fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ככה אתם נראים: איך יוצרים מסחור חזותי נכון

חלל המציג נוכחות מובלטת למותג מסוים עלול לייצר עומס ויזואלי וקוגניטיבי על הלקוחות ועשוי להיראות בעיניהם צעקני. רצוי כי המסרים של ערכי המותג ישתלבו בהרמוניה בחלל מבחינה אסתטית
צילום: פוטוליה
צילום: פוטוליה

 

 

מאת: רוית גופמן

 

1. פונקציונאליות הפרטים בתכנון המבנה: התייחסו לכל הנתונים בשטח כדי לשמור על פונקציונאליות בתכנון המבנה, דוגמת מיקום ארונות ומתגי חשמל, ציוד כיבוי אש, נגישות נכים, שילוט חירום וכו'.

2. תאורה: בידקו את התאורה הטבעית של המקום ובהתאם הוסיפו הצללות, וילונות וחיפויים, השומרים על אווירה קלילה ונעימה ונותנים מענה לבעיות בשטח.

3. דיוק וירידה לשטח: עימדו בקשר ישיר עם איש מקצוע כדי לקבל מידות מדויקות וצאו לסיור מקדים איתו.

4. תוכנית מקדימה: הכינו תוכנית מקדימה שכוללת את השרטוטים, החומריות המוצעת לביצוע, הקונספט העיצובי והרעיונות הכללים והתפקודיים של כל אלמנט שימותג.

5. היזהרו מעומס: חיוני להשאיר חללים לבנים, בהירים ומאווררים, ולעיתים מספיק להשתמש באלמנט עיצובי אחד מעניין בשטח כגון גוף מואר, חומרי או מובלט בגודל בינוני, כדי לשוות למקום אווירה ייחודית המושכת תשומת לב.

רוית גופמן (צילום: יח"צ)
רוית גופמן (צילום: יח"צ)

6. שימוש נכון באלמנטים ויזואליים: כאשר משתמשים בתמונות מומלץ שלא יהיו מוגדלות מדי, כדי לא ליצור "איום חזותי" על הנוכחים בחלל. פרצוף או חפץ ענקיים עלולים להיראות מעט מטרידים כאשר עומדים בקרבתם.

7. שפת המותג: שימרו על שפת המותג בעיצוב החלל וחישבו על הערך המוסף בהתחשב בפונקציונאליות של החלל.

8. אלמנטים טיפוגרפיים: לרוב, שימוש בטיפוגרפיה עשוי להעשיר ולעניין את השפה הגרפית. בשימוש באלמנט טיפוגרפי הרווח כפול – הוא משמש אלמנט דקורטיבי ובמקביל טומן בחובו משמעות מילולית.

9. הפתיעו בעזרת נישות: נישות, עמודים והנמכות בתקרה עלולים להיראות כמכשול עיצובי, אך ניתן לגייס את האזורים הללו כאלמנטים מפתיעים וייחודיים, כאשר משלבים בהם אלמנטים בלתי צפויים ומקוריים.

10. חיתוך צורני: שימוש באלמנטים בחיתוך צורני מסייע בשבירת המראה השגרתי של החלל. שילובם בתוך חללי עבודה מרובי עובדים יכול "להקפיץ" מסרים שהלקוח מעוניין בהדגשתם.

 

© הכותבת היא הבעלים והמייסדת של משרד Gofman Creative ומומחית מיתוג

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות