fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כמו סמטה יוקרתית בחו"ל

השבוע הייתי בסיור בעכו העתיקה. זה מדהים שאפשר לחיות חיים שלמים במקום בלי באמת להכיר אותו. מסתבר שתיירים מסין מכירים את עכו טוב יותר ממני.
הבזאר הטורקי אחרי עבודות השימור
הבזאר הטורקי אחרי עבודות השימור (צילום: אריק סאלין)

זה היה יום שמש אביבי ונעים, מאלה שלא חם בהם מדי וגם לא קר, כמו שאומרים אצלנו – קלאסי. העיר העתיקה היתה עמוסה בקבוצות תיירים מכל מיני מקומות, והרחובות היו צבעוניים, ססגוניים ושמחים. סיירנו באולמות האבירים שגרמו לי לחשוב שהאדם של פעם היה הרבה יותר חזק מזה של היום, סיירנו במנהרות הטמפלרים שדרכן הבנתי איפה התחילה האוטוסטרדה, ראינו את יופיו של הבזאר התורכי, שנראה ממש כמו סמטה בעיר יוקרתית בחו"ל וקינחנו בשוק העירוני והתוסס, כי בלעדיו שום סיור בעכו אינו שלם.

הבזאר הטורקי אחרי עבודות השימור
הבזאר הטורקי אחרי עבודות השימור (צילום: אריק סאלין)
סיגלית הופרט שגב (צילום: אלון מצפה)

עכו עברה שינוי מאוד גדול בשנים האחרונות, שינוי פיזי, תפישתי ותדמיתי ועדיין, כשאני אומרת שאני מעכו אנשים מרימים גבה. עדיין השם עכו מהדהד משהו לא טוב. אותם מרימי גבה לא באמת מכירים את העיר, הם שמעו עליה בזמן מהומות יום הכיפורים בחדשות, הם עברו בתחנה המרכזית פעם בזמן שירותם הצבאי או נסעו להם בכביש העוקף בדרך לסוף שבוע בצפון ועדיין, הגבה מורמת. ההתנהגות הזאת של מרימי הגבה היא מאוד אנושית. גם אנחנו עושים זאת הרבה מאוד פעמים בנוגע לאין סוף נושאים אחרים. אנחנו שומעים משהו על משהו בחצי אוזן ומיד שופטים אותו או לכל הפחות מחווים עליו דעה.

בואו נעשה ניסוי קטן. מה אתם חושבים על העיר לוד? אם הייתם פוגשים מישהו מלוד, מה הייתם חושבים עליו? האם הייתם חושבים שהוא בחור משכיל? ממשפחה טובה? האם הייתם רוצים שהוא יתחתן עם הבת שלכם? יש מצב שגם אתם הייתם מרימים גבה לגביו? האם הייתם נוהגים אותו הדבר לגבי בחור מרמת השרון? או מקיבוץ כזה או אחר?

עכו בת 5000 השנים מספרת לנו סיפור על תקופות רבות בהן היתה הדוגמה והמופת, האבן השואבת שממנה שאבו לא רק ערי האזור אלא גם ארצות אירופה, כזו שכולם היו רוצים להיות שכמותה. היום עכו אמנם עיר קטנה אבל לפחות בכמה דברים יש גם לערים גדולות יותר מה ללמוד.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות