fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קליש: "אחריות גדולה מוטלת על הכתפיים שלי"

עבודה מורכבת לפנינו. קליש (צילום: הילה מלמד)עבודה מורכבת לפנינו. קליש (צילום: הילה מלמד)
עבודה מורכבת לפנינו. קליש (צילום: הילה מלמד)

הערב, יום שלישי התקיימה ישיבת מועצה ראשונה בחיפה. ראש העיר הנכנסת ד"ר עינת קליש רותם פתחה את הישיבה בשבועת אמונים ואחריה, בזה אחר זה, הושבעו כל חברי המועצה.

"אתמול בקשותינו נענו, קיבלנו בשורה מעודדת, גם אם זמנית", פתחה קליש את דבריה. "מחכה לנו עבודה קשה וכפי שהבנתם אנו לא חוששים מעבודה קשה. את התוכניות שלנו לחיפה, פרשתי בפני התושבים במשך 6 שנים מחיי, ערב ערב, בית בית, תוכניות שאולי נראות מסובכות במבט ראשון אבל אני יודעת שהן אפשריות, כי אני מכירה לעומק הליכים כאלה שקרו בערים גדולות בעולם".

קליש התייחסה בנאומה לשני ספקות שהיו לה בטרם יצאה למסע, האחד, הדחת ראש עיר מכהן והשני, הובלת מהלכים גדולים בעיר חיפה. "את הספק הראשון הורדנו מהפרק כמעט בלי תקציבים ותקשורת עשינו את זה. עכשיו נותר לנו להוריד את הספק השני מהפרק ולהוכיח שגם כאן אפשר להוביל תהליכים גדולים. ייקח זמן, חודשים ושנים, אבל את המהלכים החשובים נוכל לעשות רק יחד. כשאני אומרת יחד רואה לנגד עיני לא רק את חברי המועצה, את נבחרי הציבור כולם. אנחנו משרתי ציבור, בלעדיו לא היינו נבחרים ובלעדיו לא יהיה לנו את מי לשרת".

קליש אמרה עוד כי תצטרך להוביל גם שינוי להלך הרוח. "לראות את האזרח הקטן שנופל לעיתים בין הכיסאות, את בעל החיים שאין מי שיזעק את זעקתו, להוביל ולחמול. בנושאים שונים צריכים להגדיר מחדש ולסיים את עידן האי בהירות. נשלחתי לכיסא הזה לשקם ולהבריא את חיפה, גם אתם. אחריות גדולה מוטלת על הכתפיים שלי שלנו ועבודה קשה אותה אני מצפה להתחיל בכיליון עיניים".

מיד לאחר מכן הפקידה מזכירת העיר ברכה סלע הפקידה בידיה של קליש את מפתח העיר חיפה. חברי המועצה בירכו את עצמם ואת חבריהם למועצה.

 

 

קליש והסגנים החדשים (צילום: הילה מלמד)
קליש והסגנים החדשים (צילום: הילה מלמד)

יו"ר סיעת הירוקים אביהו האן אמר: "סיימנו מערכת בחירות מורכבת ולא פשוטה בהצלחה רבה, הכפלנו את כוחנו משני מנדטים לארבעה, תושבי חיפה הצביעו לנו בהמוניהם תוך חיבוק חם וזו התעודה הטובה ביותר שנציגי ציבור יכולים לקבל מנבחריהם. זה לא מובן מאליו. ניהלנו תקציב בחירות צנוע וקטן בסדרי גודל פחות מהסיעות האחרות. לא קיבלנו כסף מגורם ארצי ואנו לא חייבים כסף לכל גורם עסקי זה או אחר, רק לנו ולתושבי חיפה ששרתנו אותם יום יום שעה שעה והחזירו לנו באהבה רבה. ניהלנו מערכת בחירות נקייה וערכית והצגנו אג'נדה שכוללת עיר ללא פליטות וזיהום אויר תוך תוכנית להוצאת בתי זיקוק מחיפה ללא רגולציה כזו או אחרת שלא תצא לפועל. אנו מהווים את ראש החץ במאבק בזיהום האוויר בחיפה, הנשוא קיבל תנופה משמעותית במערכת הבחירות והיווה בסיס רחב לתמיכה שקיבלנו. תושבי חיפה רצו שינוי ובחרו בנו כגוף המרכזי שיעשה את השינוי עבורם. הצעתי לשרת כסגן ראש עיר גם ללא שכר, אך לצערי ראש העיר לא הסכימה, היא העדיפה אינטרסים אחרים ועדיין אני אומר, מה שצריך לברך, נברך ומה שצריך להעיר, נעיר".

על פי סדר היום אושר מינויו של נחשון צוק לתפקיד סגן ראש העיר ומ"א ראש העיר בשער, מינויו של מיכאל אלפר לתפקיד סגן ומ"מ ראש העירייה בשכר. כל חברי הקואליציה הצביעו בעד אך יו"ר סיעת הירוקים אביהו האן, ביקש לבדוק עם היועצת המשפטית עו"ד ימית קליין, שהסבירה שקיימת חצי שנה להטמעת התפקיד והסדרי ניגוד עניינים נבחנו ונמצאו תקין. חברי סיעת הירוקים התנגדו למינוי אך הוא עבר ברוב קולות ואלפר מונה לתפקיד. כך גם מונו עו"ד עציוני ולזר קפלון לסגני ראש העירייה בשכר.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות