fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אחרי 2 הארכות: עירוני נהריה ניצחה 88:89 את הפועל תל אביב

בסיום דרמה אדירה שכללה שתי הארכות, מלא תהפוכות ובעיקר המון אגרסיביות, הסגולים של המאמן אריק אלפסי הצליחו לרשום ניצחון מתוק 88:89 על הפועל תל אביב שזכתה לדחיפה אדירה מצד 500 אוהדים באדום.

בזכות הניצחון נהריה עשתה צעד משמעותי אל עבר הבטחת מקומה בין שמונה הראשונות בפלייאוף העליון, כשהיא מתבססת במקום החמישי ופותחת פער של 4 נק' מהתשיעית בטבלה מהפועל ת"א.

בסיום המשחק לאחר שאוהדי הפועל ת"א יצאו מההיכל, התגלה כי היציע בו ישבו עבר ונדליזם כאשר מספר רב של כסאות נשברו וצויירו כתובות גרפיטי על חלק מהכסאות וגדר ההפרדה.

מהקבוצה נמסר בתגובה: "בעבר עירוני נהריה העלימה עין והבליגה, אך לאור התנהגות אוהדי הפועל ת"א והוונדליזם שנגרם ליציע בו ישבו, יו"ר הקבוצה ניסים אלפסי פנה להנהלת הקבוצה כדי לתת את הדין על המקרה".

ונדליזם ביציע (צילום: עירוני נהריה)
ונדליזם ביציע (צילום: עירוני נהריה)

מהלך המשחק

אף על פי שהאורחת מת"א הכתיבה את הקצב במחצית הראשונה, שחקני נהריה הצליחו לעמוד בקצב ולסיים את הרבע הראשון ביתרון מינימלי 31:32. המחצית השניה נפתחה באותו הקצב וסל רדף סל. לקראת סוף הרבע השלישי הפועל הצליחה לבצע בריחה ועלתה ליתרון 45:50 (דקה 27). ההתקפה של נהריה נתקעה לחלוטין והאורחים ברחו ליתרון דו ספרתי 45:56 עם סיום הרבע.

ברבע הרביעי המשחק הפך לאגרסיבי, מה שלא הועיל להפועל שהרבתה לבצע עבירות ונהריה ידעה לנצל את ההזדמנות ולחזור למשחק. שלשה של מייקל אומה 2 דקות לסיום הקפיצה 2000 סגולים ביציע והעלתה את נהריה ליתרון 63:65. נייט רובינסון עם סל מהיר קבע שוויון 65:65 והקבוצות הלכו להארכה.

ריצ'רד האוול מנסה לעבור את מתן נאור (צילום: אדריאן הרבשטיין)
ריצ'רד האוול מנסה לעבור את מתן נאור (צילום: אדריאן הרבשטיין)

דקה ורבע לסיום הארכה הפועל עלתה ליתרון 70:75. ערן אסנטי עם שלשה גדולה צימק ל-73:75 והפיח תקווה בספסל הנהרייני. חצי דקה לסיום נהריה עדיין הייתה בפיגור 75:77 כשלאדומים הייתה אפשרות לעלות ליתרון 3 נק' מקו העונשין, אבל הכדור לא נכנס ונפל לידים של אסנטי שרץ את כל המגרש והצליח לשים את הכדור בפנים ולסחוט עבירה. אבל כנראה שהלחץ הכריע ואסנטי פספס הזדמנות לנצח את המשחק ובמקום זאת שלח את הקבוצות להארכה נוספת.

ערן אסנטי חוגג (צילום: אדריאן הרבשטיין)
ערן אסנטי חוגג (צילום: אדריאן הרבשטיין)

הפעם הייתה זאת נהריה שהפתחה טוב את הארכה ולעתה ליתרון 80:85 שלוש דקות לסיום. הפועל צימקה לנקודה 84:85 אבל האיש החם של נהריה בדקות האלה היה עודד ברנדווין שחדר לסל עם הרבה ביטחון וקבע 85:89 לנהריה. הפועל עוד צימקה ל-88:89 דקה לסיום וניסתה לנצח את המשחק אבל שלשה שלה יצאה החוצה ונהריה חגגה בסיום ניצחון דרמטי 88:89.

עירוני נהריה חוגגת בסיום (צילום: אדריאן הרבשטיין)
עירוני נהריה חוגגת בסיום (צילום: אדריאן הרבשטיין)

קלעו לנהריה: ריצ'רד האוול 18 נק' (16 ריב'), עודד ברנדווין 17 נק', גילברט בראון 16 נק', ערן אסנטי ומייקל אומה 13 נק' כ"א, קמרון קלארק 8 נק', אנתוני פישר 4 נק'. שיחקו ולא קלעו: ניב ברקוביץ 8 אס', אורי קוקיה 5 חט'.

אריק אלפסי: "ואו איזה ניצחון, איזה משחק היה פה. הישג ענק למועדון הזה ולשחקנים שלי. היינו בקבר גם לפני הארכה וגם בהארכה הראשונה וידענו לחזור. יש פה לב ענק בקבוצה הזאת".

קפטן נהריה ערן אסנטי: "מאד רציתי לנצח את המשחק הזה ולשים את הכדור בפנים בשביל הקבוצה. נלחמנו ונתנו את הכל מעל ומעבר. הייתה לי הזדמנות לסיים את המשחק, מאד רציתי אבל לא יצא ואני שמח שניצחנו. זה סיבוב שלישי וכולם יודעים שזאת מלחמה ורואים את זה על המגרש בכל המשחקים עם מכות ולחימה. לכל קבוצה יש על מה לשחק".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות