fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לבייב: "אני מאמין בצמצום פערים כלכליים וחברתיים בעזרת אחדות העשייה"

כך אמר איש העסקים ונשיא קונגרס יהדות בוכרה העולמי, לב לבייב, בפתיחת המושב ה-14 של קונגרס יהודי בוכרה העולמי. האירוע התקיים ביום ראשון בתל אביב, במעמד שר הביטחון משה (בוגי) יעלון
הרב אליהו יעקב- סופר סתם, שר הביטחון משה בוגי יעלון, לב לבייב צילום: ישראל ברדוגו
הרב אליהו יעקב- סופר סתם, שר הביטחון משה בוגי יעלון, לב לבייב צילום: ישראל ברדוגו

נשיא קונגרס יהדות בוכרה העולמי לב לבייב קירב לבבות במושב ה-14 של קונגרס יהודי בוכרה העולמי.קונגרס יהודי בוכרה העולמי, פועל זה שנים לגיוס תרומות בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים ומייעד אותן לעשייה ענפה בתחומי רווחה וחברה ברחבי הארץ, הקונקרס נפתח השנה בסימן קירוב לבבות.

בכנס, שהתקיים ביום ראשון האחרון, בהיכל התרבות בתל אביב, השתתפו השרים שר הביטחון משה (בוגי) יעלון,  יו"ר הועדה לביקורת המדינה ח"כ אמנון כהן , הרב יצחק יוסף כהן שליטא, סגנית שר הפנים ח"כ פאינה קירשנבאום , ח"כ אברהם מיכאלי, שגריר אוזבקיסטן בישראל אובייק אושנוב, נשיא התאחדות תעשייני היהלומים אברהם בומי טראוב , רו"ח שלמה נס, סגן יו"ר אפריקה ישראל נדב גרינשפון, מנכ"ל אפריקה ישראל  אברהם נובוגרוצקי ועוד. במהלך האירוע, הוענקו על ידי שר הביטחון וחברי הכנסת חמישה פרסי אנשי השנה לפעילים על תרומתם הרבה ופועלם למען הקהילה. בשיאו של הערב היה סיפורו המרגש של הרב עובדיה איסקוב, שליח חב"ד בדרבנט, רוסיה, שניצל מניסיון התנקשות בחייו והחלים מפציעה קשה על רקע אירועים אנטישמיים בגין היותו יהודי ופעיל בקהילה היהודית בדגסטן.

לבייב: "בפרקי אבות כתוב, שאחד הדברים היפים ביותר הוא כשיהודי תורם בעצמו ומציע גם לחברו לתת, כי כתוב "עינו לא צרה בחברו". כלומר, אם אני מאחל טוב לחברי – אני צריך להציע לו לתת צדקה, ע"מ שיחוש את ההרגשה הטובה שביכולת לתת למען האחר. כממשיך דרכו של אבי וכמי שגדל על ערכיו, מטרת הקמתו של הקונגרס הייתה בניית מרכז שמקשר בין אנשים וקהילות ומדרבן יצירת שיתופי פעולה, עזרה הדדית, תרומה וקירוב לבבות. הקונגרס נותן לאנשים הזדמנות להיות מעורבים, להשפיע ולפעול לצמצום הפערים הכלכליים והחברתיים בעזרת אחדות העשייה למען מטרה משותפת. חינוך הדור הצעיר לתרומה, התנדבות וסיוע לאחר לא לשם רווח אישי בהכרח, מהווה קרקע פורייה לשינוי חיובי ולרענון התפיסות והמושגים החברתיים שלנו".

הרב אליהו יעקב- סופר סתם, שר הביטחון משה בוגי יעלון, לב לבייב צילום: ישראל ברדוגו
הרב אליהו יעקב- סופר סתם, שר הביטחון משה בוגי יעלון, לב לבייב צילום: ישראל ברדוגו
תמונה קהל קונגרס יהדות בוכרה
הקהל. קונגרס יהדות בוכרה (צילום: ישראל ברדוגו)

הקונגרס, שבראשו עומד לב לבייב, יחד עם כ-70 מייסדים החברים בארגון העולמי, כולל סניפים ברחבי העולם וביניהם במדינות: אוזבקיסטן, ארה"ב (קווינס), רוסיה (מוסקבה), אוסטריה (וינה), קנדה, אוסטרליה גרמניה ועוד. בין פעילויותיו בתחומי הרווחה והחברה, התרבות, החינוך ועוד, ניתן לציין סיוע לפנסיונרים בהתנהלותם היומיומית למול הרשויות, הקמת אגוד אמני העדה, הענקת אלפי מלגות סטודנטים, הכשרת אחיות רפואיות, שיקום בית הקברות בהר הזיתים ועוד. בנוסף, פועל הקונגרס באופן אינטנסיבי לשימור התרבות והמורשת המפוארת של העדה הבוכרית.

במהלך האירוע הושק ספר תורה שתכליתו לאחד את כלל יהודי הקהילה הבוכרית בארץ וברחבי העולם על ידי רכישה של חלק ממנו – אות אחת, פסוק, עמוד או פרשה שלמה. כאשר, כל ההכנסות ישמשו לסיוע ותרומה לקהילה הבוכרית בפריפריה בישראל. המטרה הינה לגבש עשרות ומאות אלפי אנשים סביב תרומה ושותפות דרך ספר תורה אחד. האותיות הראשונות בספר נכתבו למול הקהל שגדש את האולם ע"י הרב אליהו יעקב סופר סת"ם, שר הביטחון בוגי יעלון ומר לב לבייב נשיא קונגרס יהדות בוכרה.

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות