fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רוח גבית

האם נתניהו שומע את תופי הטם טם? האם הוא מבין את גודל השעה? האם הוא יילך למהלך מדיני שאף מנהיג בשמאל לא מסוגל לבצע כרגע? נצטרך לקוות, להמתין ולהתפלל
בנימין נתניהו. (צילום: אדריאן הרבשטיין)
בנימין נתניהו. (צילום: אדריאן הרבשטיין)

בנימין נתניהו יקים בקרוב את ממשלתו הרביעית, ממשלת ימין הומוגנית שתנסה ללכת על סדר יום אזרחי, כאשר תופי הטם טם מסביב ממשיכים לדפוק ושעון החול המדיני הולך ואוזל. האם אחרי שש שנות שלטון ברצף נתניהו יעשה את השינוי  ויניע תהליך מדיני? קשה לדעת, אבל אני יודע בבירור שהיחידי שיש לו מנדט לכך בציבור הוא נתניהו, שיכול תוך פחות משנה, אם רק ירצה, לחולל תמורה היסטורית ולעשות הסדר מדיני עם הפלסטינים. הדי אן איי של נתניהו במפגש מול המציאות המדינית זהו בעצם המאבק הגדול והחידה הלא פתורה של ההיסטוריה העכשווית שלנו. ברק אובמה משוכנע שנתניהו דיבר אמת בבחירות ושאין לו רצון למהלך מדיני שבסופו תקום מדינה פלסטינית, שכבר קיימת הלכה למעשה בשטח.

אני מאוד מקווה שאובמה טועה. בעניין הזה לנתניהו יש עכשיו מה שהיה למנחם בגין אחרי הבחירות בשנת 77', אהדה ציבורית גורפת ותמיכה גדולה באופוזיציה למהלך מדיני מתבקש. גם אם בתוך הליכוד והבית היהודי יקומו לו מתנגדים, רשת הביטחון שלו באופוזיציה מונה 53 מנדטים, כמעט חצי מהציבור בישראל. האם נתניהו שומע את תופי הטם טם?

בנימין נתניהו (צילום: אדריאן הרבשטיין)

אני בטוח שכן. האם הוא מבין את גודל השעה? אני גם כן בטוח שכן. האם הוא ילך למהלך מדיני גדול שאף מנהיג בשמאל לא מסוגל כרגע לבצע? לזה נצטרך לקוות, להמתין ולהתפלל. יאיר, דיר בלאק כמו שזה נראה, נתניהו לא הולך לשום מקום. כשאני מסתכל מסביב וחושב מי מסוגל לנצח את נתניהו, אני מגיע למסקנה שהיחידי שאולי מסוגל לכך הוא יאיר לפיד. גוש מרכז שמאל בראשות לפיד יכול, בסיטואציה מסוימת, לבצע מהפך פוליטי במדינת ישראל, גם אם בראש הליכוד יעמוד נתניהו, שהוכיח שהוא כמעט קוסם בשר ודם ביכולת שלו לשרוד ולהיבחר. אבל לא לעולם חוסן וייתכן שלפיד הוא האיש שיכול להתמודד מולו.

אבל לפיד צריך להיזהר. כל מי שנחשב למועמד יעיל ואפקטיבי נגד נתניהו, גורש מהזירה בבושת פנים. חיים רמון נישק בחורה והפך לצפרדע, איציק מרדכי נכשל מינית בדרך לקלפי, גם אשכנזי הגולנצ'יק הסתבך בחוטים של הרשת הצבאית שהוא טווה בעצמו. וכך גם אהוד אולמרט שחשב שאין דין ואין דיין ואין שופטים בירושלים. אני לא מנסה לרמוז שמישהו חיפש אותם, חלילה, אבל מזלם הרע שבגד בהם הפך למזלו הטוב של נתניהו. עכשיו, יאיר לפיד, אם הוא באמת רוצה, פעם כשיהיה גדול, להיות ראש ממשלה, צריך כל הזמן להסתכל אחורה ולצדדים כדי שלא יתהפך מזלו וגורלו.

הטור המלא של צ'רקס יפורסם ביום שישי ב"הד הקריות"

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות