fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אחרי הבג"ץ: תקום ועדה לחלוקת הכנסות הארנונה בקריות מרפא"ל

רפאל. צילום: דורון גולן
רפאל. צילום: דורון גולן

בעקבות עתירה שהגישה עיריית קרית ביאליק לבג"צ בנוגע לחלוקת ההכנסות מחברת רפא"ל לרשויות המקומיות שבתוכן היא יושבת, הודיע משרד הפנים על הקמתה של ועדת חקירה שתבדוק מחדש את חלוקת הכסף של רפא"ל בין הרשויות המקומיות.

עיריית קריית ביאליק עתרה לבית המשפט בדרישה כי שר הפנים יפעיל את סמכויותיו להקים ועדה לחלוקת הכנסות מארנונה על שטח מפעל רפא"ל. עוד ביקשה העירייה בעתירתה להוציא צו ביניים, שיאסור על רפא"ל לחתום על הסכם חדש עם הרשויות מקומיות: קריית ים, עכו ומועצה אזורית מטה אשר, שנהנות כיום מחלוקת הכנסות מהמפעל. רפא"ל משתרע על 5500 דונם שהוגדר כ"שטח גלילי" שאינו משויך לשטח שיפוט של רשות מקומית כזו או אחרת ועוד 1,500 דונם המשויכים לעכו, קריית ים ומטה אשר.

שטחה של קריית ביאליק  גובל בשטח המשמש את רוב החטיבות של חברת רפא"ל.  לפני יותר משנה פנה ראש העיר קריית ביאליק, אלי דוקורסקי, לשר הפנים ודרש לצרף את קריית ביאליק לחלוקת ההכנסות ולהקים ועדה בנושא. הוא טען, כי עקב הסמיכות ל"מכון דוד" נאלצת קריית ביאליק להתמודד עם השפעות הפוגעות בה וביכולתה להתפתח. כך עקב מגבלות הביטחון חל איסור בניה לגובה ברחובות העיר הקרובים למכון, דבר שפוגע בניצול המרבי של המגרשים למגורים ולתעשייה ועסקים ומקטין את הכנסותיה של הרשות ובמקביל גורם לגידול ההוצאות לתשתיות ומחייב מציאת שטחים נוספים לבניה.  הסמיכות למכון מגדילה את הסיכון הביטחוני והבריאותי. לפי הערכות פיקוד העורף תרחיש הייחוס בעת מלחמה הינו גבוה מאוד, דבר שכבר הוכח לרעה במהלך מלחמת לבנון השנייה.  כתוצאה מכך הגדילה הרשות את השקעותיה במערכות המיגון לתושביה, דבר שהביא להגדלת הוצאותיה.

בעקבות העתירה הודיע משרד הפנים על הקמת ועדת חקירה שתבדוק גם את חלוקת ההכנסות מבתי הזיקוק לנפט בין הרשויות המקומיות כגון: חיפה, קרית אתא, קרית ביאליק, קרית ים, קרית מוצקין, דלית אל כרמל ועוד. הועדה מונה חמישה חברים ובראשה עומד עמרם קלעג'י, מנכ"ל משרד הפנים לשעבר. ועדת החקירה תבחן ותגיש את המלצותיה במהלך השנה הנוכחית והשנה הבאה. לאור מינוי ועדת החקירה מסר ראש עיריית קרית ביאליק, אלי דוקורסקי: "אני מודה למשרד הפנים על ההחלטה. זהו צעד חשוב בהשגת צדק חלוקתי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות