fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תורכי חזק

ענף התיירות בארץ הקודש זקוק לעידוד ממשלתי, להקלות, לתמריצים. יש לנו מה ללמוד בעניין הזה מהתורכים
אוניה תורכית. תיירות שאפשר ללמוד ממנה (צילום: פנתרמדיה)
אוניה תורכית. תיירות שאפשר ללמוד ממנה (צילום: פנתרמדיה)

בזמנו היה קשה להפליג לתורכיה בספינה. הבירוקרטיה התחילה עוד בתל אביב עת נאלצנו, אנו השייטים, לחכות בתור ארוך לוויזה. בכל נמל הייתה פקידות, שחיה מהבירוקרטיה וחיפשה להקשות עליך את החיים ולחפש את התפר שדרכו אולי יעבור בקשיש מיד ליד. היום המצב התהפך.

אצל התורכים עסקי התיירות פורחים, בתי מלון מוקמים כהרף עין וגם מרינות שמנוהלות על ידי הדור הצעיר והמשכיל של תורכיה החדשה והמודרנית. במבחן המציאות, התורכים פרצו קדימה ואילו אנחנו הלכנו אחורה. אם בטבריה, עיר של תיירות וקיט, החופים מלוכלכים וכדי להקים קומת מלון צריך שנים לרוץ בין הרשויות, הרי שזה מהות הכל.

אוניה תורכית.  תיירות שאפשר ללמוד ממנה (צילום: פנתרמדיה)
אוניה תורכית. תיירות שאפשר ללמוד ממנה (צילום: פנתרמדיה)

התיירות בארץ משוועת להקלות, משוועת לשוק תחרותי ואיננה יכולה להתחרות עם אתרי הים התיכון שמסביבנו. הישראלי יודע שהכל כלול בתורכיה, זוהי העסקה הטובה ביותר והוא מתחיל לחזור חזרה לחופיה הנהדרים, ובארץ כשהעלויות הן עצומות, שהכשרות הביטחון ושאר המסים עולים מיליונים, קשה לתמחר ולהתחרות בשוק החופשי.

ענף התיירות בארץ הקודש זקוק לעידוד ממשלתי, להקלות, לתמריצים, כי הרווח והתעסוקה שבצדו מהירים וגבוהים, אם רק נשכיל לשנות את כללי המשחק. התורכים עשו זאת ויש לנו מה ללמוד מהם.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות