fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עסק בתוך עסק

האם כדאי לכם לנהל פורום מקצועי באינטרנט, בתחום העיסוק שלכם ? שרון שוהרט מנהלת מוצרים ופרויקטים בזאפ-גרופ מגיעה עם העצות הנכונות
תבדקו אם יש לכם זמן וסבלנות. שרון שוהרט (צילום: ליאת מנדל)
תבדקו אם יש לכם זמן וסבלנות. שרון שוהרט (צילום: ליאת מנדל)

לחלק מכם אולי כבר יצא לקבל הצעה מגורם כזה או אחר לנהל פורום מקצועי בתחום ההתמחות שלכם. ההצעה יכולה להיות מבעל פלטפורמה עבור תשלום, או בחינם עבור חשיפה. יחד עם ההצעה מגיעה גם ההתלבטות, האם כדאי או לא? מרגע זה יעמדו על כף המאזניים שיקולים כאלה או אחרים שכדאי ורצוי לתת עליהם את הדעת לפני בחירה.

כדי לענות על ההתלבטות עליכם לשאול את עצמכם כבעלי עסק מספר שאלות:

1. האם יש לכם זמן? ניהול פורום דורש זמן ברמה היומית ולעיתים ברמה של כמה פעמים ביום (תלוי בפופולריות הפורום). המכנה המשותף לכל הפורומים שמצליחים ברשת היא העובדה שמי שמנהל אותם מקדיש ומפנה זמן לנושא ומחויב לניהולו ברמה היומית.

2. האם יש לכם סבלנות? יצירת קהל גולשים סביב הפורום ויצירת תנועה לפורום היא עניין של זמן, וצריך לכך סבלנות ואורך רוח עד שיגיעו הגולשים ועד שתיווצר תנועה בפורום. כמובן שיש דרכים לגרום לתנועה הזאת לקרות מהר. לדוגמה: לעשות קישור מכל פלטפורמה שבעל הפורום מופיע בה לפורום, לקשר מהאתר, מעמוד הפייסבוק ומכל מקום אפשרי במטרה לייצר באז ולנצל את יכולות הרשת והרשתות החברתיות ככלי שיווקי.

תבדקו אם יש לכם זמן וסבלנות. שרון שוהרט (צילום: ליאת מנדל)
תבדקו אם יש לכם זמן וסבלנות. שרון שוהרט (צילום: ליאת מנדל)

3. האם אתם מבינים שההחזר על ההשקעה ייקח זמן? אחד היתרונות הגדולים של ניהול פורום ברשת הוא חשיפתם של הגולשים להיותך אוטוריטה מקצועית בתחום. ברשת לוקח זמן עד שנצבר מוניטין והפורום מהווה פלטפורמה בה גולשים יכולים להתרשם מהידע והניסיון של בעל הפורום לאורך זמן.

4. האם תוכלו לנהל את הפורום בצורה נכונה? על מנת לנהל פורום באופן נכון, בעל הפורום צריך לייצר תכנים הרלוונטיים לתחום העיסוק של הפורום עבור הגולשים שפוקדים את הפורום. מאמרים, קישורים סקרים כל אלה הם אמצעים להפוך את הפורום למקום בו השיח הוא רלוונטי ואקטואלי. כדי לעשות זאת, על בעל הפורום לחיות את הנעשה ברשת, להביא, להתריע ולהציף את הנושאים הרלוונטיים בפורום ותפקידו לחדש בתחום.

שרון שוהרט

הכותבת היא מנהלת מוצרים ופרויקטים בזאפ-גרופ, www.zapdigital.co.il

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות