקה, בזכותו יש מענה למערך הבריאות בפריפריה. כולם עמלים ללא הבדל דת גזע ומין לתת את הטיפול הטוב ביותר 600 אלף תושבים בגליל. האוכלוסיה שלנו ענייה יותר, חולה יותר ושואפים לצמצום הפערים.

אנו צופים עלייה ניכרת
במספר הלידות בשל התנאים החדשים".

"המצב של המחלקות הפנימיות הוא קריטי"

השר ליצמן: " צריך להמשיך הלאה ולבנות. אומרים 'תעשה ולא מן העשוי', מה שעשיתי נגמר.
מנהל בית החולים גייס 10 מיליון שקלים לבניית חדרי ניתוח חדשים. אותי מעניין להשקיע כעת בבניית פנימיות חדשות, אני רוצה לעזור. לא ייתכן שהפנימיות ייראו כמו שייראו בשנת 2016. מתים כ-6000 אנשים בשנה מזיהומים במחלקות בבית החולים. חד משמעית אתקמד בשיקום המחלקות הפנימיות, לפני דברים נוספים, חייב שדרוג ובעזרת השם נעשה".

צילום: אדריאן הרבשטיין

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות