fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שוק עבדים מודרני

הפער הכספי ואופי העבודה של פועל בימינו הופך את העסקתו ללא מוסרית. מפעל שלא מסוגל לשלם משכורת של 7000 שקלים על יום עבודה של שמונה שעות קשות מול מכונה, מוטב שייסגר
אילוסטרציה פוטוליה
אילוסטרציה פוטוליה

הסרט של אמנון לוי בערוץ 10 על פועלי מפעל פרי גליל בעיירה חצור, צריך להדיר שינה מחברי הכנסת והשרים בממשלה.

אנשים עובדים סביב מכונות ייצור כדי להביא הביתה 5000 שקל. לא לחיות, לא למות. כדי להשיג עוד 2000 שקלים הם עובדים יותר משמונה שעות ביום. לחם עבודה, בלי גרם שומן ועם המון ציניות וסבל, זה גורלם של כ-200 אלף איש עובדי יצור בארץ, ערבים ויהודים, שחייהם, משכורתם וחוסר תקוותם הופכים אותם לעבדים מודרניים.

אילוסטרציה פוטוליה
אילוסטרציה פוטוליה

בשנות ה-50 וה-60 עבדו הרבה יותר פועלים ביצור, אבל משכורתם הספיקה לרמת חיים סבירה. היום, הפער הכספי ואופי העבודה הופך את העסקתם ללא מוסרית. מפעל שלא מסוגל לשלם משכורת של 7000 שקלים על יום עבודה של שמונה שעות קשות מול מכונה, מוטב שייסגר, אומר בתוכנית מומחה לשוק העבודה, והוא אכן צודק. גם לצווארון הכחול צריך לדאוג לתנאי תעסוקה נאותים ויום עבודה עם שעות סבירות. מלחמת הקיום של אותם פועלים, שמזדקנים מהר יותר וחולים הרבה יותר, צריכה לעורר שאלות הכרחיות על ההסתדרות שחושבת שאם הבן אדם הוא לא עובד קבלן, אם יש לו ארוחת בוקר וחופשה שנתית, אזי הוא ברקיע השביעי.

הסרט של אמנון לוי משדר ייאוש, סבל וחוסר תכלית. הוא מלמד שבין המפעלים הפשוטים לבין אוכלוסיית מפעלי ההייטק יש צורך ליצור מפעלים של אמצע הדרך. סקר אוניברסיטאי קבע שלחיים בכבוד של משפחה בת ארבע נפשות, צריך הכנסה של 13 אלף שקלים לחודש. זוג שעובד בפרי גליל מרוויח פחות מכך, אז היכן החיים והיכן הכבוד.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות