fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פיגוע הדריסה בירושלים: תינוקת נהרגה ושישה נפצעו

כוחות רבים של מד"א הוזנקו הערב לזירת פיגוע הדריסה בירושלים, שם העניקו טיפול לתינוקת כבת שלושה חודשים שסבלה מפגיעה קשה בראשה, ומצבה הוגדר אנוש. בהמשך, נפטרה בבית החולים. בנוסף העניקו צוותי מד"א טיפול לשישה פצועים נוספים בהם אחת במצב קשה, אחת במצב בינוני ועוד ארבעה במצב קל
פיגוע דריסה ירושלים
פיגוע דריסה ירושלים (צילום: עוזי פרלמוטר, תיעוד מבצעי מד"א)
פיגוע דריסה ירושלים
פיגוע דריסה ירושלים (צילום: עוזי פרלמוטר, תיעוד מבצעי מד"א)

הערב (רביעי), סמוך לשעה 17:54, התקבלו קריאות רבות במוקד מד"א במרחב ירושלים המדווחות על רכב שדרס מספר הולכי רגל בתחנת הרכבת הקלה סמוך לגבעת התחמושת בירושלים. עם קבלת הקריאות הוזנקו למקום כוחות רבים של מד"א, בהם חובשים ופאראמאדיקים, אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ וכונני מד"א הרכובים על אופנועים שהגיעו לזירה בתוך דקות.

צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי בזירת הפיגוע ל-7 נפגעים, בהם תינוקת כבת שלושה חודשים שסבלה מפגיעת ראש קשה. צוותי מד"א ביצעו בה פעולות החייאה ממושכות, ופינו אותה לבית החולים הדסה עין כרם, שם נפטרה. פצועה נוספת כבת 30 שטופלה בשטח פונתה לבית החולים כשהיא במצב קשה וסובלת מפגיעת ראש, פצועה נוספת כבת 57 פונתה להמשך טיפול בבית החולים כשהיא סובלת מפגיעה בגפיה ומצבה מוגדר בינוני. ארבעה פצועים נוספים פונו לבתי החולים כשמצבם מוגדר קל, בהם גם אביה של התינוקת. בנוסף טיפלו כוחות מד"א בגבר כבן 26, ככל הנראה הנהג ברכב הפוגע, ופינו אותו לבית החולים כשמצבו מוגדר קשה.

פאראמיק מד"א אהרון אדלר שגר בסמוך, והיה בין הראשונים שהגיעו לזירת האירוע: "מדובר בזירה קשה. במקום היו המולה ובכי והפצועים היו מפוזרים על פני שטח של עשרות מטרים. בצמד לרכבת, הבחנתי באישה כבת 30 כשהיא מחוסרת הכרה וסובלת מפגיעת ראש ומחבלות קשות בגופה. הענקנו לה טיפול רפואי שכלל החייאה נשימתית ופינינו אותה במהירות לבית החולים הדסה עין כרם כשמצבה קשה מאוד ולא יציב".

 

פאראמדיק מד"א, חנוך זלינגר, שהגיע בניידת טיפול נמרץ למקום סיפר: "כשהגענו לזירה דלתות ניידת הטיפול הנמרץ נפתחו וגבר כבן 30 ,אבי התינוקת, אחז בידו את בתו בת ה-3 חודשים כשהיא מחוסרת הכרה ללא נשימה וללא דופק עם פגיעה ושברים פנימיים בראשה. הוא סיפר שהעגלה בה שכבה התינוקת נפגעה מהרכב והתינוקת עפה למרחק של עשרות מטרים ונחבלה קשה בראשה. הענקנו לה טיפול רפואי וביצענו בה פעולות החייאה מתקדמות תוך כדי פינוי לבית החולים הדסה הר הצופים. עם הגיענו לבית החולים סיפר האב כי גם הוא נפגע ברגלו וקיבל טיפול בבית החולים".

 

מנהל מרחב מד"א ירושלים תת מגן שלמה פטרובר: "זירת האירוע הייתה זירה קשה מאוד. הגענו מיד עם כוחות גדולים של חובשים ופאראמדיקים למקום האירוע ותוך דקות ספורות הענקנו טיפול רפואי לנפגעים ופינינו אותם לבתי החולים ברחבי ירושלים".

 

במהלך האירוע שירותי הדם של מד"א סיפקו לבתי החולים בירושלים כ – 50 מנות ומרכיבי דם. לאור המחסור העונתי במנות הדם, במד"א שבים ומבקשים מהציבור לבוא ולתרום דם מחר ובמהלך יום שישי בנקודות ההתרמה המפורסמות באתר מד"א: www.mdais.org/dam

 

מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין: "המוכנות והעירנות של צוותי מד"א אפשרה לנו להגיע לשטח במהירות ולהעניק טיפול רפואי מקצועי ומהיר לפצועים בזירת האירוע הרחבה והמסובכת. לצערי, למרות המאמצים, התבשרנו על מותה של התינוקת בבית החולים. לצד כל זאת, אני שב ומזכיר לציבור להגיע ולתרום דם בנקודות ההתרמה של שירותי הדם של מד"א, על מנת שנוכל לשמור על מלאי דם המשמש להצלת חיים גם באירועי טרור. בשם ארגון מד"א, אני מבקש להביע את תנחומיי למשפחתה של התינוקת ולאחל החלמה מהירה לפצועים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות