fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מדינה בסערה

הצפות בקרית ים (צילום: אושרי כהן)
הצפות בקרית ים (צילום: אושרי כהן)

סופת החורף משתוללת. עצים קרסו בכל עבר. הצפות בשכונות בעכו ובקרית מוצקין.  בנתניה, אריחים נפלו מבניין רב קומות, חשש לקריסת מעלית הבניין.  עמוד פרסום ששוקל 50 טון נפל במרכז העיר.

בחצי השעה האחרונה עקב הרוחות העזות נפלו מספר עצים וחסמו כבישים ברחוב בן צבי בקרית חיים, ברחוב טרומפלדור בנהריה, ניידות זבולון ונהריה במקום מטפלות בפינוי המיכשולים.
בשכונת רסקו בעכו נפל עץ וקרע כבלי חשמל, ניידות עכו במקום, חברת חשמל מטפלת בארוע, אין הפסקת חשמל.

ביציאה מחניון לב המפרץ קרס עמוד חשמל, כבלי חשמל קרועים על הכביש, ניידות זבולון חוסמות ומבודדות, חברת החשמל בדרך למקום. העמוד חשמל שקרס בכביש הפנימי במעקף של היציאה מהחניון של לב המפרץ לכיוון הקריות. בצומת חורב קרס עץ וחוסם את נתיב הנסיעה מפרויד לאוניברסיטה.

המלצה: להימנע משהייה מחוץ למבנים

"מזג האוויר הקיצוני שצפוי ביומיים הקרובים מחייב היערכות אישית של כל אדם, ולפעול על פי ההנחיות כדי לצמצם את הסיכון להיפגע", מסביר ד"ר גיא דורי, מנהל מחלקה פנימית ה' במרכז רפואי העמק. לדבריו, בהתבסס על תחזית מזג האוויר שחוזה כי הרוחות יגיעו למהירות של 100 קמ"ש מומלץ להימנע במידת האפשר משהייה מחוץ למבנים בזמן הסופה, כדי שלא להיפגע על ידי חפצים כבדים שעפים ברוח. בנוסף לכך, במרפסות ובחצרות הבתים חשוב לקבע חפצים כגון כסאות ועציצים כדי שלא יהפכו למפגע מסוכן.

במזג האוויר הקר צריך לשמור על חום הגוף ולמנוע מצב של תת חום, היפותרמיה, ולכן חשוב לסגור חלונות ותריסים כדי לא לאבד את החום מהמיזוג, אולם כאשר מחממים את הבית בגז, חובה להשאיר פתחי אוורור כדי למנוע מצב של הרעלה שמהווה סכנת חיים.

לדברי ד"ר דורי, אם בעקבות הסופה נגרמת הפסקת חשמל, חשוב מאד לשמור על חום גוף תקין על ידי לבוש חם בכמה שכבות ובלילה להתכסות היטב. ניתן להתחמם על ידי שתיית משקאות חמים אך בשום אופן אסור לשתות אלכוהול מפני שהוא מרחיב את כלי הדם וגורם לאיבוד חום גוף במהירות. הסימנים שיראה אדם שסובל מהיפותרמיה הם: בלבול, שינוי חד במצב הרוח, ישנוניות, צמרמורות וקוצר נשימה. לדבריו, לא ניתן לאבחן היפותרמיה בעזרת מדחום ביתי שמודד רק מ- 35 מעלות ומעלה, ובמצב של חשד להיפותרמיה יש לפנות אל המוקדים הרפואיים שבהם יש מדי חום מיוחדים.

לדברי ד"ר ראומה שפירא, מנהלת המחלקה לרפואה דחופה במרכז רפואי העמק, תינוקות וקשישים הן האוכלוסיות הפגיעות ביותר וחשוב לדאוג גם לחמום הבית ולבוש מותאם, ויחד עם זאת חשוב להקפיד על תזונה מותאמת ושתייה כדי שלא להגיע למצב של התייבשות בעקבות חימום יתר של הבית. (יצחק סולומון)

הצפות בקרית ים (צילום: אושרי כהן)
הצפות בקרית ים (צילום: אושרי כהן)
העץ שקרס ברחוב הרברט סמואל (צילום: בועז לוי)
העץ שקרס ברחוב הרברט סמואל (צילום: בועז לוי)
תמונות מהכפר מסעדה רמת הגולן
תמונות מהכפר מסעדה רמת הגולן (באדיבות משרד החינוך במחוז צפון)
מסעדת נתק'ה בעין המפרץ
מסעדת נתק'ה בעין המפרץ (צילום: עצמי)
עמוד פרסום קרס בנתניה
עמוד פרסום קרס בנתניה (צילום: חטיבת דוברות המשטרה)
סערה בעכו
סערה בעכו (צילום: אשרי כהן)
הצפות ברחוב החשמונאים בקרית מוצקין
עץ קרס ברחוב העלייה בעכו
עץ קרס ברחוב העלייה בעכו (צילום: אושרי כהן)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות