fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שליש מהציבור לא מודע שהבחירות המקומיות יתקיימו בעוד חצי שנה

כך עולה ממחקר שערך פרופ' אבי דגני, נשיא קבוצת 'גיאוקרטוגרפיה' . כרבע אינם יודעים אם ראש הרשות שלהם יתמודד שנית וכמחצית אינם מכירים מועמדים לראשות העיר
בחירות בקלפי אילוסטרציה
בחירות בקלפי אילוסטרציה (צילום אילוסטרציה)
פרופ' אבי דגני
פרופ' אבי דגני (צילום: איילת נויפלד)

חרף החשיבות העצומה שיש לתפקוד ראשי הרשויות המקומיות על רמת השירותים ואיכויות החיים של כל אחד מאיתנו, כשליש מהציבור (36אחוז) עדיין אינו מודע היום לקיומן של בחירות מוניציפליות באוקטובר. רק 24 אחוז סבורים כי ראש הרשות שלהם ישוב להתמודד, ולמעלה ממחצית הציבור (53 אחוז) איננה מודעת למתמודדים אחרים, אם קיימים כאלה. כך עולה ממחקר שערך פרופ' אבי דגני, כחלק מבדיקות המעקב וליווי מועמדים לבחירות המקומיות.

מעניין לציין שהמודעות לכל הקשור בחירות לרשויות המקומיות גבוהה יותר באופן משמעותי בקרב גברים (70 אחוז) מאשר בקרב הנשים (58 אחוז). כן עולה מהמחקר שהמודעות והמעורבות בנעשה בעיר עולה עם הגיל: 56 אחוז בקרב גילאי 18-34 לעומת 70 אחוז בקרב גילאי 55 פלוס ובדרך דומה עולה המודעות והמעורבות עם רמת ההשכלה של התושב.

באשר לראש העירייה המכהן, מציין פרופ' דגני: 45 אחוז, בממוצע ארצי, רואים בראש הרשות שלהם "מנהיג חיובי/חיובי מאוד", ל-15 אחוז לערך אין דעה בנדון, ואילו כ-40 אחוז סבורים שראש הרשות שלהם הוא "בינוני" עד "גרוע" – בעיקר על רקע של יושרה ואי תרומה מספקת לרווחת התושב.

מה מצפה התושב מראש הרשות שלו: בעיקר (62 אחוז) שיפעל וישקיע לטובת הציבור שלו, אבל כשליש מהציבור דורש: 'שיהיה אדם' – מנהיג אנושי, חיובי. אמין, "ממש כמו בהנהגת המדינה", קובע פרופ' דגני. כמו-כן מעלה המחקר, שהציבור חש שאישיות ראש העיר שלהם משפיעה מאוד על תדמית העיר.

 

המודעות לבחירות לרשויות המקומיות נמוכה בקרב בעלי השכלה נמוכה: 56 אחוז מבעלי השכלה נמוכה מודעים לקיום הבחירות לעומת שיעור גבוה יותר בקרב היותם משכילים, 70 אחוז). הניתוח הסתמך על תוצאות סקרי בחירות למועמדים וכן על סקר שנערך בקרב 500 משיבים, בגילים 18 ומעלה, המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה היהודית הבוגרת במדינת ישראל.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות