fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אם אתה לא שם – אתם לא קיים

רבות דובר ונכתב על יחסי ציבור לעסק, ואני שומעת עסקים קטנים ובינוניים שאומרים: "אני לא צריך יחסי ציבור. כולם מכירים אותנו כאן". האומנם?
איור: פוטוליה
איור: פוטוליה

 

מאת: אורית שחם-וולך

עולם יחסי הציבור המסורתי עובר בשנים האחרונות תמורה עם כניסתם של הרשתות החברתיות למשחק, המדיה שופעת ומגוונת, מאות פלטפורמות קיימות לתקשור והסביבה התקשורתית פורחת.

אז מה בכל זאת עוצר עסקים מלפרסם את עצמם באמצעות משרדי יח"צ? חוסר מודעות, חוסר הבנה, חסך בזמן? יו ניים איט. דווקא כיום, כשהמדיה שופעת, אין עסק/חברה/מוצר או אדם שיחסי הציבור אינם נגישים לו.

אז מה האופציות הפרוסות בפני העסק?

העיתונות המודפסת עדיין בועטת, ואליה נוספו מגוון מגזינים ועיתונים אינטרנטיים, המחזקים ומגבים אותה בכל רגע ובכל מקום. חשיבות הנוכחות בין דפי העיתון תורמת לחיזוק המודעות ושמירה בתודעה של לקוחותיכם, וכן מפגישה אתכם עם לקוחות פוטנציאליים חדשים.

אורית שחם-וולאך (צילום: פרטי)
אורית שחם-וולאך (צילום: פרטי)

אפשר כבר לומר, שכיום מי שלא נמצא ברשת – לא קיים. יחד עם זאת, התחרות וריבוי המידע ברשת עשויים לתסכל רבים. חשיפה נכונה וממוקדת ביעדים ובאסטרטגיה תקשורתית נכונה, יתרמו למודעות ולאהדת העסק שלכם ובנוסף יגדילו את מעגל הלקוחות שלכם.

סיקור או ראיון ברדיו, הם אמצעי נוסף לחשיפה ולהגעה אל קהל היעד שלכם. לא מדובר בחשיפה במקבצי הפרסומות, אלא דווקא לחשיפה במהלך התוכניות ואף במקבצי חדשות (במידה שמדובר באייטם חדשותי או אירוע חשוב).

רבים רוצים לזכות לסיקור בטלוויזיה, בתוכניות אירוח, תוכניות צרכנות, תוכניות בוקר ועוד. הסיכויים לקבל אייטם בטלוויזיה, כמו ברדיו, נמוכים מאשר באמצעי תקשורת אחרים, אך יחד עם זאת אפשריים, זאת כמובן במידה ויש לכם אייטם מעניין, אקטואלי ורלוונטי לכלל הציבור.

ומי מנצח על כל הכלים האלה? יש כאלה שנולדו עם זה בילט אין. אבל רובנו לא… ההמלצה היא לקחת מומחה שינצח על כל התזמורת, משרד יחסי ציבור מומחה, או איש יחסי ציבור בתוך החברה, בעל ניסיון, שידע לאפיין צרכים ולבנות את התוכנית התקשורתית והחליפה המתאימה לכל חברה וחברה, והכי חשוב אל תותרו על זה, זכרו, מי שמשקיע בתקשורת מעט, מקבל הרבה!

 

© הכותבת היא בעלת משרד יחסי ציבור "אורית שחם-וולך יחסי ציבור ותקשורת שיווקית"

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות