fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בעקבות סופת החורף: שמונה מיליון שקלים יוענקו לבעלי בתים שלא היו מבוטחים

מנכ"ל משרד ראש הממשלה יקבע אילו רשויות יקבלו את הכסף. בימים האחרונים הוסרה התנגדות אנשי האוצר, שחששו כי התוכנית תגרום לאנשים שלא לבטח את בתיהם
הצפות בחדרה
יפיקו לקחים לעתיד. חדרה אשתקד (צילום: חיים טובול)

הבוקר (ראשון) אישרה ממשלת ישראל תכנית לפיצוי בעלי בתים שנפגעו מהסופה הקשה שפקדה את  מדינת ישראל בחודש ינואר. הפיצויים, בהיקף של שמונה שקלים יוענקו לבעלי בתים שלא היו מבוטחים מפני נזקי הסערה.

על פי ההחלטה, משרד האוצר יעביר את הסכום למשרד הפנים למימון הסיוע, וצוות בראשותו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, יקבע לאילו רשויות מקומיות יש להעביר את הכסף. זאת, בנוסף ל-15 מיליון שקלים שהועברו כבר לרשויות המקומיות לצורך שיקום התשתיות שנפגעו במהלך הסופה. ההחלטה עברה פה אחד בממשלה, לאחר שבימים האחרונים, הוסרה התנגדות האוצר לתכנית. באוצר דרשו להוסיף תיקון שיקבע כי הפיצויים יינתנו רק במקרים של נזק משמעותי שאינו מאפשר חזרה לחיים תקינים וכי סכום הפיצוי לא יעלה על גובה הפיצוי שמעניקה חברת ביטוח למבוטחיה.

חושך מוחלט. חדרה הערב (צילום: חיים טובול)

באוצר עמדו על עיקרון זה, לאחר שנוצר לטענתם חשש כי הענקת פיצויים למי שאינו מבוטח תגרום לאזרחים שלא לבטח את בתיהם, מתוך מחשבה שבעת אסון טבע מובטח להם סיוע מצד המדינה בהיקף דומה. עוד דרשו במשרד האוצר, כי הממונה על התקציבים יהיה רשאי להעביר כסף מסעיפים אחרים בתקציב המדינה למשרד הפנים, על מנת למצוא את המקור התקציבי לסכום שיועבר לנפגעי השיטפונות. זאת, בניגוד להצעה המקורית, שבה נקבע כי משרד האוצר יעביר בעצמו את הסכום כתקציב תוספתי למשרד הפנים.

לדברי עו"ד קייסי זלוטניצקי שותפה במשרד רז , הראל שחם ושות',  מדובר בהחלטה נכונה וחשובה של הממשלה. כיום לצערי, קיימת לקונה בחוק היוצרת פער במקרים רבים בין הנזק שנגרם בפועל לרכוש לבין השיפוי שאותו מקבלים הניזוקים מחברת הביטוח, שהינו כאמור במקרים רבים נמוך מאין שעור. טוב תעשה הממשלה אם ברמה העקרונית תתוקן הלקונה כך שיהיה ברור למי שמבוטח שאכן הוא מקבל את מלוא השיפוי על הנזק שנגרם לרכושו ושלא יצטרך להמתין ולייחל להחלטה מיוחדת של הממשלה. מן הראי לזכור שסערות כגון אלה שהיו בארץ , רעידות אדמה, פגיעת טילים ופגעי טבע נוספים שעשויים לקרות מהוות לצערי סיכון ממשי של רבבות בעלי נכסים שרכושם איננו מכוסה כראוי כלל ועיקר.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות