fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איך אתם נראים ברשת?

באמצעות פלטפורמות חינמיות, כמו פייסבוק ואינסטגרם, ניתן לנהל נראות דיגיטלית מרשימה. איך בוחרים את היועץ הדיגיטלי שמתאים לכם?
צילום: פוטוליה

מאת: ליאת אבוחצירה בן דרור

1. לפני הכל, לבחון יצירתיות: יועץ דיגיטל PR איכותי יהיה בעל יכולת לאתר את הנקודה שמצליחה לגרום ללקוחות שלכם להגיב בחיוב לתוכן ולפעילויות שאתם מייצרים, ליצור תוכן מבודל ולעצבו בשפה קולעת ומאתגרת עבור קהל היעד בכל פלטפורמות הדיגיטל של העסק.

2. ביצוע תשקיף דיגיטלי שיסייע לבחון את מיקומכם במרחב הווירטואלי: מי מדבר עליכם ברשת, אם בכלל? מתי דיברו עליכם? מה מדברים על המתחרים שלכם? היכן לא מדברים עליכם? הנתונים שתאסוף חברת הדיגיטל PR בתהליך הזה, יהיו הבסיס לבניית אסטרטגיית השיווק הדיגיטלית של העסק.

תהיו שקופים. ליאת אבוחצירה בן דרור (צילום: פרטי)
תהיו שקופים. ליאת אבוחצירה בן דרור (צילום: פרטי)

3. בחירת פלטפורמות הדיגיטל בהן תפעלו ויכולת ניהול הקמפיינים הממומנים: המרחב הווירטואלי עשיר בפלטפורמות המאפשרות שיח גולשים, אך לא בכולן יש מקום להשתלב. שימו לב שחברת הדיגיטל בוחרת נכון באיזו מהן לייצר נראות לעסק בהתאם למטרות שהצבתם, והיכן ניתן למצוא את קהל היעד שלכם. בחירת הפלטפורמות יכולה להיות מגוונת אך החשוב ביותר הוא להפעיל את הפלטפורמות תחת מסר אחיד ובהוליסטיות. יש לבחון האם קהל היעד הרלוונטי מבקר בפלטפורמות אלה, על מנת לוודא שההשקעה השיווקית והממומנת לא תלך לאיבוד.

4. ניהול קשרי בלוגרים ומשפיענים ברשת: אחת ההתמחויות העיקריות המעידות על יכולותיה של חברת דיגיטל PR היא ניהול קשר שוטף עם בלוגרים ומשפיענים ברשת, והיכולת לייצר שיח חיובי באמצעותם. חשוב לוודא מול היועץ כי הוא בעל רשת רחבה של קשרים עם הבלוגספירה, מנהלי פורומים וקבוצות רלוונטיות ומשפיעני הרשת בתחומים הנושקים לתחום ההתמחות של העסק.

5. דרשו שקיפות: גולשים מעריכים שקיפות ואמינות. בכל פלטפורמה בה הוחלט לקדם את העסק או לתת מענה לתגובות גולשים, יש לבקש מחברת הדיגיטל לענות כנציג רשמי של החברה, ולעולם לא להתחזות לגולש אקראי או לכתוב "תגובות גרילה". לקוחות מזהים זיופים ברשת ולא יהססו לחשוף אתכם. כמו כן, יש לתת מענה מלא ולא מתחמק, להתנצל בעת הצורך ולהימנע ממילות התנשאות וכעס.

* הכותבת היא המייסדת והבעלים של חברת "לדעת קהל" – אסטרטגיה דיגיטלית ויחסי ציבור: ניהול קשרי בלוגרים ומשפיענים ברשת וניהול קשרי עיתונות

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות