fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרב ירושה

רבים רואים את עצמם מתאימים לתפקיד נשיא המדינה. אבל הנשיא שמעון פרס רלוונטי מתמיד, עושה עבודה מצוינת והלוואי וימשיך כך לפחות עוד חצי קדנציה
שמעון פרס (צילום: נמרוד גליקמן)
שמעון פרס (צילום: נמרוד גליקמן)

כנראה שתפקיד נשיא מדינת ישראל הוא אחד הנחשקים בציבוריות הישראלית. רבים רואים עצמם מועמדים ראויים. דליה איציק, פואד בן אליעזר, רובי ריבלין, דוד לוי והרשימה עוד ארוכה. אז קודם כל כדאי לזכור שיש נשיא בישראל, קוראים לו שמעון פרס, והוא עוד עלול להפתיע ולבקש ארכה של שלוש שנים נוספות. אני שואל את עצמי מדוע שכל אנשי הרוח במדינת ישראל לא יעלו מועמד ראוי משל עצמם לתפקיד. עם כל הכבוד לפוליטיקאים, זהו תפקיד ממלכתי ייצוגי, וניתן ללכד את הפוליטיקאים סביב מועמד מזן אחר.

נשיא המדינה שמעון פרס (צילום: נמרוד גליקמן)

לי יש מספר מועמדים טובים יותר מאלה שהוצגו בתחילת הרשימה. קחו למשל את הסופר עמוס עוז. האיש הזה מוערך בכל העולם, האיש הזה בהחלט יכול לצקת תוכן חדש ואחר למוסד הנשיאות; או פרופ' דן שכטמן, שזכה בפרס נובל לכימיה, אדם מוערך בקהילה הבינלאומית, אדם שיש לו מסר חינוכי עצום, מסר ממדרגה ראשונה של הישגיות בחינוך, במדע, בטכנולוגיה, ובנוסף לכל הוא איש נעים הליכות ומעבר לכל מחלוקת פוליטית. גם פרופ' עדה יונת ראויה לתפקיד, גם הסופר סמי מיכאל, והרשימה גדולה וארוכה, עמוסה באנשים שתרמו לחברה ולתרבות בישראל, ויש להם את העוצמה והכריזמה לייצג את מוסד הנשיאות. גם בארץ וגם בחו"ל, בכבוד ובענווה.

אבל כמו שציינתי, עוד חזון למועד. שמעון פרס רלוונטי כפי שלא היה מעולם, עושה עבודה מצוינת והלוואי וימשיך כך לפחות עוד חצי קדנציה נוספת.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות