fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הוריו של העיתונאי דניאל פרל ז"ל הדליקו את לפיד הזכרון

יהודה פרל: "אני מייצג שלוש דורות של קורבנות שנאת עם: סבי וסבתי נספו באושוויץ, אני ניצלתי בנס מרצח עם, והרצח של בננו דניאל מסמן את קורבנות המחר של שנאת עם
רות ויהודה פרל מדליקים משואה ברחבת הסוכנות היהודית יחד עם נתן שרנסקי
רות ויהודה פרל מדליקים משואה ברחבת הסוכנות היהודית יחד עם נתן שרנסקי (צילום: ששון תירם)

רות ויהודה פרל, הוריו של העיתונאי היהודי דניאל פרל ז"ל שנרצח בפקיסטן, הדליקו היום (שני) משואה בטקס יום הזיכרון שנערך ברחבת הסוכנות היהודית בירושלים. ההורים השתתפו בטקס השנתי של הסוכנות היהודית, לציון זכרם של היהודים שנרצחו בפעולות טרור ובאירועי אנטישמיות בעולם, זאת במקביל לציון זכרם של הנופלים במערכות ישראל ובפעולות איבה בארץ.

רות ויהודה פרל מדליקים משואה ברחבת הסוכנות היהודית יחד עם נתן שרנסקי
רות ויהודה פרל מדליקים משואה ברחבת הסוכנות היהודית יחד עם נתן שרנסקי (צילום: ששון תירם)

בטקס השתתפו גם שתי אחיותיו של דניאל ז"ל, אשתו מריאן ובנו אדם שנולד כמה חודשים אחרי הרצח ולא זכה להכיר את אביו. על פי נתוני הסוכנות היהודית, מאז הקמת מדינת ישראל נהרגו מאות יהודים באירועי אנטישמיות ובפיגועי טרור נגד יהודים בעולם.

פרופסור יהודה פרל, אמר בטקס: "אני מייצג שלוש דורות של קורבנות שנאת עם: סבי וסבתי נספו באושוויץ, אני ניצלתי בנס מרצח עם בשנת 1948 והרצח של בננו דניאל מסמן את קורבנות המחר של שנאת עם. נכדנו אדם נמצא כאן היום ואני רוצה שידע שמות אביו גרם למהפך במאבק של החברה נגד הברבריות. הקריטריון האבסולוטי של טוב ורע כמעט ונמחק, אך נולד מחדש עם הירצחו של דניאל בפקיסטן. המילים האחרונות של בני היו: 'אבי יהודי, אמי יהודייה ואני יהודי'.

"11 שנה אני מתפלל מתי תבוא בידי הזכות לקרוא את מילותיו של דניאל בירושלים, העיר בה חגג את בר המצווה. היום אני מקיים את הזכות הזאת בהדלקת לפיד הזיכרון בירושלים. זהו לפיד זיכרון, אבל זהו גם לפיד של גאווה יהודית ושבועה קולקטיבית שהטרור והרוע לא ינצחו ונכדינו יזכו לעולם טוב יותר".

יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי: "אנו רוצים לזכור את כל אותם היהודים שנרצחו במדינות שונות בעולם בגלל הגאווה שלהם להיות יהודים והקשר שלהם למדינת ישראל. זאת מלחמה אחת שבה אנו עומדים כתף אל כתף חיילי צה"ל והעם היהודי כולו. כששונאינו מחפשים איך להתקיף יהודים הם מסתכלים על ישראל כמטרה. כשאויבינו מנסים לתקוף את ישראל ולא מצליחים, הם מתקיפים קהילות יהודיות בעולם. כך היה בארגנטינה וכך היה לפני כשנה בטולוז. דניאל פרל נסע לפקיסטן כעיתונאי אמריקני, אבל כאשר המחבלים תפסו אותו מילותיו האחרונות היו: 'אני יהודי, אבי יהודי, אמי יהודייה'. כל משפחתי יהודים ואנו קשורים לישראל. המילים האלו מעניקות השראה ליהודים רבים בעולם שגאים ביהדותם ובקשר שלהם לישראל".

פרל ז"ל, בן 38 במותו, יהודי אמריקני בעל אזרחות ישראלית וכתב הוול סטריט ג'ורנל, נחטף בינואר 2002 על ידי קבוצה של מוסלמים קיצונים במהלך תחקיר עיתונאי שביצע בעיר קראצ'י בפקיסטן. כעשרה ימים לאחר חטיפתו הוא נרצח באכזריות על ידי חוטפיו. לאחרונה נעצר בפקיסטן חשוד שלקח חלק ברצח של פרל ז"ל.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות