fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אזנו את עצמכם

איך נערכים לסיום השנה בצורה מאוזנת? לפניכם שישה צעדים מעשיים, שיעזרו לכם להתחיל ב"רגל ימין" ובצורה מאוזנת ואופטימלית את שנת 2016. והכי חשוב לכם, בעלי העסק: להגיע רחוק והכל כחוק
צילום: פוטוליה
צילום: פוטוליה

מאת: בתיה כהן

1. בירור המצב הכספי: פנו למנהל החשבונות שלכם ובררו את המצב הכספי העכשווי ובקשו צפי לסוף השנה: כמה הכנסות צפויות לכם מהלקוחות שלכם וכמה תשלומים עליכם עוד לשלם לספקים.

2. איסוף ניירת: אספו מסמכים הקשורים לקניות ולמכירות שלכם (חשבוניות מס, קבלות וכדומה); מסמכים הקשורים לביטוחים הפנסיוניים, קופות גמל וקרנות השתלמות; הוראות קבע המשולמות לרשויות המס כמו ביטוח לאומי ומס הכנסה (מקדמות); טופסי 106 ממקומות העבודה בהם אתם עובדים בנוסף לעסק; מסמכים בנקאיים כמו אישורי יתרות לסוף שנה שמקבלים בתחילת ינואר בדרך כלל.

3. מסירת הניירת: את הניירת יש לתת למנהל החשבונות לרישום בספרים.

בתיה כהן (צילום: יח"צ)
בתיה כהן (צילום: יח"צ)

 

4. עדכון מנהל החשבונות בכל מהלך כספי העתידי של העסק: אם לקחתם הלוואה, או אם אתם עומדים לגדול, בדקו עם מנהל החשבונות מהן ההוצאות הכדאיות ומה צפי ההצלחה. עדכנו אותו גם לגבי כל שינוי בתא המשפחתי כדי לקבל את מקסימום נקודות הזיכוי בדוח השנתי (למשל: חייל משוחרר, הולדת ילד, סיום תואר בלימודים, אחזקת הורה/קרוב משפחה מדרגה ראשונה במוסד סיעודי).

5. הפקדות לקופת גמל וקרנות השתלמות: קופת גמל היא קופת חיסכון של כספים המיועדים לגיל פרישה. גם קרן השתלמות גם היא קופת חיסכון אך היא משתחררת כל שש שנים ובעת המשיכה הכספים פטורים ממס. סוף שנה הוא הזמן הנכון לבדוק שהפקדתם כספים לקופת גמל ולקרנות השתלמות. אם גיליתם שההפקדות לא נעשו _ זה הזמן להפקיד רטרואקטיבית מתחילת השנה.

6. בדיקת סנכרון המערכות: בעת החתימה על הדוח השנתי ודאו שסכום ההכנסות המועבר בדוח זהה בכל שלוש רשויות המס.

© הכותבת היא יועצת מס, חשבונאות וחשבות שכר, www.batyaco.co.il

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות