fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית המשפט הרשיע צעיר שהצטרף לכוחות דאע"ש

בית המשפט קיבל את עמדת המדינה וקבע כי יציאה לאימונים צבאיים במדינת אויב ובמסגרת ארגון "דעא"ש" בכלל זה, טיבה עבירה ביטחונית
(צילום: פנתרמדיה)
טרור (צילום: פנתרמדיה)
(צילום: פנתרמדיה)

ביהמ"ש השלום בחיפה הרשיע את אחמד שורבאג'י תושב אום אל פאחם בן 23 בביצוע עבירות של יציאה של כדין לסוריה וביצוע אימונים צבאיים אסורים, בין היתר בארגון דאע"ש". כמו כן, דחה בית המשפט שתי טענות המקדימות אשר נטענו על ידי בא כוחו של הנאשם, טענת הגנה מן הצדק על דרך אכיפה סלקטיבית וטענת חוסר סמכות עניינית .

הסניגור טען ביחס לעבירת האימונים הצבאיים כי לא קיימת סמכות עניינית לבית המשפט בישראל להעמיד את הנאשם לדין, מאחר ואותם אימונים צבאיים, בוצעו בסוריה ואין כל זיקה לביטחון המדינה ,והאימון הצבאי היה כדי לסייע למורדים להילחם במשטר של מדינת אויב .

בית המשפט קיבל את עמדת המדינה וקבע כי "יציאה לאימונים צבאיים במדינת אויב בכלל, בסוריה בפרט ובמסגרת ארגון "דעא"ש" בכלל זה , הינה מעצם טיבה עבירה ביטחונית אשר טומנת בחובה סכנה רבה לביטחון ישראל ….

בנוסף צוין כי יציאתם של ערבים ישראליים להילחם בסוריה וחזרתם לישראל טומנת בחובה פוטנציאל סיכון גבוה עבור מדינת ישראל בכמה היבטים – שימוש בידע, יבוא אידאולוגיות , יבוא יכולות וניסיון צבאי מצטבר, ביסוס קשר בין חוזרים לבין ארגוני ג'יהאד עולמי מבחוץ ועידוד לביצוע פעילות נגד ישראל יציאתם של ערבים ישראלים להילחם .

לעניין זה , קבע בית המשפט כי: "קייםם סיכון פוטנציאלי מקים את הסמכות האמורה-מדינה מתגוננת אינה אמורה להמתין עד אשר יצא הסיכון מן הכוח אל הפועל".

במאי 2013 החליט הנאשם ועוד שלושה מחבריו לצאת את ישראל לסוריה, דרך הסתננות מטורקיה, כדי לחבור לכוחות המורדים בסוריה ולסייע להם בלחימתם אל מול הממסד הסורי. ביום 16.1.14 יצא הנאשם את הארץ לטורקיה במטרה להגיע לסוריה, בעוד האחרים יצאו לטורקיה בנפרד, כדי לא לעורר את חשד הרשויות.

לאחר ימים ספורים בהם שהו הנאשם והאחרים בטורקיה, הסתננו לסוריה באופן בלתי חוקי בסיוע מבריחים. בסמוך לאחר כניסתם לסוריה חברו הנאשם והאחרים ליחידת מורדים חמושים המכנה עצמה "ג'יש מחמד". במסגרת יחידה זו שהה הנאשם בבסיסה מזה כשבוע והתאמן אימוני כושר גופני, בהמשך גויסו לדאע"ש" .

במהלך תקופת שהייתו השתתף הנאשם במחנה אימונים צבאי שנמשך כשבוע במסגרתו צבר ידע עיוני והכשרה מעשית; השתתף בשיעורי דת אודות השיעה והסונה במטרה להתכונן לקרבות ולחישול רוח לחימה; למד עיונית אודות נתוני, מאפייני ואופן השימוש במגוון כלי נשק ,התאמן מעשית בירי ברובה. כמו כן השתתף הנאשם במספר קרבות תוך ביצוע ירי מנשקו; הוצב במחסומים וביצע סיורים צבאיים שנועדו לבלום התקדמות אפשרית של כוחות הממסד . בחודש אפריל שב הנאשם ארצה ונחת בשדה התעופה בן גוריון, שם נעצר על ידי הרשויות.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות