fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אור ירוק: 493 הולכי רגל במעבר חציה נפגעו בקריות בעשור האחרון

סכנה במעבר חציה. צילום: אור ירוק
סכנה במעבר חציה. צילום: אור ירוק

 

בקריות נפגעו 493 הולכי רגל במעבר חציה בעשור האחרון (2009-2018), מתוכם שבעה בני אדם נהרגו. בשנת 2018 נפגעו במעבר חציה בקריות 47 הולכי רגל, שלושה מהם נפצעו באורח קשה.

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס בשנת 2018 (ינואר-נובמבר) נהרגו 27 בני אדם בעת שחצו את הכביש במקום שאמור להיות הבטוח ביותר עבורם – מעבר החציה. רוב מכריע של ההרוגים במעבר חציה מצאו את מותם בתחום העירוני – 23 הרוגים מתוך 27 הולכי הרגל. בעשור האחרון קרוב ל-16 אלף בני אדם נפגעו בעת שחצו את הכביש במעבר החציה, כ-1,600 נפגעים מדי שנה.

בקרית אתא נפגעו 108 הולכי רגל במעבר חציה בעשור האחרון, מתוכם שלושה בני אדם נהרגו. בשנת 2018 נפגעו במעבר חציה בעיר 12 הולכי רגל. בקרית ביאליק נפגעו 84 הולכי רגל במעבר חציה בעשור האחרון, מתוכם שני בני אדם נהרגו. בשנת 2018 נפגעו במעבר חציה בעיר תשעה הולכי רגל. בקרית ים נפגעו 116 הולכי רגל במעבר חציה בעשור האחרון. בשנת 2018 נפגעו במעבר חציה בעיר 12 הולכי רגל, מהם שלושה נפצעו באורח קשה. בקרית מוצקין נפגעו 185 הולכי רגל במעבר חציה בעשור האחרון, מתוכם שני בני אדם נהרגו. בשנת 2018 נפגעו במעבר חציה בעיר 14 הולכי רגל.

מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה, אומר: "מדובר במצב מטריד, במיוחד לאור העבודה שהפתרון לצמצום מספר הולכי הרגל הנפגעים במעבר חציה הוא פשוט לביצוע, אפקטיבי ואינו יקר. ברשויות המקומיות חייבים להתחשב בהולכי הרגל ולהציב פסי האטה במעברי החציה האדומים ובעיקר בסביבה בה קיים ריכוז גבוה של קשישים וילדים כמו מרפאות, בתי ספר, פארקים ובתי אבות. פס האטה מוריד את הסיכון לתאונות ב-40 אחוזים במקומות בהם הוא מותקן, מדובר בהשקעה פשוטה שיכולה להיות עבור אותם הולכי רגל ההבדל שבין חיים למוות".

מדוח מיוחד שהכינה עמותת אור ירוק עולה כי מדינת ישראל היא אחת המדינות המסוכנות להולכי הרגל. מבט על נתוני מדינות ה-OECD חושף כי ישראל נמצאת במקום השלישי הגרוע בשיעור חלקם של הולכי הרגל ההרוגים מכלל ההרוגים, רק יפן וקוריאה הציגו נתונים גרועים יותר. ממוצע הולכי הרגל ההרוגים במדינות ה-OECD נאמד ב-20 אחוזים ואילו בישראל ממוצע הולכי הרגל ההרוגים מכלל ההרוגים נאמד ב-34 אחוזים. מנתוני עמותת אור ירוק עולה, כי הסיבה המרכזית להיפגעותם הגבוהה של הולכי הרגל היא אי מתן זכות קדימה מצדם של נהגי כלי הרכב. שלוש מתוך ארבע תאונות שבהן נפגע הולך הרגל התרחשו בגלל שנהגי כלי הרכב לא העניקו להולכי הרגל זכות קדימה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות