fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פצועי הסופה בנפאל נחתו בישראל

פונו באמבולנסים להמשך טיפול בבתי החולים
צוותי מד"א קולטים בנתב"ג את הנפגעים מנפאל (צילום: דוברות מד"א)
צוותי מד"א קולטים בנתב"ג את הנפגעים מנפאל (צילום: דוברות מד"א)

הבוקר (ראשון) נחת מטוס הפינוי בנתב״ג, שם פגשו שבעת הפצועים את משפחותיהם והועברו באמבולנסים של מד"א להמשך טיפול בבתי החולים שיבא והדסה עין-כרם.
לפנות בוקר נחת בישראל מטוס הפינוי שהמריא מקטמנדו ועליו שבעה מפצועי הסופה הקשה שהתחוללה בהרי ההימלאיה. שישה מהפצועים סבלו מפגיעות קור בדרגות שונות, כאשר אחד מהפצועים סובל גם מפגיעות בגב ובחזה, ובנוסף אליהם הוטסה ארצה מטיילת שראייתה נפגעה. חמישה אמבולנסים של מד״א התייצבו בנתב״ג ופינו את הפצועים ישירות לבתי חולים ברחבי הארץ לקבלת המשך הטיפול: שלושה נפגעים לבית החולים הדסה עין-כרם וארבעה נפגעים לבית החולים שיבא.

הנפגעים שהיו נרגשים מאוד להגיע חזרה לישראל סיפרו לצוותי מד"א על החוויות שעברו עליהם, על הקשיים לשרוד בשטח עד הגעת צוותי החילוץ, ועל הביטחון שהיה להם בכל עת כי מדינת ישראל תעשה הכל על-מנת להשיבם הביתה.

טרם עלייתם למטוס נבדקו כל הפצועים על ידי ד״ר רפי סטרוגו, מנהל אגף רפואה במד״א, שהגיע אתמול בליווי הפאראמדיק הבכיר במד"א, אסי דבילנסקי, לקטמנדו. השניים נפגשו עם הפצועים, סייעו לצוותי הרפואה בבית החולים המקומי והעלו את הפצועים על הטיסה חזרה ארצה.

ד״ר סטרוגו מסר בתום המבצע: "הפצועים קיבלו טיפול מעולה. הרופאים בנפאל לא חסכו בדבר, התייעצו עם מומחים בינלאומיים והשתמשו בתרופות חדשניות ואף ניסיוניות כשצריך. עם זאת מדובר בבית חולים קטן ולכן נערכנו לסייע להטסת הפצועים ארצה בהקדם האפשרי, בתיאום וסיוע של השגרירות, משרד החוץ וחברות הביטוח השונות. מלבד הפצועים פגשנו בנפאל ישראלים רבים שהגיעו לחבק ולסייע, בין אם מטיילים שהיו במדינה או משלחות שהגיעו מהארץ. הרופאים המקומיים נדהמו מעצמת החיבוק שהפצועים הישראלים מקבלים מחבריהם וסיפרו לי שמעולם לא נתקלו בעצמה כזו של מחויבות הדדית בין אזרחי מדינה. אני מקווה שכל הפצועים יתאוששו במהרה״.

הפאראמדיק הבכיר ומנהל פרויקטים מיוחדים במד״א, אסי דבילנסקי: ״מעבר למיון ואיסוף פרטי כל הפצועים, הרבה מאוד זמן הוקדש לשיחות עם הישראלים, רובם חבר׳ה צעירים אחרי צבא. לכל פצוע יש כאן סיפור הישרדות מדהים ונפגעים רבים סובלים מטראומה נפשית לאחר שנלכדו בסופה ומצאו את עצמם קושרים גורלות עם חבריהם. הם עברו חוויה מטלטלת שאפילו בסרטים אי אפשר לתאר״.

מנכ"ל מד"א אלי בין: ״אני שמח שמבצע הפינוי הושלם בהצלחה ומאחל לפצועים החלמה מלאה. מד״א, כארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל, מחויב להגיע לכל מקום בעולם בו ישראלים זקוקים בדחיפות לטיפול רפואי מציל חיים – וכך עשינו גם הפעם. התנאים באזור האסון אינם פשוטים וההיערכות הייתה בהתאם, כך לדוגמא מרגע שהבנו מאנשי המשלחת שיצאו ראשונים כי לצוותי הרפואה המקומיים חסרות תרופות לטיפול בכוויות קור פעלנו לשלוח את הציוד החסר בהקדם האפשרי״.

צוותי מד"א קולטים בנתב"ג את הנפגעים מנפאל (צילום: דוברות מד"א)
צוותי מד"א קולטים בנתב"ג את הנפגעים מנפאל (צילום: דוברות מד"א)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות