fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שי פירון: "אסור למערכת החינוך להשלים עם פערים חברתיים"

לא ייתכן שלאחר 65 שנים מאז קום המדינה, עדיין חיים אלפי ילדים ללא תקוות ושאיפות. בשנת הלימודים הבאה אקצה תוספת של כאלף סייעות לגנים בגילאי 3-4
נשארו בבית. התלמידים וההורים ביום רביעי בבוקר (צילום: אושרת שטיינברג-קרן)

שר החינוך, שי פירון, הציג הבוקר (שני) בוועדת החינוך של הכנסת את תוכנית העבודה של משרד החינוך לשנת הלימודים הבאה, תשע"ד. פירון ציין במסגרת הדיון בוועדה, כי היעד הראשי והמרכזי שבכוונתו להוביל בכהונתו הינו צמצום הפערים החברתיים ויצירת סולידריות בין כל חלקי החברה.

שי פירון
שר החינוך שי פירון (באדיבות כנסת ישראל)

"הפערים החברתיים מהווים אות קלון מוסרי לחברה. לא ייתכן שלאחר 65 שנות קיומה של מדינת ישראל, נשלים עם העובדה, שעדיין ישנו מספר רב של ילדים, שנגזר עליו עתיד ללא השכלה וללא מקצוע. אני מתייחס בעניין זה גם למגזר הערבי. יש לאפשר למגזר זה לחיות את חייהם ממקום של חוזקה ולא חולשה. צמצום הפערים במגזר זה הוא יעד מרכזי. זה עניין מוסרי אנושי הומני ויחס לאדם באשר הוא אדם. חייבים לנתק את השיח על שיויון הזדמנויות מהשיח הפוליטי". ציין שר החינוך.

"תלמיד שבא מאוכלוסייה מוחלשת, צריך לקבל יותר מתלמיד שבא מאוכלוסייה חזקה. בתוך כך, הנחתי להקצות תוספת של עוד 50 מיליון שקלים לצורך מתן מלגות, אשר יסייעו בידי מנהלים להוציא תלמידים ללא יכולת כלכלית, לטיולים שנתיים וכן לסייע לתלמידים אלה גם ברכישת ציוד לבית הספר. נמשיך בעל העוז גם בפרויקט השאלת הספרים, אך באופן שונה. נתמקד יותר באוכלוסיית התלמידים הבאה מבתים חלשים", הוסיף שר החינוך.

שר החינוך הציג יעדים נוספים בתוכנית העבודה, בהם: האוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים, שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים הינו אחד היעדים המרכזיים שילוו את תוכנית העבודה של המשרד.  סוגיית הגיל הרך, המחקרים מצביעים על כך שיש להשקיע בשלבים הראשונים הגיל הרך. שר החינוך ביקש לקחת תחת חסות משרד החינוך את תחום הגיל הרך ולתכללו. לקראת שנת הלימודים הבאה, יקצה המשרד תוספת שבין 600 – 1000 תקנים של סייעות לחינוך 3-4, באמצעות בנות השירות הלאומי.

איכות ההוראה והמורים מעמדם של המורים ושכרם לא מבטאים את התפקיד ההיסטורי החשוב שלהם בחברה. יש לחזק את ההוראה כפרופסיה. השר התייחס גם לפדגוגיה ואמר, כי יש להגדיר מחדש את מטרות הלמידה ולהפוך אותו לרלוונטי. מדובר בתהליך ארוך טווח.

במקביל שר החינוך הורה להעביר כספים רבים לשיפוץ כפרי הנוער וציין כי הכפרים מהווים חלק מחזות המשרד וכי תפקיד המערכת לדאוג שתלמיד השוהה במקום ירגיש כמו בביתו ובחדרו. חידוש החינוך המקצועי בשנה הקרובה ייפתחו חמישה  בתי ספר מקצועיים. הערכה ומדידה של בתי ספר בעניין זה אמר שר החינוך, כי עודף מדידה בישראל יוצר מצב שאינו בריא. עוד הוסיף, כי הוא מתבייש לקרוא בשבועיים האחרונים את טבלאות הליגה המציגות לכאורה את הישגי תלמידי ישראל. המשרד יידרש להגדיר מחדש את נושא הערכה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות