fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אגדה אורבאנית חדשה: שוטרים מתחזים לקבצנים

הקבצן אינו שוטר. התמונה שמופצת ברשתות החברתיות
הקבצן אינו שוטר. התמונה שמופצת ברשתות החברתיות

אגדה אורבאנית חדשה פשתה במחוזותינו לאחרונה ולפיה שוטרים של משטרת התנועה מתחזים לקבצנים שעומדים בצמתים במטרה לתפוס נהגים שעסוקים בטלפון הנייד במהלך נסיעה. גם במשטרת התנועה הופתעו לדעת על שיטה זו שכלל אינה בשימוש.

אגדה אורבאנית היא סוג של סיפור שמופץ בקרב הציבור על מקרה כביכול שמישהו חווה במציאות. ברוב המקרים, כדי להוסיף נופך של אמינות, אף מצויין המקום שבו התרחש אותו אירוע דימיוני. אגדות אורבאניות ניתן למצוא בכל העולם והן לובשות את הזהות על פי המיקום. בישראל למשל ישנה אגדה אורבאנית על זוג שנסע למזרח הרחוק ורחמיו יצאו על כלב קטן שהוחזק בכלוב והיה מיועד להמתה. הם אימצו אותו וכאשר הביאו אותו לווטרינר העירוני התברר להם שמדובר בחולדה תאילנדית. סיפור מופרך נוסף הוא על ילדה שהוריה נתנו לה את השם "אוחזת ענף עץ השקד".

הקבצן אינו שוטר. התמונה שמופצת ברשתות החברתיות
הקבצן אינו שוטר. התמונה שמופצת ברשתות החברתיות

בימים האחרונים מופץ קובץ אאודיו של בחורה שמספרת על כך שראתה סמוך לחוצות המפרץ שוטרים סמויים המתחזים לקבצנים ותופסים נהגים שמתעסקים בטלפון הנייד בצמתים. לקובץ אף צורפה תמונה של קבצן שפניו מטושטשות לגביו נטען כי הוא שוטר סמוי. לאחר מכן הופץ גם קובץ אאודיו זהה עם קול של גבר. חדי האוזן והעין הבינו מיד שמדובר בתרמית, אך מרבית הציבור שנוהה בעיניים סומות אחרי הרשתות החברתיות קיבל זאת כאמת מוחלטת, והאגדה הזו צברה תאוצה בכל מקום.

במשטרת התנועה הופתעו לגלות על השיטה החדשה שבה פועלים השוטרים ובתגובה רשמית נמסר להד הקריות כי הדבר אינו נכון כלל וכלל וכי משטרת התנועה אינה פועלת בדרך זו. בלשון פחות עדינה הגדיר גורם בכיר במשטרת התנועה את התופעה "קישקוש מוחלט שאין שום דרך להסביר מדוע הציבור מאמין לזה". עם זאת, אותו גורם בכיר במשטרת התנועה מציין כי האגדה האורבאנית הזו אף שאינה קיימת, מועילה למלחמה בתאונות הדרכים בכך שהנהגים חוששים מכל קבצן שמא באמת מדובר בשוטר והם נמנעים מפעולות שלא קשורות בנהיגה, כמו התעסקות בטלפון הנייד.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות