fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איך תגנו על המחשבים בבית העסק שלכם?

באחרונה יותר ויותר עסקים ניזוקים מגל פריצות למחשבים. אפשר להגן על המידע באמצעות מספר פעולות פשוטות ולא מאוד מורכבות. אתם מוזמנים להתחיל ולשמור
עומר אור צילום: שגיא מורן
עומר אור צילום: שגיא מורן

באחרונה אנו עדים לגל פריצות שמבצעים האקרים למחשבי חברות הפועלות ברחבי חיפה והקריות. כתוצאה מגל פריצות המחשבים הנוכחי נגרמו נזקים כספיים חמורים לחברות ונגרמו קשיים תפעוליים עד שהסדר הושב על כנו. באחד המקרים, חדר וירוס למחשב של אחד המפעלים שבאזור הקריות והפך את המידע שהיה טמון במחשבי המפעל לבלתי שמיש. מנהלי המפעל נדרשו לשלם כופר לכותבי הווירוס בתמורה לשחרור המידע.

עומר אור צילום: שגיא מורן
עומר אור צילום: שגיא מורן

איך תוכלו למנוע פריצות או לפחות למזער את נזקי פריצות למחשבי חברתכם?
1. רכשו אנטי וירוס מחברה מוכרת. נכון, קיימים הרבה אנטי וירוסים חינמיים בשוק. יתרונה המובהק של רכישת אנטי וירוס מתבטאת בעת צרה: במקרה פריצה של מערכת הממוגנת בתוכנת אנטי וירוס קנויה, יכולים טכנאי המחשבים להיעזר באנשי חברת האנטי וירוס בפתרון התקלה. אחת לתקופה, מומלץ לעדכן את המערכת באופן יזום, כדי לוודא שהמערכת מעודכנת.

2. צרו גיבויים למידע העסקי שלכם. כל המידע הזה, בין אם מדובר במידע תפעולי, כספי ושיווקי, חייב להיות מגובה. גיבויי מידע עדכניים יקלו על שחזור ואתחול מערכות בזמן קצר יותר ויצמצמו את היקף הנזק הנגרם כתוצאה מווירוס או פריצה למחשבי החברה שלכם. חברות קטנות יכולות להיעזר בגיבויי ענן חינמיים. אלו גיבויים מוגבלים. בנוסף, מומלץ לבצע גיבויים בעזרת דיסקים חיצוניים שעלותם היא זניחה.

3. התקנת פיירוול. קיימת גרסה המגיעה ביחד עם ה-Windows, אך זוהי גרסה בעלת רמת אבטחה זניחה עבור עסק. רכישת פיירוול מחברה מוכרת היא הוצאה כספית שעלותה כ-2000 שקלים. מדובר במעין נתב "חכם" למערכות המחשבים המשמש כחסם להתקפות.

4. הטמעת הוראות בטיחות. לא לפתוח אימיילים ממקור לא מוכר, לא להקליק על באנר פופ אפ לא מוכר המופיע בגלישה באתרים לא מוכרים. כיום מופצים וירוסים גם באמצעות השתלטות על חשבונות פייסבוק של גולשים תמימים. הקלקה על אותה אפליקציה מכניסה את הווירוסים אל מחשבי החברה.

5. ניטור וניהול מערכות המחשבים. בשוק קיימות תוכנות שמנטרות חום, מצב דיסק קשיח בזמן אמת ופעילות חשודה בתוך רשת המחשבים. ברגע שאנחנו מנהלים ומנטרים את מצב המחשבים בזמן אמת, אנחנו יכולים להקדים תרופה למכה.

המשיב הוא עומר אור, מנכ"ל אור טק מחשבים וחבר פורום מנהיגות העתיד: omer@orrtech.co.il

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות