fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תשרי

זהו החודש האהוב על סיגלית הופרט שגב, ומשוםכך היא מביאה בפנינו כמה עובדות מעניינות עליו
גם חלק ממנהגי חגי תשרי. תקיעה בשופר (צילום: ישראל פרץ)
גם חלק ממנהגי חגי תשרי. תקיעה בשופר (צילום: ישראל פרץ)

"בין הקיץ לסתיו – חודש תשרי, עם כל שנאהב בחודש תשרי. תפוח בדבש ותפוח על דגל ובגד חדש לחגים. כי ידוע הרי שחודש תשרי זהו חודש מאד חגיגי".

תשרי הוא החודש האהוב עלי. הנה כמה עובדות מעניינות שיעשירו לכם את החודש הקרוב:

1. תשרי הוא החודש השביעי. החודש הראשון למניין החודשים הוא חודש ניסן, כי בו הייתה יציאת מצרים, והחודשים נמנים ליציאת מצרים, לכן חודש תשרי הוא החודש השביעי, על אף שהוא הראשון בשנה. מבולבלים? גם אני.

2. חודש תשרי הוא תמיד חודש מלא – בן 30 ימים.

3. מזל החודש הוא מאזניים, לסמל את זה שבתשרי נשקלים המעשים. יש שאומרים שהמאזניים מסמלים שהעולם נברא בחודש זה, כי במבנה הבריאה הכול נעשה במידה ובמשקל. ובלי שום קשר ובכלל לא מתוך כוונה לרמוז משהו, אני נולדתי בי"ז בתשרי.

 

גם חלק ממנהגי חגי תשרי. תקיעה בשופר (צילום: ישראל פרץ)
גם חלק ממנהגי חגי תשרי. תקיעה בשופר (צילום: ישראל פרץ)

4. יש כלל שאומר שראש חודש תשרי, שהוא ראש השנה, יכול לחול רק בימים שני, שלישי, חמישי או שבת.

5. ככל שם מקורי, מוזר ויפה, גם מקור השם תשרי הוא בגלות בבל, במילה האכדית – "תשריתו" שמשמעותה התחלה.

6. בערב חג הסוכות נולד וגם נפטר יעקב אבינו.

7. מלבד מספרו (החודש השביעי) קרוי החודש "ירח האיתנים", מכיוון שבחודש זה מתחילים מי הנהרות לעלות על גדותיהם. חז"ל החליטו שזהו רמז לכך, שבחודש זה נולדו האבות, איתני עולם.

8. חודש תשרי הוא החודש העברי העמוס ביותר בחגים. יש בו תערובת של ימי חגים, ימי חול המועד וימי צומות (שני ימי ראש השנה, צום גדליה, צום יום כיפור, שבעת ימי סוכות, שמיני עצרת ושמחת תורה). ישנן שנים שבהן ימי החגים ביחד עם ימי הצומות והשבתות הם יותר מימי החול שבו.

9. שמיני עצרת הוא חג מקראי אשר חל למחרת היום השביעי והאחרון של סוכות. שמיני עצרת מתקיים אמנם בסמיכות לחג הסוכות, אך הוא נחשב חג בפני עצמו. בשמיני עצרת לא חוגגים מאורע מסוים אלא ככה סתם שמחים באלוהים.

10. עשרת ימי תשובה הם עשרת הימים הראשונים של חודש תשרי, המוקדשים ביהדות לעשיית תשובה ובקשת סליחה של איש מחברו. היום הראשון בעשרת ימי תשובה הוא ראש השנה, אז קוראים לעם לחזור בו מחטאיו לקראת בואו של יום כיפור. היום העשירי והאחרון בעשרת ימי תשובה הוא יום כיפור עצמו. עשרת ימי תשובה, למי שהתבלבל, נקראים גם בין כסה לעשור.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות