fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אל תעלו את הארנונה לתעשייה"

לנוכח המצב הכלכלי והביטחוני, קורא יו"ר התאחדות התעשיינים במרחב צפון, טובי בכר, לראשי רשויות מקומיות ואזוריות בצפון לא להעלות את מיסי הארנונה לתעשייה בשנת 2016
טובי בכר (צילום: יח"צ)
טובי בכר (צילום: יח"צ)

 

בימים אלו נקבע צו הארנונה לשנת 2016. מפרסומים שונים עולה כי כ-50 אחוז מהרשויות המקומיות מבקשות להעלות את הארנונה מעבר לעליית המדד. לנוכח המצב הכלכלי והביטחוני, קורא יו"ר התאחדות התעשיינים במרחב צפון, טובי בכר, שלא להעלות את הארנונה למפעלי תעשייה ולמסחר באזור, על מנת לאפשר להם להתמודד עם הנטל הכלכלי בצורה קלה יותר ולשמור על יכולתם להעסיק מאות אלפי מתושבי האזור.

בכר: "לאור הידיעות האחרונות על גלי הפיטורים הצפויים במשק הישראלי, נדמה כי אין צורך להסביר את היקפו של המשבר הכלכלי הכלל עולמי, המשפיע לצערנו גם על הכלכלה הישראלית. מצב זה מכביד מאוד על התעשייה המקומית, שהיא ספקית מקור התעסוקה והפרנסה הגדול והמשמעותי ביותר באזורנו. בצפון הארץ מאות מפעלי תעשייה המעסיקים יותר מ-150 אלף בתי אב. מפעלים אלו נמצאים חלקם בסכנה קיומית, מול תחרות בשווקים עולמיים ובשל נטל עצום של רגולציה, ביורוקרטיה, קושי באיתור כוח אדם מקצועי וטכנולוגי וגם מיסוי והיטלים של רשויות מונציפאליות".

טובי בכר (צילום: יח"צ)
טובי בכר (צילום: יח"צ)

 

לדברי בכר, העלאת ארנונה עבור התעשייה תגרום לכך שמפעלים שהיו רווחיים בצורה גבולית ביותר יפסיקו את עבודתם, עובדים רבים יפוטרו וממילא לא יוכלו לשלם מיסים. בכר מוסיף כי הארנונה לתעשייה גבוהה משמעותית מהארנונה לבתים פרטיים: "מפעלים הם בעלי שטחים גדולים מאוד וצורכים מעט מאוד שירותים מהרשות המקומית. בכל מקרה המפעל משלם על כל השירותים שהוא צורך ולכן, לנוכח, המצב, ראוי כי הרשויות המקומיות יסייעו למפעלים לצלוח את תקופת המשבר, בכדי שיוכלו להוות את מנוע הצמיחה של הכלכלה בארץ ולהמשיך בהעסקת אלפי עובדים ובפרנסת אלפי משפחות, שיזכו לשכר הולם והוגן ויוכלו לשלם ארנונה כתושבים ושלא יהיו נצרכים החיים ונתמכים על ידי מחלקות הרווחה ברשויות".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות