fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פרס: "זה הזמן לקרוא לחיזבאללה בשמו- ארגון טרור רצחני"

כך אמר היום נשיא המדינה שמעון פרס, בטקס האזכרה הממלכתי לזכר יוסף טרומפלדור, בתל-חי, על גבול הלבנון והוסיף: "אנו מושיטים יד לשלום לארץ הארזים ומצטערים שנסראללה משליך שלהבת בארזים הללו"

נשיא המדינה שמעון פרס, היה הנואם המרכזי הבוקר (חמישי), בטקס האזכרה הממלכתי, לזכר יוסף טרומפלדור על אנדרטת האריה השואג בתל-חי, לציון 93 שנים לנפילתו. במרכז נאומו תבע הנשיא מהאיחוד האירופי להכליל את חיזבאללה ברשימות ארגוני הטרור לאור הגילויים החדשים בבולגריה, קפריסין וניגריה:

"במרחק קטן מכאן מתרחשת עכשיו טרגדיה נוראה. בסוריה הנשיא שלה יורה בבני עמו, בילדי ארצו. סמוך אלינו. בלבנון, נסראללה, העוטה גלימה דתית, דוחף את לבנון למלחמת דמים למרות שאין לה אויב. הגיעה העת לקרוא לחיזבאללה בשמו- ארגון טרור רצחני. ארצות הברית ומדינות נוספות כבר הכניסו את חיזבאללה לרשימות ארגוני הטרור.

"נסראללה בפשעיו מכתים את שמה של לבנון כולה". פרס (קרדיט צילום: מארק ניימן/ לע"מ)

"עכשיו, לאחר שהוכח כי חיזבאללה ביצע את פיגוע הטרור בבורגס על אדמת אירופה ורצח אזרחים חפים מפשע, והיום עולות עדויות נוספות על פעילותו של הארגון ושולחיו האיראנים ברחבי העולם, כמו גם בקפריסין וניגריה, הגיעה השעה שכל מדינות העולם, ובעיקר האיחוד האירופי יכניסו את החיזבאללה לרשימת ארגוני הטרור.

"החרבות של חיזבאללה מאיימות על שלומה של לבנון יותר מאשר על ביטחונה של ישראל. נסראללה במעשיו ובפשעיו מכתים את שמה של לבנון כולה. לבנון צריכה להחליט לאן פניה – לאש או לשלום. באש הם יישאו במחיר השריפה שהציתו, בשלום לבנון תוכל לחזור לעצמה כארץ רב תרבותית. אנחנו מושיטים יד לשלום לארץ הארז ומצטערים שנסראללה משליך שלהבת בארז הלבנון.

"ישראל הייתה ותיוותר ארץ שוחרת שלום". פרס בנאום תל חי (צילום: מארק ניימן/ לע"מ)

"במדינות אחרות במזרח התיכון מתחוללות סערות- בעירק, בתימן, בלוב משתוללות מלחמות אחים ובארצות אחרות האלימות גוברת. מצבים אלה, דבר אין להם עם ישראל- אלה שריפות שהוצתו מבפנים. ישראל הייתה ותיוותר ארץ שוחרת שלום, ארץ של כיבוי אש ולא של ליבוי אש".

בסוף דבריו, התייחס הנשיא לשגשוג בגליל העליון ואמר: "החיים החדשים שהתהוו כאן בגליל הם עדות רוטטת למורשת מגיני תל חי ולחזון החברתי שנשאו בליבם. בלב כל ישראלי פועמת אמירתו הבלתי נשכחת של טרומפלדור: "טוב למות בעד ארצנו" שצידה האחר אומר: "טוב לחיות בארצנו. ארץ של חיים ערכיים, ארץ של עתיד איכותי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות