fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ראובן ריבלין נבחר לנשיא העשירי של מדינת ישראל

"יחי נשיא המדינה, תחי מדינת ישראל", כך קרא ריבלין לפני שבע שנים בבחירות לנשיאות מול שמעון פרס, היום התגשם חלומו
רובי ריבלין
רובי ריבלין (צילום: אתר הכנסת)

חבר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין נבחר היום (שלישי) לכהן כנשיא מדינת ישראל העשירי. ריבלין יחליף את הנשיא היוצא שמעון פרס.  בקרב מתוח, עלו לסיבוב שני: חבר הכנסת מאיר שטרית (התנועה) מול ריבלין (ליכוד). בתום ספירת הקולות נבחר ריבלין עם רוב של 63 קולות מול 53 קולות שתמכו בשיטרית.

ראש עירית קרית ביאלק אלי דוקורסקי בירך את ראובן ריבלין עם היבחרו. דוקורסקי ציין כי לדעתו רובי ריבלין יהיה נשיא מצוין, אהוב ואהוד על אזרחי המדינה, מחבק ותומך, עממי וקשוב. נשיא לתפארת מדינת ישראל. אני מאחל לו הצלחה ומאוד מאושר בשמחתו. "יחי נשיאה העשירי של מדינת ישראל, ח״כ ראובן ריבלין", סיכם דוקורסקי

רובי ריבלין
רובי ריבלין (צילום: אתר הכנסת)

ריבלין, בן 75, נולד בירושלים למזרחן פרופסור יוסף יואל ריבלין, ולרחל "ריי" ריבלין, שניהם בני משפחת ריבלין, שעלתה לירושלים בעליית תלמידי הגר"א, ונישאו זה לזה בנישואים שניים‏. למד בתיכון בית הכרם. בשנת 1957 התגייס לצה"ל ושירת במודיעין קרבי. ב-1958 סיים קורס קצינים, שירת כקצין מודיעין בגייסות השריון וקמ"ן אילת. בשירות המילואים שירת כעוזר קמ"ן חטיבה 16, קמ"ן אוגדה 720 וקמ"ן אוגדה 382, והגיע לדרגת רב-סרן‏. למד משפטים באוניברסיטה העברית בירושלים. ריבלין גר בירושלים בשכונת יפה נוף, נשוי לנחמה ואב לארבעה. הוא צמחוני מטעמי מצפון מצעירותו‏‏.

אפריל 2007 הכריז ריבלין באופן רשמי כי בכוונתו להתמודד על תפקיד נשיא מדינת ישראל לאחר סיום כהונתו של משה קצב‏. בסיבוב הראשון של ההצבעה לנשיאות בכנסת, שהתקיימה ביום 13 ביוני 2007, הגיע למקום השני (37 קולות לעומת 58 קולות לשמעון פרס). ריבלין החליט לפרוש, הכריז בהתרגשות "יחי נשיא המדינה, תחי מדינת ישראל" וקרא לחברי הכנסת לתמוך בשמעון פרס פה אחד. בשנת 2012 קיבל את אות אביר איכות השלטון מטעם התנועה לאיכות השלטון.

ב-30 במרץ 2009 נבחר לכהן בפעם השנייה כיושב ראש הכנסת ה-18. בכנסת זו שימש גם יושב ראש ועדת הפירושים. בתקופת כהונתו זו נודע בזכות יחסיו החמים עם חברי הכנסת הערבים, על אף דעותיו המדיניות.

במסגרת הרשימה המאוחדת, הליכוד ישראל ביתנו, שובץ ריבלין במקום ה-11 לקראת הבחירות לכנסת התשע עשרה. בכנסת זו מכהן ריבלין כחבר בוועדות הכספים ובועדת העלייה, הקליטה והתפוצות. כמו כן חבר בוועדה המשותפת לקידום התחרות בענף המזון ומשמש כיו"ר שדולת ירושלים וכחבר בשדולה לחיזוק הקשר עם העם היהודי.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות