fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פרברי דמשק (2)

הפעם האחרונה שזה קרה על אדמה סורית היה בשנות -70. אסאד האב טבח והעולם ידע ושתק. כאז כן היום, רק בהיקפים יותר גדולים, ברוע יותר מופרע ויותר פתולוגי
אסד
(צילום: פנתרמדיה)

ב-26 ביולי הגיע תורו של סולימן. הוא לא היה אפילו בן 30 במותו. שתי מכות גרזן בראש ושלולית דם על הרצפה. לדם על הרצפה יש צבע אדום חזק. הבן אדם נרצח כאות אזהרה לכל השכונה, מסר בדם של גרזנים, כמו באלג'יריה, כמו בבוסניה, כמו בסומליה, כמו בכל מלחמה פנימית מעורפלת מלאת אי וודאות אם השמש תזרח מחר בבוקר.

האימה היא המסר, כאשר הרצח הוא עקב שמועה בלבד, שמועה לאן אתה משתייך. העיקר זה הפגנת כוח ועוצמה ואכזריות עד אין קץ. שלטון הפחד שהגסטפו פיתח באירופה, מקבל שדרוג סורי מזרח תיכוני, כדי להישאר בחיים צריך להשפיל מבט, לא לגעת בקו מתח גבוה, לא להעליב ולו ברמז אף אחד, להפסיק לנשום, להיהפך לצל של עצמך, ואין כבר כוח וצורך לספור את המתים.

אסד
(צילום: פנתרמדיה)

החיים הם צל מהלך של אנשים מותשים מעוצמת החוויה. מדובר לא במתים, אלא בערימות של בשר, אין שום אסטרטגיה שמכשירה אותך לשרוד במצב שכזה. אם לא ברחת בזמן והפכת לפליט, אתה חי, מת, חי על זמן שאול. אתה בכלל לא על האדמה, אתה על פלנטה אחרת, מדיפה צל שחור עשן וריחות של פגרי הבשר האנושי.

הפעם האחרונה שזה קרה על אדמה סורית היה בשנות -70. אסאד האב טבח והעולם ידע ושתק. כאז כן היום, רק בהיקפים יותר גדולים, ברוע יותר מופרע ויותר פתולוגי. בשעת הצהריים סולימן החשוד שכב מת בשלולית של דם, הגופה סולקה מזירת הפשע. שעה אחר כך חנתה משאית על שלולית הדם ועולם כמנהגו נוהג כאילו דבר לא אירע.

עברו לטור: פרברי דמשק 1

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות