fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דיני פרסום

ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין אוסרת על עורכי דין לשווק את עצמם כמו בעלי עסקים רגילים. איך בכל זאת יכול עורך דין להגדיל את נפח הפעילות שלו מבלי לפגוע בכבוד המקצוע?
צילום: פוטוליה
צילום: פוטוליה.

 

מאת: חגית יצחק

אם בעבר חל איסור חמור על עורך דין לשווק את עצמו, בשנים האחרונות חלה הפיכה של ממש לאחר שוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין איפשרה פרסומי נישה.

כללי האתיקה אוסרים על עורך דין לפרסם בפומבי פרטים שיש בהם כדי לפאר ולרומם את שמו מבחינה אישית ומקצועית. למשל, עורך דין שמתמחה בדיני משפחה לא יכול לחלק כרטיסי ביקור שלו על מדרגות הרבנות. הוא רשאי לפרסם את שמו בשלט על משרדו, על נייר המכתבים הרשמי שלו, במדריכים שונים, בעיתונות הכתובה (עם הגבלות), מעט בטלוויזיה והיום – הרבה באינטרנט.

חגית יצחק (צילום: אושרי כהן)
חגית יצחק (צילום: אושרי כהן)

עיתונות: בעבר חל איסור, היום מותר, אך במדור שמיועד לעורכי דין, ללא תמונות, בצבע אחד ולא יותר משמינית עמוד. דרך טובה שאינה כרוכה בתשלום ומותרת על פי כללי האתיקה היא השתלבות בכתבות, טורים ובמדורי רכילות.

רדיו וטלוויזיה: השתתפות בתוכניות כיועץ, מחווה דעה משפטית או כמשתתף פעיל.

אינטרנט: כל עורך דין, קטן כגדול, זקוק לאתר תדמיתי עם מידע לגבי פעילות המשרד, מאמרים, חוקים, פסקי דין, תקדימים ובלוג אישי. לשכת האתיקה אוסרת על שימוש בגרפיקה או תמונות שעלולות לפגוע בכבוד המקצוע, לכן באנרים הם מחוץ לתחום. ניתן להוסיף קישורים לאתרים של עורכי דין אחרים או של אתרים משפטיים, וכן לפרסם באינדקסים משפטיים, בפורטלים שמיועדים לעורכי דין ובדפי זהב באינטרנט. חשוב לפרסם במספר מנועי חיפוש (ממומן) ולהיות פעילים ברשתות חברתיות דוגמת פייסבוק וקפה דה מרקר.

מדובר בתהליך שבו עורך הדין לומד כיצד נכון לו לשווק את עצמו במסגרת המגבלות, מה מגיב יותר ומה פחות. בכל מקרה, תמיד אפשר לשכור את שירותיו של איש מקצוע שמתמחה בפרסומי נישה ויבנה אסטרטגיה שיווקית, קונספט פרסומי איכותי וקמפיין משולב במספר מדיות, כדי להשיג נראות מרבית ולמנף הכנסות.

© הכותבת היא בעלת matchpoint, תקשורת שיווקית, ליווי וייעוץ לעסקים וחברות

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות