fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בחיפה מייצרים מחצית מכמות הפסולת של תל אביב

העיר חיפה הגיעה למקום השני והמכובד ברשימת הערים המייצרות הכי מעט פסולת. בחיפה מייצרים 1.53 ק"ג פסולת לתושב, בעוד שבאשדוד הניצבת במקום הראשון מייצרים 1.49 ק"ג . תל אביב נמצאת במקום האחרון עם 3.1 ק"ג לתושב.
ערימת זבל בפרדס חנה
ערימת זבל בפרדס חנה (צילום: עצמי)

מחקר הפסולת הארצי של המשרד להגנת הסביבה מצא כי תושבי חיפה הגיעו למקום השני ברשימת הערים המייצרות הכי מעט פסולת. חיפה מייצרת בממוצע כ-1.53 ק"ג פסולת ביום לתושב, כאשר אשדוד שהצליחה לעקוף את חיפה ולהגיע למקום הראשון, מייצרת בממוצע 1.49 ק"ג פסולת ביום לתושב. למקום האחרון בטבלה הגיעה תל אביב המייצרת בממוצע 3.1 ק"ג פסולת ביום לתושב.

המרכיב העיקרי במשאיות הזבל בחיפה הוא פסולת מזון, ועומד על ממוצע של כ-38% מסך משקל הפסולת.הממוצע הארצי עומד על כ-34%. חלק ניכר מהפסולת האורגנית מורכב מפירות וירקות שלא נצרכו. על פי דוח ה-OECD, הישראלים משליכים לפח לא פחות מ-14% מהמזון שהם קונים, נתון זה ממקם את ישראל במקום השני, אחרי דרום קוריאה, בבזבוז מוצרי מזון.

מחקר הפסולת של המשרד להגנת הסביבה בחן 21 רשויות מקומיות. בראש הטבלה שלוש הערים הגדולות המייצרות הכי מעט פסולת הן אשדוד, חיפה ועפולה לעומתן בתחתית הטבלה נמצאות תל אביב, רמת השרון ורמת גן.

המשרד להגנת הסביבה מוביל את מהפכת המיחזור, שבמסגרתה הופכת הפסולת מנטל מזהם, למשאב כלכלי. התושבים משליכים את שאריות המזון לפח חום, הנאסף ומועבר למתקנים לייצור חשמל ירוק ולהפקת דשן (קומפוסט). בנוסף, מהפכת המיחזור מונעת זיהום מהטמנת הפסולת בקרקע, משינועה במשאיות ותפיסת קרקעות להטמנה. עד כה השקיע המשרד יותר ממיליארד שקלים בביסוס שוק המיחזור בישראל. יצוין כי כיום כל רשות משלמת היטל של יותר מ-100 שקלים על הטמנת טון פסולת בקרקע.

מנתוני הסקר עולה כי פח ממוצע בישראל מכיל יותר מ-7% שקיות פלסטיק, כאשר בכל שנה שיעור זה עולה בהדרגה. השר להגנת הסביבה, ח"כ עמיר פרץ, מוביל בימים אלו חוק למיגור השימוש בשקיות הפלסטיק כפיתרון לבעיה זו.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות